Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#2368352
Naar aanleiding van het topic eendennek-eendenvleugel moest ik aan het volgende denken:

Mijn honden eten graag fazantkarkas (zonder ingewanden). Nu heb ik een tijdje terug fazantennekken besteld en 2 van de 3 lusten die niet. Alleen Armagnac eet ze graag, de andere twee laten ze liggen. Waarom zouden ze karkas wél en nek niet eten??
Door wijkje
#2368359
pike schreef: Naar aanleiding van het topic eendennek-eendenvleugel moest ik aan het volgende denken:

Mijn honden eten graag fazantkarkas (zonder ingewanden). Nu heb ik een tijdje terug fazantennekken besteld en 2 van de 3 lusten die niet. Alleen Armagnac eet ze graag, de andere twee laten ze liggen. Waarom zouden ze karkas wél en nek niet eten??
Geen idee..Ik weet dat er soms wel verschillen zitten tussen leveringen en leveringen maar ik heb hier hetzelfde meegemaakt met voeren. Ik heb hier 1 hond die wel fazant eet..Karkas/bouten..Maar toen ik een keer nekken had : mevrouw bliefde het niet..

Idem geldt voor de katten..Fazantbouten is prima, maar nekken eten ze niet..
Door coby.p
#2368988
ik heb dat in het verleden gehad met belle
heeft heel lang alleen konijnekop gegeten,
iets anders liet ze staan.
nu, jaren later eeet ze alle konijnonderdelen.
bij eend was het andersom, geen nekken wel karkas,
nu eet ze alles van eend, heeel typisch.
Door Lida. S
#2368990
Hier precies hetzelfde, fazant eten ze allemaal, en maar 1 van de 9 lustte fazanten nek. Maar aangezien ik toch een behoorlijk aantal kilo's had , heb ik iedere keer toch een nek in de etensbak gegooid. En nu wordt het zonder enig probleem gegeten door 8 van de 9. Shirah laat ze liggen, maar zij is ook niet echt gek op fazant,
Gebruikersavatar
Door pike
#2369171
Lida. S schreef: Hier precies hetzelfde, fazant eten ze allemaal, en maar 1 van de 9 lustte fazanten nek. Maar aangezien ik toch een behoorlijk aantal kilo's had , heb ik iedere keer toch een nek in de etensbak gegooid. En nu wordt het zonder enig probleem gegeten door 8 van de 9. Shirah laat ze liggen, maar zij is ook niet echt gek op fazant,
Dat schiet niet echt op want ze wegen niet zoveel, als je geen 9 hond hebt kom je niet snel door een kilo heen  :biggrin2:  Ga het eens proberen strakjes. Ben benieuwd. Maar anders mag Armagnac ze in zijn eentje opeten. Als ik ergens een hekel aan heb is het gemuts met eten. Het ergste is dat ze er dan ook nog zo sip bij kijken omdat ze iets krijgen dat ze niet lekker vinden  ::)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2369629
Daan hier eet absoluut geen fazantennekken (en Kay met hele lange tanden) maar fazantkarkas vinden ze super....
Geen idee waar het aan ligt, maar ik ben weer zo'n doos die de fazantennekken dan maar verkoopt, want heb toch liever dat ze genieten van hun eten  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#2370095
Monique77 schreef: Daan hier eet absoluut geen fazantennekken (en Kay met hele lange tanden) maar fazantkarkas vinden ze super....
Geen idee waar het aan ligt, maar ik ben weer zo'n doos die de fazantennekken dan maar verkoopt, want heb toch liever dat ze genieten van hun eten  :biggrin2:
Hier net zo. Pike is altijd zo blij als ik met zijn bak aankom, hij danst van plezier, en om dan dat teleurgestelde toetje te zien als er iets in blijkt te zitten wat hij niet lekker vindt... Ik heb wel eens een lege bak voor hem neergezet, de reactie toen, ik wou dat ik dat op film had. Hij sprong van schrik in de lucht en keek mij met grote paniekogen aan. Leeg!!!!!!!!!!  ;D ;D Ja dat was wel gemeen van mij.

Maar, de truc heeft gewerkt. Gisteren zowel bij Pike als bij Duc één nekje bij het eten gelegd en zowaar, ze hebben het allebei opgegeten  :D. Soms snap ik echt helemaal niets van die honden  ::) Volgende keer leg ik er 2 nekjes bij.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2370237
pike schreef: Ik heb wel eens een lege bak voor hem neergezet, de reactie toen, ik wou dat ik dat op film had. Hij sprong van schrik in de lucht en keek mij met grote paniekogen aan. Leeg!!!!!!!!!!  ;D ;D Ja dat was wel gemeen van mij.

