Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2324284
Hallo allemaal,

3 weken geleden is Mirre gedekt. Nou is Mirre altijd al een slechte eetster geweest. Ik stel zelf het eten samen en maal alles voor haar, heb een gehaktmolen een professionele. Orgaan vond ze al niet zo, maar nu gruwelt ze.
Haar eten wordt al dubbel gemalen omdat grotere stukjes mevrouw niet blieft.

Ik heb haar voor de dekking even op Orijen brok gezet, met tegenzin maar omdat ze dan minder hoefde te eten leek me dit een oplossing. Dat was fout gedacht, met diahree als gevolg. Week geprobeerd maar bleef diahree houden dus weer op vlees, en diahree was binnen een dag over!

De afgelopen dagen heeft ze niks van haar eten gegeten. Eigen gemalen. Ja haar lekkers dat wil ze wel. Ook dat niet gegeven, maar ja het blijft een Jack, als ze niet wilt eten dan moet ze het niet. Ik heb haar nu de laatstse 2 dagen haaksbarf aangeboden, iets wat ze  normaal wel at, moet ze nu ook niet. Dan maar hamburgers van Rodi, helaas ook niet. Net ipv het laatste rondje lekkers de hondjes rundergehakt gegeven en dat vond mevrouw wel lekker en wilde veel meer. Dat heb ik niet gedaan. Ook vond ze rauwe wortel ineens lekker.

Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar. Ze valt zichtbaar af! Om iets medisch uit te sluiten heb ik voor morgenochtend een afspraak bij de dierenarts staan. Laat ik ook even een mestonderzoekje doen, just in case. Denk niet dat er wat aan de hand is anders staat ze niet naast mijn bord, waar ze dus echt niks van krijgt. Ze heeft voordat ze zwanger was nog nooit gebedeld.

Zit met mijn handen in het haar. Voor haar maak ik me zichtbaar niet druk. NIet eten en ik haal de bak weg en krijg je vanavond weer. Maar zie haar nu zichtbaar magerder worden en het was al niet zo een super dik hondje. Ook ben ik bang dat ze op een gegeven moment voedingsstoffen en kalk te kort komt.

Wie heeft er tips voor ander eten, samenstelling, etc.
Laatst gewijzigd door anne-rené op vr 27 apr 2012, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
#2324300
Angelique schreef: Veel teven eten slecht rond de 21ste dag. De pups worden dan op moeders systeem aangesloten en dat geeft soms wat misselijkheid/apatie.

Gaat vanzelf weer over. Niks om je druk om te maken. Die pups komen niks te kort en moeder eet straks vanzelf weer bij.
Thanks voor je reactie!!! Alleen is Mirre nu pas 21 dagen en eet echt al een dag of 4-5 niet. Kan het dan nog daarmee te maken hebben??
#2324308
Djody heeft zo'n beetje vanaf week 2 tot week 5 minder goed tot slecht gegeten.
Als er medisch niks aan de hand is, dan niet teveel pushen.
Ik gaf steeds kleine beetjes per keer en verdeelde de porties meer over de dag, dat verdroeg ze beter en ging er verhoudingsgewijs meer in dan bij 1 of 2x per dag voeren.
#2324311
Herkenbaar.. Mijn Indra was geen goede eter: lustte lang niet alles en hield sowieso maat. At niet meer dan nódig, pfff. At ze eens een paar happen meer, dan de volgende dag die paar happen minder, grrr.
Tijdens haar zwangerschap was het drama. Echt heel rot, want hoe verder de zwangerschap vorderde en hoe meer ze dus eigenlijk zou moeten eten... Ik ken helaas geen wondermiddel. Hopelijk is het tijdelijk bij jouw hondje, dat kan heel goed!! Je doet er goed aan nu de poot stijf te houden, hoe moeilijk ook, zodat je haar niet op ideeen brengt. Alleen eten tijdens etenstijd en als ze dat wat ze krijgt niet blieft, pech gehad. De echte groei komt pas tijdens de laatste weken, zo nódig kun je dan altijd nog alle principes over boord zetten en geven wat ze maar wil eten. Je kunt dan bijv. denken aan kuipjes Hill's A/D, nood breekt wet (verkrijgbaar bij de dierenarts, voeding voor dieren die herstellen moeten na hevige ziekte of operatie, extra lekker en extra voedingsrijk).
De duimen draaien dat ze eerdaags weer gewoon gaat eten van haar eigen eten :duimen:
#2324447
Jamie wilde ook niet meer eten. Geen brok, geen kvv, niks. Ik heb een paar keer een boterham met leverpastei  :o ( dat eet ze normaal natuurlijk nooit) of een beetje flauwe bouillon  :o ( dat krijgt ze ook nooit) over haar eten gedaan en toen deed ze het beter, maar toen ik de vis kvv van Naturis probeerde sloeg ze ineens aan.

Ik denk dat het iets hormonaals is. Natuurlijk super dat je naar de DA gaat en ik hoop echt dat we hier gelijk hebben en dat het gewoon zwangermutsengedrag is!

Succes en probeer rustig te blijven. Als er echt iets mis is merk je het wel aan het gedrag van je hondje. Zolang ze drinkt en levenslustig is weet ze vast zelf wanneer en hoeveel ze nodig heeft.

gr renate
#2324731
Ik ben net terug van de dierenarts. Omdat Mirre ook jeuk heeft hebben we vandaag de echo gemaakt, zodat we weten wat onze uitgangspositie is. Mirre is drachtig, sterker nog ze zit vol met puppies. We moeten rekening houden met een groot nest.

In overleg met de dierenarts omdat Mirre een mega muts is met het eten om haar op hills i/d blik te zetten. Het is niet mijn favo uitgangspunt maar omdat ze gewoon bekend staat als slechte eter is mijn motto nu wel wat er in zit, zit erin. Ik blijf wel gewoon het normale eten ook proberen zoals haaksbarf.

Verder zijn er geen parasieten gevonden in haar ontlasting, gelukkig.
#2327547
Alba zat vrijdag op 4 weken, heeft heel week 3 slecht gegeten. Nu is het nog niet helemaal zo enthousiast als ik zou willen, maar geen zorgen maken. De pups gaan pas in de laatste weken écht van de moeder ook energie vragen voor de groei.
Hou er rekening mee bij een groot nest dat de pups tegen de maag drukken, dus dat ze meerdere keren per dag kleine porties moet krijgen. Hou er ook maar rekening mee, dat als ze slecht blijft eten, ze mager uit de dracht zal komen. Ook dat trekt wel weer bij maar bereid je er maar op voor.
#2327918
Thanks voor de lieve reacties en tips, hier kan ik echt wat mee.

Mirre eet echt nog steeds heel slecht. Ik heb diverse soorten blikvoer omdat Hills ook niet zo lekker meer was na 2x eten, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik geef haar nu gewoon eten als ze het niet eet pech. Daarnaast biedt ik tussendoor het blikvoer aan.

Op de echo zagen we dat 1 pupje waarschijnlijk niet ok was, deze is er vandaag waarschijnlijk "uitgekomen", nou ja uitgevloeid. Dit moet ik even in de gaten houden anders toch weer even de dierenarts raadplagen (heb in ieder geval vandaag voor de zekerheid gebeld). Ze heeft geen koorts is lekker levendig en drinkt niet meer. Dus voor nu, no worry's.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door