Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marije Lei
#2331741
Ik heb hier ergens, kan het alleen niet meer vinden ???, gelezen dat appel de enige fruitsoort is wat wel in een groentemix verwekt kan worden. Het was een uitleg waarom fruit beter niet in een groentemix kan en daar stond appel bij als uitzondering. Ik ga nog maar eens zoeken!
Door Lizzy
#2331748
Ja, appel kan wel. Ik gebruik inmiddels al jaren appel door de mix, met prima resultaat. Vraag me niet waarom appel wel kan, ik heb geen idee!
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2331754
Dat fruit niet goed is is me nu dan redelijk duidelijk, maar kan iemand me uitleggen WAAROM niet?  :-[
Ik heb namelijk een hond die GEK is op manderijntjes.... Die moet ik echt opruimen want ze jat ze rustig uit de fruitmand...
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2331773
KLopt fruit mogen ze wel alleen tegelijk met en in de groentemix schijnt niet goed te zijn. Bij mij krijgen ze alle groenten en fruit 'los' dus ik heb dat probleem niet.
Door Marije Lei
#2331794
Volgens mij heeft het te maken met de suikers die niet goed samen gaan met de groenten, er worden dan voedingsstoffen afgebroken. Zo heb ik het ergens gelezen, zoek me suf maar ik kan het niet meer vinden :-\
Door eelke
#2331941
Het kan dan gaan gisten in de darmen, volgens mij.

Het is trouwens de combinatie fruit en vlees. Maar omdat de groentemix samen met vlees gegeven wordt vaak, kan het er daarom beter niet in.
Door Lizzy
#2332821
Fruit kan prima. Ook in de groentenmix. Alleen combineert fruit vaak niet goed tegelijkertijd met vlees. Dan krijg je gistophopingen in de darmen. En dat resulteert in gas. En soms ook in huidproblemen, bij heel gevoelige honden.
Gebruikersavatar
Door nova
#2333386
die muffinvormen vind ik wel een hele goede  :)

Ik heb een tot paar weken geleden steeds geëmmerd met wegwerpbekertjes, maar  ik  zie het  zo maar helemaal geburen dat  dit de laatste keer is geweest.

op naar action  :) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door koekje
#2333559
Ot eet haar barf gemalen en ik gebruik al best lang muffinvormen van de Action om er porties van te maken. Ik gebruik die siliconen vormen overigens alleen voor de barfmuffins van Ot; ik bak er zelf niets in.
Ik doe ongeveer een klein ons per muffin en zet de 3 vormen dan op elkaar met een stukje huishoudfolie ertussen. De volgende dag is alles bevroren en dan ga ik ontvormen. Alle losse muffins in een grote zipzak en de vormen in de vaatwasser.

Bij andere winkels zijn ook andere maten muffinvormen verkrijgbaar; van grote muffins tot petit fourtjes. Het is wel aan te raden wel een siliconen vorm te nemen. Anders is het ontvormen zo goed als niet te doen en siliconen kan zeker te weten in de vaatwasser.
Door fydgi
#2348697
Hoi,

Dit is het antwoord van de nutritionist van Kiezebrink


Op de prei in de groentenschijven ga ik niet verder op in. Er zijn een paar mensen die op internet hebben gezet dat prei giftig is en iedereen gaat er vervolgens van uit dat dat waarheid is. Deze teksten worden gekopieerd voor andere websites en voordat je het weet staat overal op internet dat prei ‘not done’ is.

Er zijn geen wetenschappelijke publicaties te vinden over het negatieve effect van prei op honden. Ik kan me voorstellen dat te veel prei nadelige effecten kan hebben, maar de groentenschijven bevatten slechts 7%. Als je 15% groentenschijf voert dan krijgt het dier slechts 1% prei binnen. Dergelijke hoeveelheden zullen normaal gesproken op honden echt geen effect hebben, tenzij het exemplaar betreft die supergevoelig is. In Duitsland, wat een echt BARF land is, zijn de groentenschijven een giga succes.


Dit stukje mag je overigens wel naar die mevrouw sturen die jouw had gemaild.


Groeten,

Michiel
Gebruikersavatar
Door Hope
#2349286
Dat is op zich best wel leuk van die man, dat stukje wat hij schrijft.
Maar als het maar 1% prei is, en er staat overal op internet dat het niet goed is, waarom zou je dat er dan toch indoen?
Dan kan je toch ook 1% wortel of zo nemen?

Maar goed.
Ik maak de groentenmix zelf. 2 soeppannen op 1 avond. Het is even werk die avond, maar dan ben ik wel voor 2 maanden klaar.
Het is niet mijn hobby. Maar als ik Hope dan bij het aanrecht zie zitten, hopend dat er iets valt, dan krijg ik er weer zin in!

Die muffinvormen lijken me handig, op naar de action!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door