Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door luuntje
#2385654
zou ik de honden van vandaag/morgen en overmorgen het dubbele kunnen geven?
normaal eten ze tot 1 kg per dag per hond, dat word dan nu tot 2 kg.

geen van de dames is te dik,
luna = vrij slank en mag weer iets voller (groeit in de breedte)
baby = normaal
kazumi is behoorlijk te mager, die is hier pas 2 weken (is wel al weer goed aangekomen maar moet nog een dikke 2 kg bij)
Door nienk
#2385722
misschien kan je ze beter een extra maaltijd geven. dus een volle bak voer als tussendoortje, ipv dubbele maaltijden. Reus krijgt wel eens een dubbele maaltijd, maar dat heb ik wel redelijk rustig opgebouwd. als hij veel per dag moet eten omdat we bijvoorbeeld heel actief zijn, dan krijg hij meestal een maaltijd extra.

ik heb de vraag hier ook wel eens gesteld en kreeg toen als antwoord dat een grotere portie (tot 2 x normale maaltijd) geen probleem is voor de hond. maar 2 kilo in 1 keer, dat lijkt wel heel erg veel. (maarja, je honden zijn ook groot natuurlijk)
Gebruikersavatar
Door luuntje
#2385740
luna is een amstaff van ongeveer 21kg (of zwaarder)  baby is 23 kg
kazumi is een mix van een hollandse herder, greyhound en engelse staff, 


de eerste 2 zijn het qua grotere hoeveelheden wel gewend, kazumi niet.
dus ik ga haar 2  of 3 keer eten geven komende 2/3 dagen.
#2387830
Je kan ze wel iets meer geven maar een dubbele portie vind ik persoonlijk wel erg veel..

Ben altijd een beetje voorzichtig met TE veel voeren i.v.m. de kans op een maagtorsie.

Misschien kan je een van je buren, familie of vrienden even lief aankijken?
Door orinake
#2388142
wat te veel is in de koelkast bewaren :) dan ontdooit het zeer traag en kan je het wel wat langer bewaren...
Wat betreft grotere porties voeren:
Dan ben je beter met een extra maaltijd.
zeker dat nieuwe hondje, die zou ik zowiso geen dubbele maaltijd geven aangezien ze nog niet zo lang bij jouw is :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door