Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Miranda 1
#2367884
Mijn honden zijn in september vorig jaar begonnen met Barf. Mijn Berner is met een eliminatiedieet gestart vanwege zijn voedselallergie. Tot nu toe heeft hij alleen nog maar bot van konijn gegeten, altijd zonder problemen.

Hij heeft nu 4 avonden haasbot gegeten. En 2 keer heeft hij 's ochtends gal gespuugd.

Kan dit door de haas komen? Dat het misschien toch in een keer een te hard bot is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed zijn ontlasting bekeken heb of hij het goed verteerd.

Kan ik beter stoppen met haas? Voor vanavond en morgen staat weer konijnenbot op het menu, dus ik kan even kijken wat er dan gebeurd.
Door Lizzy
#2367886
Dat kan zeker door de haas komen. Haas is vrij hard. En de botten zijn vrij kaal. Ik weet niet of je er extra spiervlees bij gegeven hebt? Op zich natuurlijk wel prettig dat je al wat afwisseling in aan het voeren bent. Je kunt er proberen extra spiervlees bij te geven en de haaskarkassen even goed te meppen met een (vlees)hamer om te kijken wat er dan gebeurd.

Succes!
Door Miranda 1
#2367889
Ik geef zijn vlees 's ochtends maar dat zal ik dan bij de haas geven.

Ik zit sowieso al op 4 diersoorten en met haas erbij zou ik op 5 komen. En ik heb nog wat dingen die ik ook nog wil proberen dus mij hoor je niet meer klagen haha.
Door Lizzy
#2367894
mirjansen schreef: Ik geef zijn vlees 's ochtends maar dat zal ik dan bij de haas geven.

Ik zit sowieso al op 4 diersoorten en met haas erbij zou ik op 5 komen. En ik heb nog wat dingen die ik ook nog wil proberen dus mij hoor je niet meer klagen haha.
Aha. Nou, als de haas eruit ziet zoals ie er hier uit ziet zeg ik : veeeeel te kaal! Daar komt het waarschijnlijk van. Met galspugende honden is het overigens sowieso een goed idee om 1 maaltijd per dag te geven.
Door Miranda 1
#2367899
Nu jij het zegt is het idd wel kaal. Helemaal vergeleken met het konijn van Orinake waar ik gister porties van heb gemaakt.

Ik ga het over 2 dagen samen met zijn vlees geven en kijken wat er dan gebeurd.

Sinds hij barft is dit de eerste keer dat hij gal spuugd. Ik dacht al dat het dus door de haas zou komen, maar ik snapte niet wat dan de oorzaak is.

Dank je.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2368604
Hope doet dat ook als hij alleen vleesbot krijgt.
Maar ook weer als hij 's ochtends niets te eten krijgt, dan spuugt hij 's middags.

Hij krijgt nu 's avonds vleesbot, spiervlees en orgaan en 's ochtends groentenmix.
Haas is inderdaad kaal bot, daar doe ik altijd meer spiervlees bij als bij konijn.
Door Ramses1
#2368658
Dit herken ik, ik geef het tegenwoordig flink gemept en een lapje pens erbij.
Het spier of orgaan krijgen ze hier ook s'morgens al.
Door Miranda 1
#2368776
pens is ook een goed idee, maar geit kan hij niet tegen. Daar krijgt hij jeuk van en rund moet ik nog verder elimineren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2368787
Pens zou ik in een eliminatiedieët als nieuwe diersoort beschouwen.
Het kan zomaar zijn dat je hond wel tegen rund kan, maar niet tegen de maaginhoud van dat rund.
Door Miranda 1
#2368791
Dat klopt hoor. Daarom moet ik dat nog apart elimineren. Geitenvlees ging niet dus de geitenpens geen eens geprobeerd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2368897
Nee groot gelijk, zou ik ook niet gedaan hebben. Wel super om te lezen dat je al weer aan zoveel diersoorten zit!
Door Miranda 1
#2371668
3 dagen weer konijnkk gegeven en het galspugen is over.

Vanavond weer haas geprobeerd. Ipv 700 gram haaskk nu 400 gram haaskk en 300 gram konijnkk gegeven met vlees erbij. Een uurtje na het eten kwam er een paar stukjes vlees uit, maar verder niet.

Ik ben benieuwd of hij morgen galspuugd.
Door Miranda 1
#2374188
Ik geef mijn Berner nu de helft konijnkk en de helft haaskk met zijn spiervlees erbij en dat gaat goed.

En hij heeft tot nu toe geen jeuk, dus ik ben heel voorzichtig blij dat ik 5 diersoorten heb. Maar ik durf niet te vroeg te juigen.
Door Lizzy
#2374583
Nee, juich nog maar niet te vroeg maarrrrr, een klein beetje voorzichtig blij zijn mag wel :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door