Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2326677
Ik ben al flink aan het rondneuzen geweest waar ik het beste mijn vleesjes kan gaan bestellen, het mooiste zou zijn om mee te bestellen met de diverse lijntjes die richting Zwolle komen. Er is echter één probleempje waar ik dan tegenaan loop, namelijk de hoeveelheden. Meestal gaat het vlees per 5 of 10 kilo en dat is voor mij wel erg veel. Ik heb de beschikking over één vriezer met 6 laden en daar passen die hoeveelheden echt niet in. Een vriezer erbij gaat niet lukken....

Ik zal dus vooral gebruik moeten maken van de lijntjes waar je ook per kilo af kunt nemen of ik moet gaan bestellen bij de online leveranciers. Ik ben aardig wat namen van leveranciers tegengekomen ( versvoer.nl, caroba, herbyvers, richard enz.) en wil graag weten wat jullie ervaring is en welke jullie aan raden. Ook voor eventuele andere ideeën en tips sta ik open..

Alvast bedankt voor het meedenken, vooral namens Bruce!
#2326681
Je kan ook altijd kijken of je met medebestellers kan delen.
Dus als het per 5 kilo gaat en iemand in jou buurt besteld dat dat je bv ieder de helft neemt.

Ikzelf bestel bij Tammenga ook aardig wat Barf produkten die niet (veel ) duurder zijn als de lijntjes.

Maar zijn die 6 lades alleen voor je vlees voor dieren?
Daar kan best veel in.
Ik heb een kast met 7 lades en koop voor 2 honden voor 6 weken en dat gaat makelijk in.
#2327269
Freggel schreef: Mijn aanbod staat er nog hè. Er ligt genoeg in mijn 2 kisten. Er komt binnenkort bv nog hert, kalkoen en kip als spiervlees binnen. Je bent van harte welkom om af en toe eens 1-2 kg over te nemen. Ik bestel vaak per 10 kg en kan daar rustig een paar kg van missen.
Fijn, ik wil er graag gebruik van maken, maar eens een keer iets afspreken, lijkt me prima :)
#2327376
Thea schreef: Je kan ook altijd kijken of je met medebestellers kan delen.
Dus als het per 5 kilo gaat en iemand in jou buurt besteld dat dat je bv ieder de helft neemt.

Ikzelf bestel bij Tammenga ook aardig wat Barf produkten die niet (veel ) duurder zijn als de lijntjes.

Maar zijn die 6 lades alleen voor je vlees voor dieren?
Daar kan best veel in.
Ik heb een kast met 7 lades en koop voor 2 honden voor 6 weken en dat gaat makelijk in.
Ik ben eens gaan rekenen en denk voor ongeveer 10 weken in te kunnen slaan (voor één hond) en dat valt me eigenlijk helemaal niet tegen....
Je hebt gelijk er kan dus best veel in  :) Medebestellers vind ik een goed idee, dank je!
#2327380
renate1982 schreef: Ik heb ook maar een kleine vriezer (3 laden en een klep) maar heb nu toch bij 2 lijntjes wat besteld. Het word dan wel ff proppen, maar probeer alles alvast te verdelen in stukken.
Verder bestel ik de rest bij Caroba, omdat je daar geen grote hoeveelheden hoeft te bestellen.
Daar wilde ik de eerste keer gaan bestellen om wat dingetjes uit te proberen! Bevalt het vlees van hun??
#2327381
smulpaap schreef: Als je spier en orgaanvlees iets laat ontdooien en het dan gelijk in zo plat mogelijke porties snijd dan past er heel erg veel in hoor
Het zijn juist vaak de hompen die erg onhandig zijn om weg te proppen , en dat kost heel veel ruimte
Klinkt logisch :) Thanks voor de tip!
#2327869
ik heb ook maar een ieniemienie vriezertje. heb een paar keer met een lijntje mee besteld, en dan was het best te regelen dat ik maar een paar kilo over kon  nemen. gewoon even vragen in het topic. als iemand 20 kilo van iets besteld, kunnen ze meestal wel een kilootje missen. ;)
#2327877
Laura1901 schreef: Daar wilde ik de eerste keer gaan bestellen om wat dingetjes uit te proberen! Bevalt het vlees van hun??
Ik bestel er vooral spiervlees en wat kiezebrink mixen. Daar ben ik iig erg tevreden over. Ook de kippennekken en eendennekken zien er prima uit.
Volgende week komt er weer een bestelling.
#2328031
Oef, ik zou knetter worden als ik maar zo weinig vriesruimte zou hebben. Dat lijkt me zo ontzettend onhandig. Net zoals 1 kleine eter lijkt me mega-onhandig.
Ik vind het nu al hmm met 1,2kg per dag :-X 3kg per dag was veel makkelijker voeren en bestellen deed ik zonder nadenken want ik had altijd wel plek en had ik toch 10kg te veel besteld gooide ik dat in de koelkast en na 3 dagen was alweer voldoende op dat ik de rest in de vriezer kon leggen (waar dan weer wat karkassen uit waren gegaan)

Euhm oplossing?
Indd aan mensen in je omgeving vragen of zij een paar kg kunnen missen.
Andere oplossing is een vriendin, zus/broer, ouders vragen of zij misschien plek hebben voor een vrieskistje. Indien nodig iedere week daar een beetje uithalen en mee naar huis nemen om het daar in de vriezer te leggen.
Je kunt de mensen waar jouw vriezer dan staat de stroom betalen, eenvoudig te meten door zo'n metertje er tussen te hangen en uit te rekenen aan de hand van de KWH-prijs wat het verbruik per jaar is.
#2328284
Het ompakken en in stukken verdelen is idd erg tijdrovend met een smurf . Maar er passen wel heul veul van die kleine porties in een vriezer /vrieskast  :biggrin2:
Dus dat is dan weer handig en ruimtebesparend . Mijn smurf heeft een eigen afdeling in een grote vrieslade , ik weet het niet precies hoor , maar voordat die leeg is gesnoept  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door