Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2366701
Terug lezende lijkt het net of ik er te makkelijk over denk, maar o ik weet zo goed hoe radeloos je kan worden als je hond niet eet en je hem/haar ziek ziet worden.

Toch is dit mijns inziens de beste methode.
Mijn hond is altijd een heel slechte eter gebleven, ik deed er ook maar een klein beetje voer in, maar ze at na maanden met deze methode wel langzaam aan haar bakje leeg.
Daarna kon ik er langzaamaan steeds wat meer voer ingooien, wat ze vaak ook wel opat.

Ik wens je veel doorzettingsvermogen en zorg dat jij de langste adem hebt ;)

Succes!
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2366747
Daar zat ik ook nog aan te denken. Minder voeren dan dat ze uit zichzelf opeet. Zodat ze zin blijft houden en niet zo "verzadigd" is van wat ze wel op heeft, dat ze zo lang niets meer eet.

En ja, ik ben wel een beetje direct en nuchter  ;D. Maar ik snap ook hoe radeloos je wordt, dus ik snap ook dat je dan dingen doet die je anders niet zou doen. Zou ik ook doen hoor, het is veel makkelijker om voor een ander nuchter te zijn, dan voor jezelf  ::)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2366803
toen 1 van mn dames bijna een half jaar barfte wilde ze opeens ook niet meer zo goed eten
het is dan moeilijk om niet radeloos te worden ..... tot ik op het idee kwam om het om te draaien ....dus belonen ( met stem en kroelen) als ze wel deed eten. (al waren het maar een paar happen)
en nu ....  nu komen ze trots kwispelend aanlopen met een blik "alles is op , nu de beloning  :biggrin2:"
tja want als je erg goed gegeten hebt moet r ff over die dikke buik gekriebeld worden  ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2366809
Ik houd ervan als mensen direct zijn en helemaal als ze dan ook nog nuchter zijn  :beerchug:
En om dan met gelijke tred verder te gaan, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Ik begrijp jullie standpunt. En het is ook zeker zo dat ze mij waarschijnlijk aan het heropvoeden is. Echter het minder eten geven ben ik nu al in feite aan het doen... Om nog minder te geven, ja dat is zeker een optie wanneer ze wat aangekomen is.
Dus maak jullie niet druk, geef gewoon je mening, zeg wat jij zou doen in deze situatie en laat me ervan leren  ;)
Vind ik het niets, zeg ik het ook gerust.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2366863
En als het jou niet lukt kan je de misschien eens een paar dagen laten logeren bij iemand die daar makkelijker over kan denken.
Dus iemand die idd eten neerzet en weg loopt en verder niets zeg. Die haar evt in alles kan negeren.
Door Staftime
#2367545
Als mijn hond dit gedrag zou vertonen, en werkelijk zó broodmager zou zijn als jij nu vertelt, dan wist ik het wel.
Dan kocht ik een zak brok van het merk dat de buurman gaf, en dan vrat mijn hond dat maar een tijdje tot ze aangekomen was.
Daarna zou ik dan rustig aan weer lekker wat versvlees introduceren.

