Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#2321835
Maar hij eet toch grotendeels KVV?
Dan zal het bottenverteren niet optimaal zijn :)

Wat betreft die angst.. Dat zul je idd zelf moeten overwinnen, Migudu voelt dat ook wanneer jij peentjes staat uit te zweten ..
Door Esther Q
#2321838
Ik zou me persoonlijk niet druk maken om de variatie in botsoort. Als jij je prettig voelt bij kip en het daarbij wilt houden, zou ik dat lekker geven. Je kunt de variatie zoeken in het spier-/orgaanvlees en groenten ed.
Door Migudu
#2321847
Nadia schreef: Maar hij eet toch grotendeels KVV?
Dan zal het bottenverteren niet optimaal zijn :)

Wat betreft die angst.. Dat zul je idd zelf moeten overwinnen, Migudu voelt dat ook wanneer jij peentjes staat uit te zweten ..
Ja, nu wel, maar daarvoor heeft hij tijden gebarft, en daar wil ik nu weer mee gaan beginnen.
En hij krijgt nu ook wel kipkarkas.

Gerda
Door Nadia
#2321863
Als je kip durft te voeren, kun je jezelf misschien foppen door tegen jezelf te zeggen.. Ik voer wel parelhoen, want dat is ook een kip.. Een veredelde kip :D
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2321951
Konijn is volgens mij ook heel erg zacht. Zeker de karkasjes.  Ik knip ze in de lengte door de ruggengraad en dan is het echt heel eenvoudig weg te knagen.
Konijn, kip en eend is toch al heel mooi? Ik kom met mijn katten ook niet heel erg veel verder...  Enkel wat kwartel en eventueel parelhoen, maar die eerste drie zullen toch steeds het voornaamste bot blijven.
Als je dat dan gewoon vermijd in spier en daar andere diersoorten voert, kom je nog aan veel variatie.
Door Mevroi Kruim
#2322132
Katten hier eten zonder problemen knien, zowel de ouwe garde als het jonge grut. Eend is harder werken maar het verteert prima. Voor de IJsco-honden is knien echt hapslikweg.
Door Migudu
#2322148
Pauline schreef: Volgens mij zegt Gerda eerder in de topic dat Migudu geen konijn lust.... :-\
Ja, daar haalt hij zijn natte snuit voor op.
Maar...ik heb net een aardige bestelling gedaan, dan heb ik weer voorraad en daarna ga ik hier af en toe eens wat vandaan plukken.

Groetjes,
Gerda
Door Anne in Zweden
#2322270
Nadia schreef: Maar hij eet toch grotendeels KVV?
Dan zal het bottenverteren niet optimaal zijn :)
Snap ik niet? Kvv is rauw, en zorgt dus toch ook voor een zuur maagzuur? Waar barfbotten gewoon in verteren?
Door Nadia
#2323190
Anne in Duitsland schreef: Snap ik niet? Kvv is rauw, en zorgt dus toch ook voor een zuur maagzuur? Waar barfbotten gewoon in verteren?
Dat klopt.. Het maagzuur is idd veel zuurder. Maar ik heb geleerd dat een hond ook moet leren ongemalen botten verteren. Dat het geen strak plan is om een hond die op KVV staat een lamskop te geven.
Door Envie
#2331868
Hoe moet n hond dit leren dan? Knopje om in zn buik? :biggrin2:
Ik dacht ook dat t met t maagzuur temaken heeft. Of bedoel je leren botten te kauwen?
Door Migudu
#2331895
Mijn knop is weer om, hoor :biggrin2:
De vriezers liggen vol met bot, orgaan en spiervlees.
Maandag ga ik weer beginnen.

Groetjes,
Gerda
Door Envie
#2332602
Nadia schreef: Maar ik heb geleerd dat een hond ook moet leren ongemalen botten verteren.
Hoe dan  ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door