Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Aura
#2316910
Richard heeft ook hazensnijsels (2,50/kg). Is dat een optie?
Van haas heeft hij ook karkas, dan heb je er weer een botsoort bij. En ik krijg zaterdag haasorganen van Lida S., daar kan je wel een kilootje van overnemen als je wilt.

Khari gaat morgen naar SW en Islam Center, maar ik denk dat het te laat is om nog een paar kilo lam mee te bestellen om te proberen?
Door miruske
#2316924
mirjansen schreef: Ik zit een beetje te kijken wat ik mijn Berner nog meer kan geven om toch aan minimaal 5 diersoorten te komen.

Hij eet nu konijn, hert en lama zonder jeuk. Dit gaat echt super.

Kip en kalkoen gaat echt niet, veel jeuk.
Paardenvlees en geitenvlees geeft een beetje jeuk.

Runderlippen geef ik nu en gaat volgens mij wel goed. Rundvlees krijgt ik 11 mei via Nadia. Hij deed het goed op Farmfood fresh, dus ik hoop dat hij tegen rundvlees kan.

Andere exoten wil ik proberen als Orinake die weer heeft.

Nou zag ik bij Richards antilopevlees staan. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit wel eens gegeven hebben en hoe de kwaliteit is. Ik vind namelijk de kwaliteit van hertenvlees erg wisselen bij hem. Er zitten super mooie stukken tussen en minder mooie stukken of grote stukken vet.

Antilopevlees is duur, dus ik vind dat het dan wel van goede kwaliteit moet zijn.

En wordt het wel eens verkocht op het forum?

Het is natuurlijk wel fijn als ik er vrij makkelijk aan kan komen.
en konijn? Zalm? struisvogel? dat zijn dingen waar ook wel aan te komen is toch?
Door Miranda 1
#2316942
konijn is zijn basis zeg maar, daar ben ik mee begonnen.

Zalm wacht ik op een mooi aanbod via het forum, die is er op dit moment. Dus ga kijken of ik het kan krijgen.

Struisvogel heeft alleen lupa en vind ik echt achterlijk duur, €6,95 voor 500 gram dus €14 de kilo!!!! Ik wacht met andere exoten tot Orinake het weer heeft. En dan bestel ik het bij haar.
Door orinake
#2316974
mirjansen schreef: Ik zit een beetje te kijken wat ik mijn Berner nog meer kan geven om toch aan minimaal 5 diersoorten te komen.

Hij eet nu konijn, hert en lama zonder jeuk. Dit gaat echt super.

Kip en kalkoen gaat echt niet, veel jeuk.
Paardenvlees en geitenvlees geeft een beetje jeuk.

Runderlippen geef ik nu en gaat volgens mij wel goed. Rundvlees krijgt ik 11 mei via Nadia. Hij deed het goed op Farmfood fresh, dus ik hoop dat hij tegen rundvlees kan.

Andere exoten wil ik proberen als Orinake die weer heeft.

Nou zag ik bij Richards antilopevlees staan. Ik vraag me af of er mensen zijn die dit wel eens gegeven hebben en hoe de kwaliteit is. Ik vind namelijk de kwaliteit van hertenvlees erg wisselen bij hem. Er zitten super mooie stukken tussen en minder mooie stukken of grote stukken vet.

Antilopevlees is duur, dus ik vind dat het dan wel van goede kwaliteit moet zijn.

En wordt het wel eens verkocht op het forum?

Het is natuurlijk wel fijn als ik er vrij makkelijk aan kan komen.
Als het niet dringens is dan wil ik wel eens kijken of ik nog antiloop kan vinden in de vriezer ;)
Momenteel is de invoer van struisvogel en antiloop gesloten wegens mond en klauw zeer  en vogelpest.
Dus Dat kan ik momenteel zelf niet hebben.
Wat ik momenteel wel kan hebben (maar het nadeel is dat er minimum 300kg moet besteld worden bij die leverancier is :
Kangoeroe: 4€/kg verpakt per 25kg
Zebra: 5€/kg verpakt per 4x5kg
Hert: 3.5 OF 4€/kg afhankelijk van kwaliteit, verpakt per 20kg, helaas enkel per 1000kg af te nemen :s
Fazantenboutenvlees (geen bot!!!!) 5€/kg verpakt op schaal, maar moet ff zien hoeveel per doos ;)
Hele konijnen uit china zonder kop (en panklaar) 4.5€/kg verpakt per 20kg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door