Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2555304
Nugget schreef: Gelden die thiaminases ook voor verse toniijn?
Ik kreeg gratis 3 kilo rauwe tonijnfilet mee van mijn poelier.
Ja, dat klinkt raar, maar hij weet dat ik barf en neemt van alles voor me mee.
Volgende week krijg ik bv een paar kilo bovenmaatse zeetong, maar mischien ga ik die zelf wel lekker opeten! ;)
Mijn hond is gek op vis, en ik wilde die tonijnfilet eigenljk twee keer in de week als spiervlees geven.
Daarnaast krijgt hij één keer in de week een zalmkop als vleesbot.
Tonijn bevat weer veel kwik. Dus ik vind 2 keer per week veeeeeeelste veel. Ik zou eerder eens in de 2 weken een stuk geven. Of eens in de 3 weken zelfs.
Door Nugget
#2555603
Lizzy schreef: Tonijn bevat weer veel kwik. Dus ik vind 2 keer per week veeeeeeelste veel. Ik zou eerder eens in de 2 weken een stuk geven. Of eens in de 3 weken zelfs.
Dank je wel, Lizzy voor je reactie.
Dan ga ik de tonijn apart invriezen en eens in de 2 weken als extraatje geven en dus niet als spiervlees.
Wel jammer dat het niet goed is als spiervlees door dat kwikgehalte.
3kg tonijn gratis meegekregen en als ik het vaker wil hebben kost het me maar 1,50 de kilo..... :(
Maar, gezondheid gaat boven alles! 
#2562475
Xerox schreef: Als je nou alleen zalm voert qua vis, mag je dan wel uitgaan van 10%? Of mag het dan zelfs nog iets meer zijn?
Zalm bevat geen thiaminase, dus ik zou denken dat je als je onder de 10% blijft het gegeven kan worden-
Het is gewoon altijd beter af te wisselen met andere vissoorten, denk ik.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2562477
Hmm, dus ONDER de 10% is wel een harde grens?

Afwisselen zou ik heel graag doen, maar met een eliminatiedieet gaat dat niet zomaar  :-\ Ben al blij als hij tegen zalm blijkt te kunnen...
#2562725
Ik dacht al dat je alléén met zalm aan de slag wilde gaan ivm eliminatiedieet.
Misschien komt Lizzy nog terug om wat meer te zeggen over de zalm, en of je misschien hiervan toch best meer mag geven. Maar ik meen dat vis ook erg rijk is aan fosfor, weet het niet zeker, maar zoiets staat mij bij, en misschien als je teveel vis gaat geven loop je het risico de Ca/F verhouding in disbalans te brengen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door