Zou het helpen als ze elke dag iets anders te eten zou krijgen?
Ons Poedeltje gaat slecht eten als ze elke dag hetzelfde krijgt, wij wisselen dan ook af, en wel extreem.
Ze krijgt brok (meerdere merken) blik (meerdere merken) gestoomd vlees, kvv, BARF enz enz.
We geven haar echt van alles en nog wat, en dit alles afgewisseld, en nu eet ze elke dag alles op.
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2367654
Volgens mij is Kaya wat uit gekipt  ::) De kip die altijd standaard erin ging als JUMMIE wordt volledig genegeerd, zowel in Kvv vorm alswel in barf vorm. (de katten vinden het heerlijk dus die hadden vanavond wat meer.  :biggrin2:
Die dan maar aan de kant gelegd en de volgende worst te ontdooien gelegd : RUND. Buiten gaan zitten en bak op de grond. Kijk/snuf en negeer. Dit wordt hem dus niet. Stoel gepakt en vork erbij. Nog niet echt. Heel enthousiast gedaan en beloond bij wat gelik en VOILA! Madam heeft ongeveer een 250 gr gegeten!  :D De thermometer stond hier op 17 graden dus ik vind het netjes. Ik ga morgen de satinballs maken. Ik heb er nu echt de puf niet meer voor. (en de schouder niet meer na een zware fyshio sessie)
Ze heeft een stuk van mijn karbonade gehad en aardappelpuree. Nee, niet goed maar wel lekker  ;) De sla mocht ik houden.
Ik had van de buurman nog wat extra brokken gekregen om te kijken of het een eendagsvlieg zou zijn. Ja dus. Manlief had ze in de bak gegooid vanochtend en ze stonden er nog toen ik thuiskwam... Heb ze maar in de kliko gedaan.
Bij bijna alles wat ze als nieuw aangeboden krijgt (behalve een aantal vleessoorten dus waarvan voornamelijk wild) is een paar dagen tot een week lekker en dan is het gebeurd. Ik weet niet hoe een sterk maag jullie poedeltje heeft staftime maar als ik elke keer van brok en blik etc wissel heb ik een hond die zich letterlijk uit elkaar schijt. (ook al geprobeerd namelijk  ;)) Dus helaas ook geen optie.
Hoe dan ook, ze eet nu tenminste weer wat. Ook al is het te weinig naar verhouding, ze eet! Na de stop van bijna een week is me dat al heel wat waard (en heel goed voor mijn gemoedsrust  ;D)
Door Ramses1
#2367797
Buiten gaan zitten en bak op de grond. Kijk/snuf en negeer. Dit wordt hem dus niet. Stoel gepakt en vork erbij. Nog niet echt. Heel enthousiast gedaan en beloond bij wat gelik en VOILA! Madam heeft ongeveer een 250 gr gegeten!

In het kader dat je van nuchterheid en eerlijke meningen houdt durf ik dit wel te zeggen:

Hoe meer voedsel zij weigert, hoe meer jij uit de kast gaat trekken om haar te laten eten. Je beloont negatief gedrag en je maakt er een heel erg leuk spel van.
Het gaat hier om een dametje die voor zover bekend, geen allergieën, maag- of darm problemen heeft, en ik denk dat Kaya je knap aan het africhten is. Je hond is slim en je maakt zo het voedsel weigeren steeds leuker want ze wordt er immers steeds meer voor beloond.

Je merkt zelf al dat al je inspanningen maar heel even werken, en dan mag jij als baas weer een nieuw leuk spel verzinnen. Leuk toch, Kaya speelt het spel wel mee.

Je mag het met me oneens zijn, maar dit gevoel krijg ik steeds meer.
En ik weet hoe afschuwelijk het is als je hond niet wil eten. Mijn hond was ziek en kón het meeste voedsel niet verdragen, dat vind ik iets anders dan wat hier gaande is.
Kaya is slim en hoe meer zij weigert hoe leuker jij het maakt.
Laatst gewijzigd door Ramses1 op vr 15 jun 2012, 02:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2367863
je beloont toch als ze eten  ;)
noa wilde eerst niet eten , maar ze is een hondje dat alles wil doen "to please me " die je geen stemverheffing mag geven .
dus ik kan me dan wel gaan frustreren als ze niet eet maar dat voelt ze aan en eet dan helemaal niet
(ze zal zich ook nooit over eten al zet ik een kilo van het lekkerste vlees voor dr neus)
en nu eet ze als de beste en komt dat na de maaltijd ook nog eens vrolijk vertellen :biggrin2:  :biggrin2:
nu geld dit verhaal niet voor iedere hond , maar proberen kan altijd ....het is het het vinden van de juiste manier van voeren .
en goed, ik ben al een tijd bezig om dr fanatieke karkas verscheurende barfmonsters van te maken  :biggrin2: , maar tot die tijd blijf ik ieder kippennekje 1x doorknippen zodat ze het eten....
Door Paulientje
#2368024
Je zegt dat de hond volledig gezond is, maar ik vraag mij af of er misschien hormonaal iets mis is? Er zijn zoveel hormoonklieren die, als ze niet goed werken, juist ook zorgen voor het weigeren van eten. Plus dat het niet eten ook zorgt voor een gebrek aan honger. Mensen met anorexia kunnen fysiek op den duur ook bijna niet eten omdat het lichaam dichtslaat.

