Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2413726
Kleine Saar groeit echt waar ik bij staat. Natuurlijk groeien ze snel, maar deze zie ik zelf groeien en dan gaat het wel heel hard… Ze heeft ook vreselijke honger maar meer dan ze nu krijgt geef ik haar echt niet, we moeten oppassen dat ze geen vetlaagje krijgt. Is het nou waar of niet waar dat ze van versvlees niet te snel kunnen groeien? Ik ben daar altijd een beetje bang voor omdat we vroeger een Berner hadden die (op brok :-[) veel te snel gegroeid is met problemen aan de groeischijven tot gevolg.
Weet even niet waar dit thuis hoort, modjes verplaats gerust!
Door Jantina
#2413800
Ja dat dacht ik ook ja. Dat de groeisnelheid genetisch bepaald was wist ik niet. Maar in principe kan je ze met vlees niet overvoeren zoals dat met brokken kan toch?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2413816
nou ja, als ze kan blijven eten.....kan je ze wel overvoeren natuurlijk......
gewoon effe kijken hoe ze het op een bepaalde hoeveelheid doet...
hoevaak krijg ze te eten?
als dat nog3x is ga dan naar 2x dan hebben ze toch een verzadiger gevoel....
Door Kinnie
#2413825
Dit had ik met Sem vorig jaar ook, die kon blijven eten als pup en had ook altijd (naar mijn idee) erge honger.... Het is een cavaliertje dus ook niet groot...
Ik heb toen van alles geprobeerd, 3x voeren, 4x voeren, maar uiteindelijk deed hij het het beste op 2x per dag voeren. Dus al heel snel teruggegaan. Hij heeft een poosje echt 400 gr kvv per dag gehad (en das best veel voor n cavalier ;) ) Maar Sem was ook vrij iel, en kon het dus goed hebben als hij zou aankomen. Dat heeft hij niet echt gedaan, ja wel ten opzichte van zijn groei. maar is niet echt dikker hiervan geworden, waardoor het mij duidelijk was dat hij deze hoeveelheid echt nodig had. Later (rond de 5-6mnd) ben ik gaan afbouwen met hoeveelheid en hij zit nu zo rond de 250gr per dag.

Als Saar zo'n honger heeft, misschien heeft ze dan toch wel wat meer nodig? Weet niet hoeveel ze nu krijgt?
Door pallas
#2413833
Snel in de hoogte groeien is genetisch bepaald, daar doe je weinig aan. Een speklaagje erop betekend dat ze iig niet te weinig krijgt ;), dus zou ik het gaan zoeken in ander/ uitdagender botwerk en misschien terug brengen naar twee maal daags zodat ze lekker tevreden is na de maaltijd.
Didot heb ik ook vrij vlot op twee maals daags gezet, later had hij nog meer eten nodig ( graatmagere langpoot was ie toen) en is hij weer drie maal daags gaan eten omdat de maaltijden te groot werden.

Ik denk dat je gewoon een heerlijk gezond pup hebt die uitdaging kan krijgen en gewoon ook de barfhap héél erg lekker vindt :D
Door Jantina
#2413880
Ze is 10 weken en krijgt nog 4x zelfs... Alles bij elkaar toch wel een 300 gram (gemalen) denk ik, en ik schat haar zo net tegen de 5 kg. Meer dan zat toch? Misschien ga ik al wel naar 3x voeren ja.
Door Annemarie Rijnveld
#2413897
Hoi Jantien,
Geef jij haar nog geen kluifwerk te doen?
Ik zie namelijk bij Juma dat zij met gemalen voer eigenlijk geen voldaan gevoel heeft, heeft zij daarentegen ook nog karkassen oid te knagen, dan ligt zij daarna echt nog uren te slapen en heeft geen hongergevoel.
Door miik
#2413911
Ik gaf mijn pups een groot stuk knaagwerk.
Bv. 1 kilo konijn (voorste deel ofzo). Als ze moe gegeten waren dan woog ik dat. Pup had dan 300 gram op- zou op een dag 500 gram moeten eten- en kreeg dan nog 200 gram gemalen voer ebij in ene latere maaltijd.
Daarme had ik erg voldane happy pups.
Door Jantina
#2413951
Ik ben een kvv voerder inderdaad... Ik durf geen Barf te geven, ook niet na al die jaren op dit forum :-[
Een kippennekje of wat spiervlees soms, that's it.
Door mona
#2413970
miik schreef: Ik gaf mijn pups een groot stuk knaagwerk.
Bv. 1 kilo konijn (voorste deel ofzo). Als ze moe gegeten waren dan woog ik dat. Pup had dan 300 gram op- zou op een dag 500 gram moeten eten- en kreeg dan nog 200 gram gemalen voer ebij in ene latere maaltijd.
Daarme had ik erg voldane happy pups.
dit klinkt wel heel erg lekker voor die beesten.
ik hoop dat ik dat ook durf als ik straks een nestje heb en eventueel er weer een zelf houd.
maar dan zijn we weer een paar jaar verder en durf ik dat inderdaad misschien wel.
Door Annemarie Rijnveld
#2414066
Jantina schreef: Ik ben een kvv voerder inderdaad... Ik durf geen Barf te geven, ook niet na al die jaren op dit forum :-[
Een kippennekje of wat spiervlees soms, that's it.
ahaha, jij durft wèl op peerden te zitten en je durft niet te barfen???
Ik vond het ook eng in het begin, maar zolang je nekken geeft van kip, eend, verder konijn kwartel e.d. heus, echies waar, dan is er niets aan de hand.
En de hondjes zijn er oh zo gelukkig mee.
Door Lizzy
#2414070
Jantina schreef: Ze is 10 weken en krijgt nog 4x zelfs... Alles bij elkaar toch wel een 300 gram (gemalen) denk ik, en ik schat haar zo net tegen de 5 kg. Meer dan zat toch? Misschien ga ik al wel naar 3x voeren ja.
Ik vind 6% gemalen voer helemaal niet veel voor een pup van 10 weken. Het is dat ze een speklaag heeft, anders zou ik zeggen "begin eens met 400 gram voer op een dag (8%) want mijn Dalmatenpuppen zouden van 6% voer echt om zijn gevallen van de honger.
Door Kinnie
#2414087
Lizzy schreef: Ik vind 6% gemalen voer helemaal niet veel voor een pup van 10 weken. Het is dat ze een speklaag heeft, anders zou ik zeggen "begin eens met 400 gram voer op een dag (8%) want mijn Dalmatenpuppen zouden van 6% voer echt om zijn gevallen van de honger.
Dit was met Sem dus ook, hij was rond hetzelfde gewicht (in het begin zelfs nog wat minder, hij was 3,5 kg toen hij kwam) en hij had echt die 400gr per dag nodig, zette niet aan, verbruikte het echt helemaal.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door