Maar, de truc heeft gewerkt. Gisteren zowel bij Pike als bij Duc één nekje bij het eten gelegd en zowaar, ze hebben het allebei opgegeten  :D. Soms snap ik echt helemaal niets van die honden  ::) Volgende keer leg ik er 2 nekjes bij.
;D ;D
En als je een hele fazant neer legt, laten ze dan de nek liggen?  ;)
Ok ok misschien een beetje lastig om een hele fazant te kunnen neerleggen/kopen, maar ik had je stukje gelezen over eitjes jatten van je hond(waren jullie toch ???), en zag het dus al helemaal voor me, Pike krijgt een overvolle bak(als genoegdoening van die lege  :biggrin2:), begint te knagen, kom jij bij de bak en zie daar, bijna alles op behalve het nekje  ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#2370424
;D ;D
Ik heb nog nooit een hele fazant gehad. Maar inderdaad ik kan me niet voorstellen dat ze de nek dan laten liggen. Alhoewel, ik zie Pike er wel voor aan. Pike houdt ook niet zo van patrijskarkas, maar de boutjes zijn blijkbaar wel lekker, die eet hij ervan af en het karkas mag een ander hebben ::) Het is een enorme schrokker maar zo selectief kan hij dus toch wel eten.
Ja, Armagnac jatte eitjes van de meerkoet  :-X maar ik vond het stiekem toch wel erg knap van hem. Maar, de jacht op wild is inprincipe verboden en het lukt vrij aardig dat te handhaven (klop af). De keren dat Pike zonder toestemming op jacht is gegaan kwam hij trouwens met lege bek thuis (maar voldaan en hééél erg moe was hij wel  :biggrin2:).
Armagnac pulkt alles uit elkaar, dus als er nog hartje, lever en zo in een karkas zit wordt dat er vakkundig uitgepeuterd en grondig bestudeerd alvorens al dan niet goedgekeurd te worden. Een zalmkop is helemaal het einde, die ligt in honderd onderdeeltjes uitgespreid alvorens te gaan eten.  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2370553
pike schreef: ;D ;D
Ik heb nog nooit een hele fazant gehad. Maar inderdaad ik kan me niet voorstellen dat ze de nek dan laten liggen. Alhoewel, ik zie Pike er wel voor aan. Pike houdt ook niet zo van patrijskarkas, maar de boutjes zijn blijkbaar wel lekker, die eet hij ervan af en het karkas mag een ander hebben ::) Het is een enorme schrokker maar zo selectief kan hij dus toch wel eten.
Ja, Armagnac jatte eitjes van de meerkoet  :-X maar ik vond het stiekem toch wel erg knap van hem. Maar, de jacht op wild is inprincipe verboden en het lukt vrij aardig dat te handhaven (klop af). De keren dat Pike zonder toestemming op jacht is gegaan kwam hij trouwens met lege bek thuis (maar voldaan en hééél erg moe was hij wel  :biggrin2:).
Armagnac pulkt alles uit elkaar, dus als er nog hartje, lever en zo in een karkas zit wordt dat er vakkundig uitgepeuterd en grondig bestudeerd alvorens al dan niet goedgekeurd te worden. Een zalmkop is helemaal het einde, die ligt in honderd onderdeeltjes uitgespreid alvorens te gaan eten.  :biggrin2:
;D ;D ;D ha ha mocht mijn dochter overwegen om een ras te kiezen mbt een hond, zal ik haar  een armagnac adviseren, kunnen ze samen pulken  :biggrin2:

En ik moet erg lachen hoor om je verhalen van Pike, ok sommige dingen mogen niet, en zal je het voor zijn/tegen houden, maar ik zie het toch helemaal voor me, met van die kraaloogjes moe maar voldaan met een dikke buik gaan uitbuiken, of trots met een ei aankomen. Hebben de armagnacs ook een zachte bek zoals labradors?
En ik zie dat je hond ook aan mozaïken doet, zalmkop over de hele vloer uitspreiden  :2funny:
Gebruikersavatar
Door pike
#2370808
Mijn "Armagnacjes" hebben een zachte bek, maar apporteren is niet aan hun besteed hoor ::)
Toen Pike op jacht was geweest had hij geen kraaloogjes meer. Zijn ogen gingen niet meer open zo moe was hij. Ik was aanvankelijk bang dat hij ergens in gelopen was omdat ze niet meer open gingen maar nee hoor, hij was gewoon compleet op. Zelfs de volgende ochtend kon hij amper zijn ogen open krijgen, en het ochtendrondje om de camping was nog nooit zo gezapig gegaan  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door