Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fydgi
#2362578
hoi,
ja kweet dat ik het lang moet volhouden, ben nu bezig van 3 mei, met ondertussen nog wat ander gepikt eten, daarmee dat ik stel dat ze tot midden juli, echt niks anders gehad heeft dan konijn gedurende 8 weken. ik hou haar nu in de gaten als een arend, niks zal ze nog pakken!
Door fydgi
#2370312
gisteren tijdens de wandeling een platte rat uit zara's bek getrokken, ze liep net 5 minuten los! verder heeft ze niks aangeraakt. Vind toch niet dat haar jeuk betert, ze blijft die rode plekken op haar buik hebben ... . Onze amstaff pup zit met een klein bolletje onder zijn huid (sinds +/- 4dagen) op zijn schouder, waar hij aan beginnen krabben en schuren is waardoor het nu open is en dik staat, dus dachten we, we gaan er eens mee naar de da en nemen direct zara mee voor een allergietest. Ik wou hier eigelijk nog mee wachten en het konijn nog meer kans geven, maar ik zie geen beterschap en mss komt de echte oorzaak wel naar boven dmv die test ...
zara is ook enorm afgevallen door het konijndieet, ik geef haar de laatste dagen zelfs 800 tot 1000gram! haar ribben zijn zichtbaar :s wss combi van urenlang krabben met supermager vleesje ...
hopelijk weet ik morgen meer na de test van vanavond!
Door Miranda 1
#2371756
Ik heb het ff snel doorgelezen.

Als ik het goed begrijp geef je vanaf 7 juni Barf ipv kvv of mixen? Als je van die datum uit gaat ben je pas 10 dagen bezig met alleen konijn. En ik vind dat je ut moet gaan van die datum, omdat je nu pas echt weet wat je geeft. Geloof mij, 10 dagen is echt niks hoor. Je kan dan echt nog niet zeggen of het werkt of niet. Je moet echt geduld hebben.

Ook ik heb een allergie hond. Ben ook begonnen met alleen konijn. We zijn vorig jaar september begonnen en ik zit nu pas op 4 diersoorten. En het kan echt frustrerend zijn. Dagen heb ik met mijn handen in het haar gezeten. Was ik net begonnen met een nieuw diersoort at hij paardenpoep. Kon ik weer stoppen, want daar krijgt hij jeuk van. Een diersoort geven waarvan je denk dat het goed zal gaan, gaat dus niet goed. En je komt er maar niet achter waar het aan ligt.

volgens mij heb ik het niet gelezen, maar zeg het als ik het verkeerd heb, maar wat geef jij aan tusendoortjes?

Enne mijn Berner eet 1400 gram per dag. En ik heb nog een Golden die eerst 600 gram at, nu op dieet staat. Dus helaas weet ik er alles van dat hondenvoer duur kan zijn. Maar geloof mij, het is net zo duur als een gemiddelde brok en vele malen goedkoper dan een kvv met 1 diersoort.

Begrijp ik het goed dat je in Belgie woont? Heb je al contact gezocht met Orinake? Zij woont ook in Belgie. Het karkas en orgaan is bij haar goedkoop. Helaas het spiervlees op dit moment niet, maar bij Jolanda weer wel.
Door fydgi
#2372991
hoi ja ik weet het dat ik moet doorzetten en dat ga ik ook doen hoor, maar we moesten dan toch bij de dierenarts en dus dacht ik neem ik haar evengoed mee en doe ik toch maar die test, wie weet wat komt er nog uit he. maar het konijn blijf ik volhouden hoor. als tussendoortjes gedroogde konijnenniertjes ;-)
nu afwachten wat er uit de test komt en blijven volhouden met konijn pfff.
ja ik ben van belgie, als orgaan geef ik dus voorlopig alleen nier en de organen die in mijn volledige konijnen zitten, verder geef ik konijnenvlees en konijnenkop.
Door Miranda 1
#2374479
Iemand heeft tegen mij gezegd dat je voorzichting moet zijn met kop. Hier kunnen ook granen in zitten. Mijn hond is allergisch voor granen, vandaar.

Ja, je kan het altijd laten testen.

Ik ben benieuwd wat eruit komt. Veel succes
Door fydgi
#2374763
Granen in de kop? oej das bizar ... Ik blijf volhouden met mijn konijn en wacht megasuperongelooflijkongeduldig op de uitslag van de test grrrr, gisteren gebeld, was nog niet binnen, morgen nog eens bellen, dan zal het er wel moeten zijn zeker? Gisteren zara een extra portie eten gegeven, vandaag 1kg, morgen ook, ze moet nu toch echt wat bijkomen hoor want 31.5 kg is toch wel veeeeel te weinig!! ze komt van 37.8!
wat oh wat zal de uitslag nu zijn ...
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2374979
Granen in de kop, best logisch toch?  :-X

Als ik jou was, zou ik niet te veel waarde hechten aan de uitslag van de allergietest. Achter een pollen-, mijtallergie en dergelijke kan namelijk heel goed een voedselallergie verstopt zitten. Oftewel: Stel dat er positief wordt getest op een aantal dingen, weet je eigenlijk nog niks.

