Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Baasje Elmo
#2342823
Nienk en Coby,

De ontlasting van Elmo is stevig en glanzend en niet ruikend, Elmo weegt nu 29,8 kilo dus hij is 0,8 gram aangekomen. Dit is geen vet of een dikkere buik, hij heeft meer spier toename gekregen aangezien we lekker veel met het mannetje doen.

Nienk even terugkomen op je eerdere bericht, bedankt en de naam klopt helemaal bij hem. Het is af en toe echt een pannenkoek  :), en we zullen gaan beginnen met een dagboek.

Ik zal de topics gaan lezen!
Door nienk
#2342831
oh nou hartstikke mooi, gewoon door gaan met de hoeveelheid die je nu voert en dan maar even aan kijken wat er gebeurd als je straks over gaat op zelf samenstellen. de spiertoename is best logisch, eiwitten/vet uit vers vlees worden makkelijker om gezet in spier, waar koolhydraten uit brok juist bijzonder geschikt zijn om aan te zetten in vet. zeker bij een ras als Elmo kan dat denk ik voor behoorlijk wat extra spiertjes zorgen!
Door coby.p
#2343031
klinkt prima tot zover, yasha

nienk
yasha komt bij  mij wat karkas halen
hij gaf aan het net niet redden met kvv, tot lupa komt.
wat denk je, aangezien elmo geen vleesbot gewend is,
een halve karkas, en dat aftrekken van de kvv?
spiervlees heb ik helaas niet, kan ik ook niet op korte termijn aankomen.

en wat denk je van de orgaan van lupa? mix dus,
meen wel dat er nijntjesnier meebesteld is.
daar wel zoveel mogelijk vet af halen neem ik aan?
Door nienk
#2343149
wat zit er precies in de orgaan mix van Lupa? voor Reus snijd ik het vet van de niertjes af. hij moet volgens zijn menu zo'n mini beetje nier hebben, als ik dat met vet zou geven dan krijgt ie helemaal niks er van binnen. voor een grotere hond maakt dat denk ik minder uit.

als er maagjes in de orgaanmix zitten zou ik deze er uit halen, het komt van tamme konijnen en die zullen wel een of ander biks achtig brokken voer te eten krijgen, dat moet je dus niet hebben in je eliminatie dieet.

wat zijn de percentage's van de kvv die Elmo nu krijgt? aangezien hij nu precies goed poept zou ik zo min mogelijk karkas er bij geven. dus even uitrekenen hoeveel kilo hij tot de levering nog moet voeren, de kvv aanvullen met karkas tot dit gewicht en dan het karkas verdelen over de dagen tot de levering. of heb je heel mooi bevleesd karkas? dan maakt dat minder uit natuurlijk. nou moet ik wel zeggen dat ik misschien veel van elimineren weet, maar geen super ervaren barfer ben. (ik ben met Reus ook nog maar anderhalf jaar bezig)

het spiervlees van Lupa ken ik wel, heb het wel eens gehad, gemalen was dat. altijd lastig te zeggen hoe de kwaliteit is dan. maar het zag er best goed uit, alsof er best veel echt spiervlees in zat zegmaar. (en niet alleen maar vetjes en vlies)
Door eelke
#2343179
Spiervlees van lupa ken ik ook niet.
Lastig dat de levering te laat komt, of karkas bijgeven een goed plan is, weet ik niet. Elke hond reageert daar natuurlijk weer anders op, Joep kan er niet zo goed tegen. Die gaf ik trouwens, bij gebrek aan spiervlees, konijnenvoorbenen, die zijn erg goed bevleest. Wel goed meppen, want is meestal wild en dus hard.
Anders zou ik even dierenwinkels rondbellen, hier in de dierenwinkel hebben ze rollen barfmenu konijn, dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2343198
(Tinlo) Barfmenu konijn is prima voor een eliminatiedieet, zo zijn wij ook begonnen de eerste 6 weken.
Vanwege de prijs zijn we daarna overgestapt op barf, maar ik was erg tevreden over de Tinlo konijn.

Voor nood is het een hele goede oplossing denk ik.
Door coby.p
#2343202
dank je kim.
dinsdag leverd lupa dus konijn onderdelen bij hun.
gaat er om, dat hij het net niet redt, tot die tijd met kvv.
er zijn net karkassen opgehaald. paar van lupa, paar van orinake
die van orinake zijn erg goed bevleesd. lupa niet zo
Door coby.p
#2343267
jammer trouwens, dat het gemalen is bij lupa.
maar goed, dankzij lieve mensen komt er spiervlees van jolanda deze kant op.
beter gemalen dan geen spiervlees.
Door coby.p
#2344192
ben uiteraard erg benieuwd of er karkas bij gegeven is nu
en dan met name natuurlijk, hoe de ontlasting er uit ziet.
is het wit, krijtachtig, of zitten er nog stukjes bot in.
Door Baasje Elmo
#2349062
Beste dames

Bedankt voor het reageren van de forum, heb de bestelling binnen en het ziet er allemaal goed uit.
Dus morgenochtend krijgt Elmo konijn samengesteld, en gaan we dan weer kijken naar zijn ontlasting.

Daarnaast heb ik nog een vraagje, het teefje (Lola) die eet sinds de laatste tijd aarde? Is dat omdat ze te weinig mineralen krijgt?

Coby laat maar weten wanneer de bestelling van het konijn vlees binnenkomt, hebben nu een 400 l vrieskist dus het past er makkelijk in.
Door coby.p
#2349070
yasha, fijn dat het tot zover goed gaat.
wat lola betreft, zij eet brokken toch?
en dat is pas sinds kort gaan doen?
ik heb geen idee, eerlijk gezegd,
dacht wel er ooit eens iets over gelezen te hebben, op dit forum.
misschien de zoekfunctie even gebruiken?
enne, neem je je mooie honden weer mee, als je vlees komt halen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door