Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Isa
#2318327
Zelf geef ik geen varkensvlees aan de honden..
Maar meer omdat ik het zelf ook niet eet, en Mees krijgt er jeuk van...
Dus we hebben het daarom ook nooit aan Kato gegeven, en er is keuze genoeg aan ander eten..
Vrienden van ons geven het wel aan hun honden, en wilden het ook aan Kato geven  >:(
hamlappen, zeg doe maar niet, ik heb het liever niet  ;)
Door 202Spots
#2318387
Hier krijgen ze regelmatig 'n stuk varkens nek, ik vind 't 'n mooi stuk vleesbot en lekker om te kluiven.
Door de redder
#2320108
Ik ben het met jullie eens hoor maarrrr............ :-\

Is de hond niet vatbaarder door rauw rundervlees te geven????? Wie weet komt het vlees uit engeland en wordt je hond ziek door BSE...

En er zullen toch ook andere risico`s zijn lijkt mij.. :o

Daartegen ga ik echt niet over op brok voor de hond.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2326585
varkensvlees is inderdaad gezond, maar er blijft 1 grote maar bij. Je kunt het alleen voeren als je 100% zeker bent dat het vlees afkomstig is van een varken die 100% Aujetzki vrij is. Anders zou ik er beslist niet aan beginnen.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#2326587
de redder schreef: Ik ben het met jullie eens hoor maarrrr............ :-\

Is de hond niet vatbaarder door rauw rundervlees te geven????? Wie weet komt het vlees uit engeland en wordt je hond ziek door BSE...

En er zullen toch ook andere risico`s zijn lijkt mij.. :o

Daartegen ga ik echt niet over op brok voor de hond.
Reden die bij varken liever een no go is heb ik hier boven genoemd. Runderen dragen geen virussen of ziektes die dodelijk zijn voor honden.
Rauw voeren van een hond maakt ze juist gezonder dus resistenter tegen allerlei ziektes. Heeft met een vele malen sterker maagzuur te maken en een gezonder lijf. Ofwel gezond voedsel maakt de hond meer weerbaar
Door miruske
#2345504
choopy schreef: Is er behalve de ziekte van Aujeszky nog een andere reden om geen varkensvlees te voeren??
Aangezien Nederland al sinds 2009 Aujeszky vrij is.
Dat is helemaal waar maar veel varkensvlees dat hier in Nederland verkocht wordt komt uit oostenrijk en Duitsland en daar zit het blijkbaar nog wel heel soms. Maar dat varkensvlees goed is lijkt me logisch. Ik neem aan dat de wolven ook wel zwijnen te pakken kregen?
Door Limbabnees
#2345513
Zo had ik laatst iemand aan de lijn (telefoon) en ging het over het percentage groente.
Haar dochter studeert een of andere opleiding waar diervoeding ook ter sprake komt.

Nu was zij van mening dat volgens de wetenschap het groente percentage 50% moet zijn.
Ging er verder niet mee in discussie.

Dan zeg ik ook, Huh ?
Door Martine-Tom
#2345554
Joh er is toch ook wetenschap die vind dat honden en katten brokkivoren zijn?
Ik vorm mijn eigen mening wel.
Overgens zou ik willen dat ik het lef had om varken te voeren...lekker goedkoop  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door