Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ramses1
#2350594
In een sapcentrifuge of de blender?
Ik heb een hele goede sterke blender maar het duurt toch wel even tot alles moes is.
Door eelke
#2350599
Ik heb een blender (nee, staafmixer eigenlijk). Doe er even de kook over, maar dat is vooral omdat ik vaak ook wortel gebruik en dat is hard.
Door smulpaap
#2350621
Ramses1 schreef: In een sapcentrifuge of de blender?
Ik heb een hele goede sterke blender maar het duurt toch wel even tot alles moes is.


Het gaat gemakkelijker en sneller als je alles al klein snijd voordat je het in de blender doet
Door Ramses1
#2350742
Het gaat gemakkelijker en sneller als je alles al klein snijd voordat je het in de blender doet
Ik snij het ook wel redelijk klein, maar ik zal wel ongeduldig zijn?
Gek he met vlees kan ik uren zoet zijn, alles snijden afwegen en verpakken, vind ik leuk werk, maar die groentemix maken daar heb ik een hekel aan.
Door Lizzy
#2350743
Ramses1 schreef: Ik snij het ook wel redelijk klein, maar ik zal wel ongeduldig zijn?
Gek he met vlees kan ik uren zoet zijn, alles snijden afwegen en verpakken, vind ik leuk werk, maar die groentemix maken daar heb ik een hekel aan.
Veel mensen. Het is reden nummer 1 waarom mensen groenten niet nodig vinden voor de hond. Misschien omdat ik vegetarier ben dat ik het leuk vind om te doen.
Door Marije Lei
#2350753
Lizzy schreef: Veel mensen. Het is reden nummer 1 waarom mensen groenten niet nodig vinden voor de hond. Misschien omdat ik vegetarier ben dat ik het leuk vind om te doen.
Ik maak liever groentenmix dan al dat gehak in dat vlees! (zal er vanzelf handiger in worden) In de blender werkte hier niet, toen heb ik een hakselmachine gebruikt en daarna de staafmixer er door. Nu heb ik zo'n groot apparaat waar ik alles, van boven af, heel in doe en het wordt meteen tot moes gemalen. Ideaal!
Door Ramses1
#2350762
Nu heb ik zo'n groot apparaat waar ik alles, van boven af, heel in doe en het wordt meteen tot moes gemalen. Ideaal!
wauw dat klinkt goed. Wat is dat voor machine?
Door Ramses1
#2350767
Veel mensen. Het is reden nummer 1 waarom mensen groenten niet nodig vinden voor de hond. Misschien omdat ik vegetarier ben dat ik het leuk vind om te doen.
Ik vind groente ook belangrijk voor de honden.
Ik sta ook met liefde hele ganzen te slopen en de meest smerige werkjes te doen. Het gaat me ook niet
echt om de tijd die ik erin steek, maar dat je er zo weinig van overhoud na al je geploeter...
Mijn honden eten 1400 gram groente mix per week.

Ik heb nu begrepen dat je de mixen ook wat eenvoudiger kan houden. Is het ook veel minder werk :)
Door smulpaap
#2350789
Nou ,als ik eerlijk ben maak ik liever de groentenmix dan dat ik sta te hakken , snijden enz . Zeker met zo,n formaat minie -smurf  :biggrin2:
Ik vind het een fluitje van een cent , ben meestal binnen 30 a 45 min klaar . En het masjientje doet het werk
Door Marije Lei
#2351122
Ramses1 schreef: wauw dat klinkt goed. Wat is dat voor machine?
Een keukenmachine. Ik heb de oudere versie van deze. http://www.factoryprices.nl/product_info.php?products_id=83439 Heb alleen geen idee waar hij vandaan komt, m´n schoonmoeder had me zien klooien met m´n hakmachine en blender en kwam deze brengen. Werkt perfect, wortels kunnen er heel door heen, kool snij ik in dikke repen zodat ze door de tuut passen en als alles fijn is doe ik het mesje onder in en eieren/ yoghurt erbij. Dan zet ik het nog een paar minuten aan en is het een mooi papje!
Door millyckk
#2351149
Ik gebruik max. 8 verschillende soorten groenten per keer, maak voor 6 weken, in totaal zo'n 4 liter groentemix. Daar doe ik ongeveer een uurtje over, inclusief porties maken van 90 gram ( voer kompleet per dag dus ook de groente)

Ik gebruik een dinges ( voorkant komt het sap uit, aan de achterkant wordt het pulp verzameld, dat roer ik er later doorheen)van Braun, gekocht op MP voor 25 euro. Alles kan er in, zelfs koolraap heeft hij geen moeite mee.

Het eerste half jaar gebruikte ik een  staafmixer, daar was ik bijna 4 uur per keer mee bezig :-X Nu met deze dinges vind ik het zelfs leuk om groentemix te maken, hij "vreet" de groente zo lekker op: sjingggg en weer een wortel aan gort :biggrin2:

Daarnaast heb ik gemerkt dat Milyck's ontlasting stukken beter is als ik er  groentemix  bij geef!
Laatst gewijzigd door millyckk op do 24 mei 2012, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ramses1
#2351188
Ik heb er denk ik veel te veel verschillende soorten groente in gedaan.
Noten zelf pellen... doen we dus niet meer :) Koop ze wel gepeld.

Mijn blender doet het prima maar het duurt wel wat langer dan een : sjinggg wortel weg :)

Dat de ontlasting mooier is met groentes vind ik ook, dus ik blijf het wel maken ondanks dat ik het een pokkewerk vind.
Door Marije Lei
#2351198
Ik koop ook kant en klare noten, gewoon de haksel in! Ik heb twee mixen, ze krijgen dus om de dag een andere mix. Hierin zitten 14 soorten groenten en ik maak voor een maand. De eerste keer was het klooien, duurde ook heel lang. De tweede keer ben ik nog geen uur bezig geweest dus ik wordt handiger!
Door Ramses1
#2351212
De tweede keer ben ik nog geen uur bezig geweest dus ik wordt handiger!
Ah er is dus hoop!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door