Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#290532
wortels,
bleekselderij
peterselie
courgette
teentje knoflook

Verder er doorheen voor de smaak drie eieren met schaal en drie sardines en een scheut yoghurt, ze hadden het zo op ;D en kippenekjes erboven op gelegd
Laatst gewijzigd door pippie op di 29 mar 2005, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#290559
pippie schreef: wortels,
bleekselderij
peterselie
courgette
teentje knoflook
Verder er doorheen voor de smaak drie eieren met schaal en drie sardines en een scheut yoghurt, ze hadden het zo op ;D en kippenekjes erboven op gelegd
Was dit voor 1 maaltijd?
En ja wanneer je honden het lekker vinden dan mag je elke dag groentemix geven.Ik gebruik ook elke dag de mix maar wel altijd samen met gemalen kalkoennek of ander vlees/vis erbij.
Wanneer je dus van plan bent om elke dag groentemix te geven,dan zou ik 'n grotere hoeveelheid tegelijk klaarmaken en invriezen.
Je hebt nu eigenlijk ook TEweinig variatie met de groentes die je hier gebruikt hebt.
behalve de:
wortels,
bleekselderij
peterselie
courgette
teentje knoflook,
zou ik minstens nog 3 of 5 andere groentes erbij gebruiken, in ieder geval iets van bladgroentes,z.o andijvie,donker groene sla,misschien 'n beetje spinazie, witlof,beetje spruitjes of kool blad,dan beetje brocolieof koolraap,bietje,en daarnaast ook nog alfalfa sprouts of tauge,misschien stukje gember erbij.
Ik doe de eieren/yogurt er "vers"door wanneer ik de bak klaar maak,want dat vries ik niet.
Door pippie
#290561
Ja, dit was voor een maaltijd om uit te testen of ze wel groente lusten, morgen ga ik het uitgebreider maken maar i.p.v. sardines krijgen ze er dan runderhart doorheen, een klein gedeelte maal ik voor de smaak en de rest van de stukken hart gaan er gewoon doorheen met het restant kippenekken ;D ;D ;D
Ik zit nog een beetje in de experimenteerfase, wat ze lusten, wat ze nodig hebben en hoeveelheden.
Tot nu toe lusten ze gelukkig alles
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door