Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marley
#2408361
Hallo, ik heb gisteremiddag een paling gevangen in de maas. Ik heb hem in een emmer met water en een beetje zout gedaan en nu wil ik hem aan mijn hond geven. Ik wil hem nu zijn kop erafhalen en zijn ingewanden eruithalen en dan of koken of bakken, aflate koelen en voeren, mijn vraag is of dit de beste manier is?
Door Rusty2010
#2408380
marley schreef: Hallo, ik heb gisteremiddag een paling gevangen in de maas. Ik heb hem in een emmer met water en een beetje zout gedaan en nu wil ik hem aan mijn hond geven. Ik wil hem nu zijn kop erafhalen en zijn ingewanden eruithalen en dan of koken of bakken, aflate koelen en voeren, mijn vraag is of dit de beste manier is?
Nee, rauw geven !!!!
Niks koken, bakken, grillen, verhitten....
RAUW VOEREN!
>:(
Door marley
#2408382
dus gewoon uit de emmer hale in tween snijden en aan me honden geve nu?
Door 202Spots
#2408402
Ik zou ook geen VEL geven...gaan ze van kotsen omdat paling vel slecht verteerd.. :-\
Door marley
#2408407
oke nou dan hoop ik maar dat ze derniet ziek van worden, door parasieten ofzoiets
Door Anne in Zweden
#2408415
marley schreef: oke nou dan hoop ik maar dat ze derniet ziek van worden, door parasieten ofzoiets
Wat eet je hond normaal gesproken dan? Ook rauw voer? Dit is een rauwvoerforum, namelijk - voor palingrecepten moet je in de bar zijn (zie onderaan, bar-plaats), maar dan wel voor menselijke consumptie bestemd! ;D
Door syiryo
#2408416
marley schreef: oke nou dan hoop ik maar dat ze derniet ziek van worden, door parasieten ofzoiets
Volgens mij wordt bepaalde vis eerst ingevroren een tijd om parasieten te doden.. mss een optie?
Door marley
#2408431
nou normaal ete ze gewoon brokken maar d8 een paling lijkt me wel gezond, en d8 ik vraag er e.a. over op deze site, ik vreet die paling niet rauw op omdat ik het niet gewend ben en dart geld denk voor me honde ook, dus d8 ik ivm parasiete ofzo koken maar daaraan hebben jullie een hekel hier geloof ik. ze zijn het dus niet gewend en als ikz elf paling wil ete rook ik ze en hoef ik geen palingrecepte van je hoor, maar bedankt, vies em wel eerst in een week
Door Anne in Zweden
#2408474
marley schreef: nou normaal ete ze gewoon brokken maar d8 een paling lijkt me wel gezond, en d8 ik vraag er e.a. over op deze site, ik vreet die paling niet rauw op omdat ik het niet gewend ben en dart geld denk voor me honde ook, dus d8 ik ivm parasiete ofzo koken maar daaraan hebben jullie een hekel hier geloof ik. ze zijn het dus niet gewend en als ikz elf paling wil ete rook ik ze en hoef ik geen palingrecepte van je hoor, maar bedankt, vies em wel eerst in een week
Als ze geen rauw gewend zijn, zou ik die paling inderdaad eerst even invriezen of koken. Op zich kun je de spijsvertering van een hond niet vergelijken met die van een mens (dat is de reden dat wij onze honden en katten wel rauw durven geven, maar zelf onze tanden niet zo snel in een rauw kipkarkasje zetten :P), en een hond die rauw gewend is zal zo'n paling ook gewoon rauw kunnen eten, maar als je honden brokken eten, is hun vertering niet ingesteld op rauw voer.

Bij nader inzien vraag ik me af of je hem toch niet beter even kunt koken :g: . Maar het nadeel van koken is, is dat het bot splinterig wordt, en daarmee loop je kans op verteringsproblemen. Lastig.

Aan koken hebben we hier inderdaad een hekel, dat klopt. Of een hekel... we doen het gewoon niet. Is niet natuurlijk voor een hond of kat, vandaar.
Door miik
#2408476
Oke dan...
Maar toch even een serieus antwoord...
Honden die gewend zijn om vlees te eten krijgen daar ook vis bij. Maar dat is iets waar veel honden aan moeten wennen. Als ze al een tijdje vlees voeding krijgen wordt hun maagzuur zuurder waardoor ze de vis (en de kop en de graten ) kunnen verteren.
Maar zelfs ervaren honden kunnen van (vette) vis nog spugen...
Ik zou er met jou honden die het niet gewend zijn voorzichtig mee zijn.
Dus of invriezen en je honden eerst een tijdje aan vlees voeding laten wennen of nu geven en dan alleen de filets ;)
(graten, kop en vel verteren ze waarschijnlijk slecht nu en wordt dan spugen).
Door het invriezen gaan ook eventuele parasieten dood, daar staat 2 weken invriezen voor.
Door miik
#2408478
@ Anne, als er gekookt moet worden, zou ik ook alleen de filets nemen ivm de graten die volgens mij erg scherp worden anders...
Door Anne in Zweden
#2408514
miik schreef: @ Anne, als er gekookt moet worden, zou ik ook alleen de filets nemen ivm de graten die volgens mij erg scherp worden anders...
Heb je gelijk in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door