Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door evds
#2365783
buiten, allemaal tegelijk en ze zoeken het (tot zekere hoogte) zelf maar uit.

Ik zeg  tot zekere hoogte .... als ze van pup af aan hier zijn gaat dat helemaal prima, leren vanzelf wat de grensen zijn. Komen ze later (recent een hond van 1,5 jaar erbij) dan moet ik soms wat sturen om te zorgen dat tynn niet al haar eten  moet afstaan aan de nieuwkomer  ::)  Kaina is heel duidelijk: mijn eten is van mij ! dat leert elke neiuwkomer in 1 seconde :biggrin2:
Door jasmijn
#2400574
mijn hondje krijgt buiten op het balkon eten.
ze heeft daar ook een honden hok staan waar ze slaap ( haar eigen keuzen, ze heeft ook een mand binnen maar daar ligt ze alleen als het heel warm is buiten)
spiervlees en organen legt ze vaak even naast de bak om te kijken wat ze het lekkers vind, vleesbot word altijd gelijk het hok in genomen en lekker op haar gemak op gekloven.

soms als ze iets niet zo lekker vind slaap ze er een nachtje op, en dan is het de volgende dag toch meestal goed genoeg om te eten  ::)

de katten hebben allebij een placmat, 1 in de wc en 1 bij de voordeur in de gang.
heel soms moet ik het er terug op leggen maar meestal niet.

vroeger had ik een bens op het balkon staan met zeil er in waar ze dan hun prooidieren in kregen, maar ben helaas even gestopt met prooi voeren omdat ik even het geld er niet voor heb.

ik hoop over niet al te langen tijd een huis met een tuin te hebben en dan ga ik het gewoon in de tuin gooien, weer of geen weer.

dat deed ik ook toen ik net begongen was met barf en ik een tuin had.
Door syiryo
#2400577
onze hond .. puppemans nu 5,5 maand kreeg op brok alles gewoon kloing... in zn bak. Vanaf12 weken zijn we over gegaan op kvv,,, dat ging ook nog in de bak. Daarna wat beginnersbarf... ook dat gewoon in de keuken in zn bak, maar nu er wat grotere karkassen bijkomen staat ie me af en toe aan te kijken van wat moet ik hiermee!!??. Dus alles wat onder een klein boutje of nekkie valt in zn bak in de keuken en de rest mooi in de tuin.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2400631
Ligt aan het weer of ze binnen of buiten eten. Maar meestal buiten op het gras. Ze eten tegelijk ieder op zijn eigen plekje en nu eet ook Charlie los, daarvoor moest ze nog echt apart eten omdat ze erg fel was op haar eten (stel je voor dat je al dat lekkers af moet staan). Nu is ze gewend aan barf en kan ze na een half jaar samen eten en weet ze ook dat ze niet aan het eten van Baiko mag komen en zo laat ook Baiko haar eten met rust.

Als het slecht weer is krijgen ze binnen te eten. Charlie in de bench en Baiko daarnaast maar op de vloer in de bijkeuken. Ik leg daar altijd een handdoek neer (twee aan elkaar genaaid) en daar eet hij ook op. Ook bij Charlie in de bench gaat zo'n zelfde dubbele handdoek. Die gooi ik met regelmaat in de wasmachine. Ik hoef niet eens te dweilen, alles wordt netjes op de handdoeken gelegd en daar vanaf gegeten.
Maar het liefste heb ik wel dat ze buiten kunnen eten.
Door Larshann
#2401398
Zalmkoppen krijgen ze buiten, al de rest binnen. 2 honden in de keuken en 4 in de woonkamer (we hebben een samengesteld gezin  :) ), alles ligt gewoon in hun bakje, dat op een placematje staat. vleesbot en pens trekken ze eruit om naast hun bakje op te eten, spiervlees enz eten ze netjes uit hun bakje op.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2401405
Buiten in de tuin of bij heel slecht weer in de keuken op een groot stuk zeil. Na het eten afspuiten, sopje door de tuin en klaar.

zn Kvv krijgt hij gewoon in de keuken, dat eet ie netjes uit zn bak.
Door koreander
#2430374
op dit moment buiten en dat werkt toch eigenlijk wel prima.
Voorheen in de keuken op een plastic tafelzeil wat daarna lekker makkelijk afgenomen kan worden.
Bij slecht weer zal dat ook nog zeker het geval zijn, maar zogauw het ook maar even droog is lekker buiten.
#2434185
Shanti krijgt haar eten in de tuin op het gras, als het heel erg hard regent wachten we tot het minder is en als dat niet gebeurt voor de ingang van de kelder (overdekt stuk).
Ze krijgt nu nog grotendeels kvv (wachtend op levering :D), dat laat ze in haar bak liggen maar de eendennekken, kipkarkassen en penslappen worden eruit getrokken, bekeken en daarna opgegeten.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#2435361
Thessa en Shanti schreef: Shanti krijgt haar eten in de tuin op het gras, als het heel erg hard regent wachten we tot het minder is en als dat niet gebeurt voor de ingang van de kelder (overdekt stuk).
Ze krijgt nu nog grotendeels kvv (wachtend op levering :D), dat laat ze in haar bak liggen maar de eendennekken, kipkarkassen en penslappen worden eruit getrokken, bekeken en daarna opgegeten.
Welkom Thessa en Shanti.

Mooie naam Thessa. Zo heet mijn dochter ook, precies zo met een h.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door