Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#1345
aardappel krijgen ze hier nooit,rauw is het niet echt lekker gezond (familie van de nachtschade) en het vocht wat er dan uit komt wordt wel opgenomen en gekookt vindt ik het koolhydratenbommen
Door Janet
#1346
aardappel krijgen ze hier nooit,rauw is het  niet echt lekker gezond (familie van de nachtschade) en het vocht wat er dan uit komt wordt wel opgenomen en gekookt vindt ik het koolhydratenbommen
Heb je ook gelijk in Syl, daarom krijgt ze het maar af en toe en dan ook nog alleen maar gekookt. Ik heb het ook niet over een hele pan, maar over 1 aardappel per keer.
Door sylvia
#1347
Heb je ook gelijk in Syl, daarom krijgt ze het maar af en toe en dan ook nog alleen maar gekookt. Ik heb het ook niet over een hele pan, maar over 1 aardappel per keer.
ja dat snap ik ,ik zei alleen maar dat ze hier geen 1 aardappel krijgen om die redenen,maar das mijn idee,zal wel niet helemaal kloppen daar er hier buiten het dorp een aardappelboer zit die zijn bouvier 14 geworden is op een gekookt en rauw aardappel dieet :o afval en gerooide aardappels wat doen wij dan moeilijk is t niet ;D
Door oebaya
#1348
aardappel krijgen ze hier nooit,rauw is het  niet echt lekker gezond (familie van de nachtschade) en het vocht wat er dan uit komt wordt wel opgenomen en gekookt vindt ik het koolhydratenbommen
Wil het voeren van aardappels niet promoten of zo, maar dat de aardappel familie van de nachtschade is, wil niet zeggen dat de aardappel daarom schadelijk is. Het gif zit in de plant en niet in de knol, de aardappel dus. En dat is ook maar weer betrekkelijk, want in de buurt van het Duitse Baden-Baden stoken ze jenever van de aardappel plant.
Door Diegel
#1349
zal wel niet helemaal kloppen daar er hier buiten het dorp een aardappelboer zit die zijn bouvier 14 geworden is op een gekookt en rauw aardappel dieet  :o afval en gerooide aardappels
Die boer moest dan waarschijnlijk nooit aardappelen planten maar liet gewoon zijn hond uit op het veld ;D
Door sylvia
#1350

Wil het voeren van aardappels niet promoten of zo, maar dat de aardappel familie van de nachtschade is, wil niet zeggen dat de aardappel daarom schadelijk is. Het gif zit in de plant en niet in de knol, de aardappel dus. En dat is ook maar weer betrekkelijk, want in de buurt van het Duitse Baden-Baden stoken ze jenever van de aardappel plant.
ook voor mensen is het eten van de rauwe knol niet aan te raden wegens dat het een familie nachtschade is,het rauw eten van aardappels (ik heb het niet over 1 hapje) kan tot zware buikkrampen lijden.
Door Janet
#1351

Die boer moest dan waarschijnlijk nooit aardappelen planten maar liet gewoon zijn hond uit op het veld  ;D
En de hond ving vast de muisjes en zo die op het veld rondliepen, alleen maar om aan z'n vlees te komen ;D ;D ;D.
Door Janet
#1352
ja dat snap ik ,ik zei alleen maar dat ze hier geen 1 aardappel krijgen om die redenen,maar das mijn idee,zal wel niet helemaal kloppen daar er hier buiten het dorp een aardappelboer zit die zijn bouvier 14 geworden is op een gekookt en rauw aardappel dieet  :o afval en gerooide aardappels wat doen wij dan moeilijk is t niet  ;D
We gunnen de mormels gewoon teveel van 't goede ;D.
Door sylvia
#1353
En de hond ving vast de muisjes en zo die op het veld rondliepen, alleen maar om aan z'n vlees te komen ;D ;D ;D.
Dat zal inderdaad het geval zijn geweest want ze zitten hier in de polder het beest liep ook gewoon door de velden,en het verrekt hier van de fazanten voor de jacht,zat te eten dus oja je struikelt hier ook over de haasjes ;D
Door Diegel
#1354
Die boer had dus veel beter begrepen wat Barfen was: je laat dat beest verdorie zelf zijn eten vangen!!!
Zou hij eens een boek over moeten schrijven... ;D ;D
Door Janet
#1355
Janet je hebt helemaal gelijk  ;D
We houden ook zo veel van ze  :-* dat we alles wel willen doen hihi als je in die diep bruine ogen kijkt dan ben je alweer verliefd he ? ;D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Door avalon
#1356
Vroeger aten de honden gewoon met de pot mee en hoorde je nauwelijks iets over allerlei welvaartsziekten. En ook deze honden werden oud. Bij mij in de trimsalon komt er ook zo een. Het is een golden retriever van 15 jaar eet ook altijd de tafelresten, zijn botten zijn wat versleten maar hij ziet er nog goed uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door