Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#2362812
Naomi M. schreef: Zit er idd niet in. En vandaag bji de c1000 een mixzak gezien van peultjes, erwtjes en broccoli. Volgens mij zat er ook wat spinazie bij. Nu nog zien hoe ik dat ga vermalen allemaal.
Erwten bevat erg veel zetmeel, vind ik persoonlijk ook niet echt geschikt voor de hond.
Door Larkin
#2362814
Weet niet of ik het mag vragen maar wat is de reden van het geven van groentes aan een vlees eter?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2363736
In wortel en biet zit toch ook veel zetmeel en dat wordt toch ook gewoon gevoerd?

Je kan over zoveel groenten wel wat zeggen, op den duur mag je niets meer voeren....  :-\
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2363870
Huh, helemaal rauw voeren? In de barf handleiding staat 'pureren of de kook erover'.  :o (sorry, beetje off-topic)
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2364156
Maar in de handleiding staat óf pureren, óf koken... Dus dan is koken toch ook een goede optie?
Door Migudu
#2364293
Heb ik nooit zo bij stilgestaan, ik het het altijd gepureerd. Punt is dat de celstructuur van de groente "stuk" moet.
Dat kan met koken ook, maar ik kan me ook voorstellen dat je een hoop "doodkookt".

Gerda
Door ulla
#2364352
Kort koken, dan bewaar je de vitaminen etc. het beste.
Ik stoom iedere dag een groente,dan bewaar je alle goede stoffen, schoonmaken doe ik niet aan, ze krijgen biologische groenten.
Door 202Spots
#2364489
Maar in de handleiding staat óf pureren, óf koken... Dus dan is koken toch ook een goede optie?
In principe worden ALLE groentes RAUW tot puree gemalen, wanneer de hond geen rauwe groentes wil eten dan mag het ook gestoomd of heel even gekookt worden
of sommige krijgen alleen de gekookte tafelrestjes als groenten.
Het dood koken van alle voedingstoffen valt wel mee hoor, de meeste mensen eten tenslotte ook alleen maar gekookte groentes.
Met uitzondering van bataat,pompoen en sperzieboontjes, maal/pureer ik alle groentes in de mix
Door Migudu
#2364556
Zo, de mix is klaar:
Andijvie, broccoli, courgette, wortel, postelein, sperziboon.
In plastic bakjes gedaan van ongeveer 180 gram, hoeveel per week geven jullie ongeveer?

Groetjes,
Gerda
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door