Dus buiten het feit dat het een "gedragsprobleem" kan zijn of een poolhonden tic zou ik toch eventueel langs de DA gaan en even bloed laten trekken om het gewoon even uit te sluiten.

Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vervelend het is en al met al makkelijker gezegd dan gedaan dat je ongeïnteresseerd moet lijken op etensmomenten terwijl het enige wat je wilt is dat ze eet.

Veel succes!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2369895
Ik geloof dat we het dieptepunt voorbij zijn. Na gisteren ruim 400 gram rund Kvv heeft Kaya vandaag bijna 600 gram gegeten!
De vork vond ze ook een overbodige zaak, madam kon het zelf wel wel. Nu was het hier in het noorden vrij koud tegen 20.00 dus ik begin inderdaad te geloven in het 15 graden verhaal. Kaya heeft echt met smaak gegeten. Voor morgen maar weer wat kippennekken uit de vriezer gehaald. Tevens heb ik nog een rol Fazant Kvv. Nu weet ik dat ze daar niet bepaald warm voor loopt maar proberen kan geen kwaad.

Ramses. Je hebt volkomen gelijk dat Kaya mij perfect weet af te richten  ;D Maar weet je, ik kan het niet aanzien dat een hond zichzelf uitteert. En feit is dat Kaya koppiger is dan ik, en zeer zeker een langer uithoudingsvermogen heeft hierin. Ja ik ben wat dit onderwerp aangaat een watje en zal alles aangrijpen om haar te laten eten. (wat dan wel weer grappig is want iedereen vindt mij altijd zo streng voor de honden :D) Echter het motiveren door haar bij iedere hap de hemel in te prijzen heeft nu dan zijn vruchten (tot nu toe) afgeworpen.  De satinballs zijn een hele goede tip geweest, dank daarvoor. En natuurlijk iedereen voor het meedenken.
En ja, ook zeer zeker voor de eerlijke meningen en nuchtere kijk op bepaalde zaken. Diep in je hart weet je het allemaal wel, maar als het om je eigen dier gaat is het toch lastig  ::)

Vanaf morgen ga ik maar weer proberen om het barf voedsel erin te krijgen in combi met de Kvv. En indien dit echt niet meer gaat lukken dan maar op Kvv blijven. (en een vriezer uitverkoop houden  ;D)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2370241
:groupwave2: shiva is weer aan het eten, shiva is weer aan het eten.......
Hopelijk is er nu voor shiva en jou rust in de tent.
En shiva ..... eet smakelijk  ;)
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2370432
kleine correctie.... Zhiva is mijn helaas overleden schotje :'(  Die gaat echt niets meer eten :D
Kaya is lekker weer aan het happen. Maar bedankt voor jullie lieve reacties!
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2370545
zhiva schreef: kleine correctie.... Zhiva is mijn helaas overleden schotje :'(  Die gaat echt niets meer eten :D
Kaya is lekker weer aan het happen. Maar bedankt voor jullie lieve reacties!
Oeps  :sorry:
Herkansing....  ;)
:groupwave2: Kaya is aan het eten.....Kaya is aan het eten
Enne Kaya lekker smikkelen hoor  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door