Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2384621
Ik rij idd veel om bestellingen op te halen via pb. Het is vaak goedkoper dan via een internetwinkel en de kwaliteit is vaak goed.

Ik heb zelf een Berner met een voedselallergie en hij eet 1400 gram per dag. En ik heb nog een golden die alles eet.

Ik heb heel veel bot besteld, eigenlijk een beetje veel. Ik zal eens gaan rekenen, misschien dat je wel wat over kan nemen. Ik denk dat je sowieso konijnkarkas over kan nemen. Konijn is een mooi zacht bot wat geschikt is voor beginnende honden.

En ik heb ook nog wel eendkarkas wat je over kan nemen. Even snel uit mijn hoofd.

Misschien hertenvlees, maar dat moet ik gaan rekenen vanwege mijn allergie hond.

Je kan ook eens kijken op http://www.richardversvoeding.nl/index. ... &Itemid=28 Ik kreeg wel een mailtje dat ze binnenkort vakantie hebben.

En kijk eens op http://versvoer.nl/oscommerce/index.php ... 6jan5ctsd6

Zij komen het thuis bezorgen. Wat je zou kunnen doen is hier een topic openen in vraag en aanbod. Je vraagt dan of mensen met jou mee willen bestellen en hopelijk kom je dan boven het minimum bestelbedrag uit zodat je geen bezorgkosten hoeft te betalen. Dit is helemaal fijn als je geen rijbewijs hebt. En andere mensen komen het dan bij jou ophalen.

Als je dus interesse hebt om dingen over te nemen laat het maar weten, dan ga ik rekenen voor je wat ik kwijt kan en wat ik ervoor betaald heb.

Je mag me ook altijd een pb sturen.

Ik ben zelf enorm geholpen in het begin en weet hoe fijn dat is om bekend te raken met het barfplaats gebeuren.  :D
Gebruikersavatar
Door joel
#2385257
pearlsofpassion schreef: Groeipijn vraagt inderdaad om andere percentages.
Maar ik meen dat Lizzie altijd enorme voorstander is van zelf samenstellen bij groeipijnen. Dan kan je prima inspelen op de conditie van je hond.


klopt, zij heeft me in het menu-topic al aardig op weg geholpen, hij heeft nu 2 dagen 30 % bot ipv 15% en ja, hij vind het tot nu toe erg lekker, eet net zo zijn bak leeg als anders, zelfs de groenten! al heb ik het idee dat ie meer honger heeft/niet genoeg aan mijn 2 %
ik heb besloten morgen toch maar weer naar de DA te gaan, voordat we teweinig calcium gaan geven en het helemaal geen groeipijn is maar wat anders,liever een foto en echt precies weten waar we aan toe zijn.

Mirjansen, het zou super zijn als ik wat bot van jou mag overnemen, haas had ik nog niet en van eend maar 2 kilo, dus kan daar zeker wat van gebruiken!
Heb al even gekeken op die sites, zien er goed uit, keus genoeg  ;D
Hoe gaat dat in zijn werk, ik bestel vlees, maar moet ik alles dan in de vriezer kwijt kunnen tot het wordt opgehaald, ben bang dat ik dan meteen een grotere vriezer moet halen  ;D
Door Miranda 1
#2385270
Haas is misschien nog een beetje hard, maar dat weet ik niet zeker omdat je volgens mij al kvv voert?

Konijnkk heb ik sowieso. Ik moet ff een antwoord van iemand afwachten want daar heb ik ook 10 kilo aan aangeboden. Als ik van haar reactie heb ga ik rekenen en stuur ik je een pb met wat ik je kan aanbieden.

jij wilt bestellen bij bijvoorbeeld richards. Dan start je een topic in vraag en aanbod met iets van Richards, datum en plaats. In die hoek vind je een instructie topic hoe je dat moet doen of even angelique pben als het niet lukt of je vragen hebt.

Ik je bericht zet je dan dat je samen wil bestellen, maar ook dat je geen vrieze ruimte hebt om dingen te bewaren. Dus dat mensen het diezelfde dag moeten komen ophalen. Of afhankelijk van jouw ruimte en het weer dat je het misschien wel 1 nachtje buiten de vriezer kan bewaren, maar die keuze is aan jou. Je bent dus niet verplicht om het in te vriezer te bewaren. Het wordt bevroren geleverd, dus kan echt wel wat uurtjes buiten de vriezer.

Mensen reageren dan dat ze mee willen bestellen.

Het handigste vind ik om van te voren even contact met de leverancier te hebben om te kijken of de dag die ik graag wil ook bij hun past. Op mijn vrije dag dus. Bij de meeste leveranciers kun je een groepscode aanvragen. Als mensen dan mee willen bestellen dan kunnen ze dit zelf doen op die site. Je zou dan die code via pb kunnen versturen als mensen zeggen dat ze mee willen bestellen. Zij betalen dan ook zelf aan de leverancier.

Het enigste wat jij eigenlijk moet doen is een topic starten. De groepsbestelling aankondigen bij de leverancier en thuis zijn als ze komen en wanneer het wordt opgehaald.

Ben ik nog wat vergeten dames? Want zelf heb ik dit nog niet zo heel vaal gedaan. (ik ben ook nog niet zo lang bezig)

Is het zo een beetje duidelijk?

O,ja lupa is ook een goede internetleverancier. Nadeel is alleen dat je boven de €125 moet bestellen, anders moet je €15 bezorgkosten betalen. Maar met wat mensen kom je er al snel boven.
Gebruikersavatar
Door joel
#2386059
dierenarts bezoek toch uitgesteld tot na onze vakantie. Qadir loopt zonder dat we het wisten toch alweer 3 dagen zonder 'voorzichtig lopen" dus hebben we besloten vandaag niet te gaan. en voorlopig het 30% vleesbot aan te houden en dit na de 2de week langzaam op te hogen tot het normale %. Aan het einde van de maand moet hij zijn enting halen, dus dan gaan we dan bekijken hoe het gaat.

Wat wel opvalt na de 3 eerste dagen alleen barf ....hij heeft nu gewoon zachte/normale ontlasting. Vandaag een Lam KVV gekregen en weer harde keutels. Nu hadden we daar nooit echt op gelet, hij was van de rees af toen hij van brokken overging op KVV dus dachten we dat dit goed ontlasting was. Maar nu ik het vergelijk met het Barf was dat denk ik toch (te) hard. Dus dit is voor hem ook al prettiger  :)

Qadir heeft een half jaar KVV gehad, maar lustte geen konijn en fazant. Maar ik wil het wel gewoon proberen als vleesbot of spiervlees zometeen,  hij vind het knagen wel erg lekker.
Laat maar weten wat je kwijt wil/kan heb op zich wel een volle vriezer, maar er kan wel 10 kilo?  max bij,  :biggrin2:

Nogmaals superbedankt voor alle welkom en uitleg hier, ga eerst de vriezer goed leeg eten, nouja, Qadir dan, en verder met goed inlezen qua bestellen end!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door