Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Maxine Rehl
#2327950
Her en der lees ik wel over de reden van gras/poep eten of beide. Dit zou komen door een bepaalde stof die ze dan tekort komen ofzo?

Nu vroeg ik mij af wat nu de exacte reden is?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2327982
Er is niet 1 exacte reden te geven voor gras eten. Sommige doen het smorgens omdat ze anders misselijke worden en wat gal gaan spugen, anderen omdat ze ruwvezel te kort komen en dan staan er soms grassoorten die ze blijkbaar gewoon lekker vinden en die kunnen dan fanatiek gegeten worden terwijl de overige tijd diezelfde honden geen spriet aanraken. Als jouw hond dus met regelmaat gras eet en dan kan dat meerdere redenen hebben en dan aan jou de schone taak wat die reden kan wezen. :)
Door Lizzy
#2328080
Nee inderdaad, er bestaat geen exacte reden. Oh, het kan ook zijn om de zuur/basisch verhouding in het lichaam te corrigeren. Maar meestal kom je er nooit achter, waarom je hond het doet. En met de gore brokken die veel honden te eten krijgen (hoe goorder, hoe lekkerder, schijnt) smaken veel drollen voor andere honden nog aangenaam, door de sterke smaakstoffen (al dan niet natuurlijk) die aan de brok was toegevoegd. Want let maar op, het zijn meestal zompige gore Bonzo-brok-drollen die ze naar binnen staan te werken :-X (en dat is zeer zelfbelonend gedrag).
Door N.B.A.
#2328087
Een gras spriet steek ik op een zonnige dag ook wel eens in mijn mond smaakt eigenlijk best zoet dus denk dat een hond dit verder ook gewoon lekker vind
hier zijn ze zot van die lange dikke sprieten,
poep eten:van de 6 honden is er 1 die het eet als hij de kans krijgt en ze krijgen alle 6 vers voer waarvan de 4 grote een gelijkaardig barfmenu ik denk dat die ene slungel het gewoon lekker vind verse poep
kan het niet echt linken aan een tekort ofzo omdat de andere 5  het totaal niet doen.
Door Linsey
#2328264
Bij Dino word het gras eten minder als ik groenten toevoeg aan de groentenmix die veel silicium bevatten, vooral als ik vergeet van er rode biet bij te doen word het gras eten weer veel erger.
Gras zit vol met silicium, dus dat kan 1 reden zijn. Maar er zijn zoveel redenen.
Door Maxine Rehl
#2328417
Ik merk dat het hier inderdaad in het voorjaar ook meer wordt. Vooral in de ochtend met de dauw. Hij gaat er echt voor staan en uitgebreid grazen. Zal het iets te maken hebben met zijn koeientuig?

Bedankt voor de antwoorden!
Door Mevroi Kruim
#2328418
Hier wordt ook driftig gegraasd momenteel, echt de bovenkant van de sprietjes er bedachtzaam afknagen en opkauwen. Het ziet er echt niet uit  :D normaliter eten ze nauwelijks gras, alleen nu.
Door Lizzy
#2328420
Ik word hier momenteel echt niet goed van het grazen. Het gaat de hele wandeling door. Nou geloof me, ze zijn alle 3 (ook Storm van Henneke) in top-conditie. Maar grazen, het lijken wel koeien!
Door Envie
#2328429
Mijn hond gaat  ''grazen'' als hij iets stouts heeft gedaan en ik daar iets van heb gezegd....ineens driftig graven in buurmans's weiland omdat daar muizen zitten  :biggrin2: of als hij een dummie heeft gehaald en er geen beloninkje voor terug krijgt.
Ik reageer er ook altijd op omdat ik de volgende dag dus kan drollentrekken  :D omdat ze nouja, je snapt t wel.
Dus fijn negatief gedrag zit te belonen  :biggrin2:
Door Djoyce
#2334231
Mijne at ook gras dus ben ik gaan zoeken op internet en idd allerlei oorzaken kunnen het zijn dat ze het eten dus maar even kritisch gaan kijken en wat blijkt?
1. ze eet alleen de langere grassprieten er tussenuit.
2. ik ben mijn kvv en barfmenu eens nader gaan bekijken en ben ook ander kvv erbij gaan geven, waar wel groente in verwerkt zit en nu doet ze het al een stuk minder, mss toch ook wel een groente tekort geweest.
Dus succes met jouw zoektocht, die van mij was eigenlijk vrij simpel
#2334282
Dit doet Juma ook!!! trekt hele graspollen mèt de aarde uit de grond en vreet het op, als ik niet tussenbeide zou komen.
Ook steentjes probeert ze eten.
Maar zij is afgespeend op brok (Monge), dus misschien heeft het wel daarmee te maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door