Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door isebekhoekstra
#286086
Ik kan bij onze dierenwinkel pens kopen. volgens hun is het vuile pens,maar ze hebben het alleen maar ingevroren.
Is dit net zo goed als echte verse pens??
De eerste keer kreeg Nox er nl.dunne str**nt van,vervolgens voor de tweede keer smuldier gekocht en dat ging prima.
Komt dat misschien omdat dit gemalen is??
Ik vond de pens van smuldier wel erg stinken....geef liever de hele pens die ruikt meer naar half verteerd gras.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286091
Ik haal verse vuile pens en vries dat ook in . Het is onmogelijk voor een dierenwinkel om het anders dan diep ingevroren te verkopen . Het is net zo gezond als niet ingevroren pens
Door isebekhoekstra
#286093
enig idee waarom ze de eerste keer aan de dunne ging en met smuldier niet??
Ze slok het liefste de hele pens in een keer naar binnen, komt het daavan??

je merkt wel niet zo'n ervaren typje hier met nog heel veel vragen ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286096
isebelhoekstra schreef: enig idee waarom ze de eerste keer aan de dunne ging en met smuldier niet??
Ze slok het liefste de hele pens in een keer naar binnen, komt het daavan??

je merkt wel niet zo'n ervaren typje hier met nog heel veel vragen ;D ;D
geen idee, ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit is van de pens die ze daar verkochten, is het wel vers ingevroren, is het niet al een paar keer ontdooit geweest en weer in gevroren, was het misschien te koud toen je het gaf.......... gewoon nog een keer proberen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#286098
Pens kan best wel laxerend werken bij honden die het nog niet zo gewend zijn. Toen mijn honden nog maar net op vers stonden gingen ze ook aan de race toen ze de eerste keren pens kregen. Maar na een paar keer voeren was dat helemaal over.
Door isebekhoekstra
#286100
sylvia schreef: geen idee, ik weet natuurlijk niet wat de kwaliteit is van de pens die ze daar verkochten, is het wel vers ingevroren, is het niet al een paar keer ontdooit geweest en weer in gevroren, was het misschien te koud toen je het gaf.......... gewoon nog een keer proberen.

Tuurlijk proberen we nog een keertje.... we geven niet zosnel op!! :D
Alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.
Ik las dat anderen de pens ergens aan vastmaken zodat er flink aan getrokken kan worden, is misschien ook wel een goed plan.
kombineren met bot is dat ook te doen?
Ze krijgt nog niet veel botten want we beginnen nog maar net(kippevleugels, hart, pens,mergpijpje wat groente)
We proberen een aantal dagen in de week te barfen de rest kvv met wat extra's.
Door Ine
#286217
Misschien was de pens niet volledig ontdooid!!
Pens heeft namelijk iets langer nodig om te ontdooien.
Heb ooit zelf dit probleem gehad. Verse ingevroren pens ontdooit echt veel langzamer, dan gemalen pens of kvv!!
Door k9
#286250
isebelhoekstra schreef: enig idee waarom ze de eerste keer aan de dunne ging en met smuldier niet??
Ze slok het liefste de hele pens in een keer naar binnen, komt het daavan??

je merkt wel niet zo'n ervaren typje hier met nog heel veel vragen ;D ;D
Was je hond al aan kvv gewend? Het kon zijn dat de maagzuur van je hond niet klaar was om pens te verteren.....of misschien gewoon een virus, die niks te maken heeft met de maaltijd.... ;)
Ik zou het nog een keer proberen , zien wat er gebeurt dan....
Gr.
Door rees
#286270
Hier kunnen ze beter tegen runder pens dan lamspens.
van lams pens willen ze nog wel eens de dunne krijgen. :-\
Door An
#286441
Hier barfen ze nu al 2 jaar en als ik alleen pens geef gaan ze nog altijd aan de dunne, niet dat ze ervan wakker liggen hoor ;D Ik geef er altijd een paar kalfsribben bij en dan is dat probleem er niet meer ;D
Door isebekhoekstra
#286520
ine schreef: Misschien was de pens niet volledig ontdooid!!
Pens heeft namelijk iets langer nodig om te ontdooien.
Heb ooit zelf dit probleem gehad. Verse ingevroren pens ontdooit echt veel langzamer, dan gemalen pens of kvv!!
was wel goed ondooid hoor! het duurde idd wel erg lang maar het was dan ook een hele lap die op een bal gerold was.
ik weet niet meer zeker of ik de eerste keer er ook nog kvv bijgegeven heb... ik geloof het niet.
bij de tweede keer (smuldier) heb ik dat wel gedaan en uit voorzorg ook nog wat bot, toen ging het prima!!
Door isebekhoekstra
#286526
k9 schreef: Was je hond al aan kvv gewend? Het kon zijn dat de maagzuur van je hond niet klaar was om pens te verteren.....of misschien gewoon een virus, die niks te maken heeft met de maaltijd.... ;)
Ik zou het nog een keer proberen , zien wat er gebeurt dan....
Gr.
Nox eet nu 3mnd energique de laatste maand regelmatig wat extra erbij.
Alles gaat prima, allen de hele pens niet.
O ja, lever vindt ze (nog) niet lekker.
Door isebekhoekstra
#286531
An schreef: Hier barfen ze nu al 2 jaar en als ik alleen pens geef gaan ze nog altijd aan de dunne, niet dat ze ervan wakker liggen hoor ;D Ik geef er altijd een paar kalfsribben bij en dan is dat probleem er niet meer ;D
Hoop toch dat het volgende keer wat beter gaat, misschien als ze compleet kan barfen,maar zover zijn we helaas nog niet .
Ik heb nog niet genoeg adressen en beperkte vriesruimte :(

Hoe lang doe je er meestal over om je hond helemaal omgeschakeld te hebben???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door