Xerox is allergisch voor drie soorten mijt en nog 1 of 2 dingen en toch reageert hij goed op een eliminatiedieet. Was ik de mijtallergieën gaan behandelen, had ik waarschijnlijk niet zulke goede resultaten behaald als nu.  Dus wat de uitslag ook is, ik zou doorgaan met het eliminatiedieet tot je daar conclusies uit kunt trekken!
Door fydgi
#2375672
Xerox heb jij dan helemaal niks gedaan tegen de mijtallergie? en enkel voortgedaan met het eliminatiedieet?
heb nog steeds de uitslag niet binnen
Zara blijft nog steeds krabben als een gek
:'(
dit is niet leuk!
wat als na 8 weken konijn het nog niet beter is?
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2375721
Klopt helemaal. Xerox volgt sinds 1 maart een eliminatiedieet van konijn, terwijl hij positief getest is op allergie voor 3 soorten mijt en nog een paar dingen. Jeuk is (nog) niet geheel verdwenen maar wel heel sterk verminderd (Xerox is nu bijna van de prednison af).

Een mijtallergie hangt niet ALTIJD samen met een voedselallergie, maar wel regelmatig (ik heb hier op het forum ergens gelezen 30%). Ik doe nu dus nog steeds niks tegen de mijtallergie. Zodra Xerox van de prednison af is, ga ik wel een paar dingen omstebeurt toevoegen die zijn darmflora, weerstand en huid ondersteunen. Ik denk dat ik de mijtallergie (of beter: voedselallergie die zich vermomd had als mijtallergie) daarmee een heeeel eind onder controle kan krijgen.

Wat als het na 8 weken nog niet beter is? Bij ons begon ik toen pas verbetering te zien. Ik ben blij dat ik toen doorgezet heb en het eliminatiedieet niet heb opgegeven. Dus vanuit mijn perspectief zou ik zeggen: dan verlengen tot 10 weken en nog eens kijken... Als je 10 weken konijn hebt gegeven en niks nada noppes anders en er is dán nog geen enkele verbetering, dan zou ik wel verder gaan zoeken ja. Maar het helingsproces neemt veel tijd in beslag, dus je moet het die tijd wel gunnen...
Laatst gewijzigd door Xerox op do 21 jun 2012, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fydgi
#2380896
Ik denk, nee ik heb het gisteren gezien, en hoop dat het zo blijft, dat zara's rode plekken op haar buik VEEEEL minder erg zijn geworden :D :D :D. Enkel nog hier en daar een klein lichtroze plekje ipv grote donkerroze oppervlaktes, nat van het speeksel.  Zou het konijn dan toch aanslaan? En nog steeds wachtende op de uitslag van het allergieonderzoek :(
Door fydgi
#2388670
Hoi
eindelijk is de uitslag binnen van de allergietest! Zara blijkt allergisch aan huisstofmijt en stockagemijt
ik vind dit raar aangezien zara bijna nooit binnenkomt! en stockagemijt zit toch vooral in brok?
sinds enkele dagen staat ze enkel en alleen op konijnenspiervlees, konijnenvleesbot en konijnenorgaan
geen alaska meer, geen kiezebrinkkonijnmix meer, geen volledige konijnenmeer
ik denk dat ik hiermee ga volhouden enkele weekjes en ga zien of het betert
ze mag ook nooit meer in huis, maar dat ging zowiezo al niet zo goed dus dat is geen probleem, ze ligt wel nog in de veranda, maar daar ligt enkel 1 mat, dus qua huisstofmijt denk ik niet dat die zo erg is?
en mss was ik haar dan wekelijks met malasebshampoo? of wacht ik tot ik de uitslag van mijn eliminatiedieet zie?
als dit allemaal niet werkt zou ik voor een desensibilisatiekuur gaan, of zou ik dat zowiezo al doen?
Door fydgi
#2389584
niemand die me kan helpen?
desensibilisatiekuur doen? alleen verder met konijnvlees? kan ze ooit nog rund en kip krijgen?gebruik ik malaseb shampoo?
:s
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2389585
Met die mijten heb ik geen ervaring, dus ik durf je geen advies te geven. Weet wel dat een eliminatiedieet niet helpt tegen huisstofmijt. Daarvoor zou ik het ene kleed waar ze op ligt elke week wassen op minimaal 60 graden, met hetzelfde middel als je nu gebruikt. En in dit geval is het dan misschien maar goed dat ze niet binnen komt!

Toevoeging; ik heb er nog even over nagedacht en zelf zou ik eigenlijk toch doorgaan met het eliminatiedieet, denk ik. Xerox is ook allergisch voor een paar soorten mijt (wel andere) dus dan zou je toch zeggen dat een eliminatiedieet niet helpt. Maar het helpt juist heel goed en zo kun je wel uitvogelen of er diersoorten zijn die de jeuk 'verzachten' of juist erger maken. Ik zou niet willen zeggen dat Xerox jeukvrij is, maar hij is inmiddels wel van de prednison af, terwijl hij een flinke dosis kreeg.

Ik zou dus zeggen: volhouden voor een week of 8-10 in totaal, zonder shampoos enzo  ;)
Laatst gewijzigd door Xerox op za 07 jul 2012, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door