Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2313258
vanaf welk moment lever geven of vette vis, eitje - in artikel staat einde van de dracht, heb je het dan over week 6,7,8...? Geef je elke week lever? Vraagje geldt eveneens voor laatste weken van de dracht meer geconcentreerd, welke weken? Hoeveel eitjes mag de hond per week vanaf welke week, neem aan geheel met schaal en al geven? Het koolhydraten verhaal: als ik dan alleen bruin brood en geweekte havervlokken als koolhydraten geef, is dit te beperkt? met vette vis bedoel je zalm, sardientjes, makreel e.d.?
#2313344
Volgens mij staat dat er niet. Er staat dat je de eerste 2 weken geen levertraanolie moet geven. En met mate lever. Maar je kunt dus gedurende de hele dracht zo'n 2% lever (van het totaal aan voer) voeren. Idem voor vette vis. Dat voer je zoals altijd, vanaf het begin van de dracht.

De laatste weken van de dracht (ik zal dat duidelijker maken in de bieb): dat is de laatste 2 a 3 weken van de dracht. Je gaat dan minder vleesbot en minder groenten/fruit voeren. En meer vlees, eieren, lever, niertjes, etc. Ik geef zelf geen lijnzaadolie, dat zou ik zelf ook tijdens de dracht niet doen.

Tegen het eind van de dracht heeft een teef ook koolhydraat nodig. In de vorm koolhydraat-rijke groenten (zoals pompoen, aardappel, bataat) of zilvervliesrijst of havermout. Ik zou dat in de laatste 2 weken van de dracht geven en in de eerste weken na het werpen. Brood vind ik ongeschikt, vanwege broodverbeteraars (die uitermate ongezond zijn).

Vette vis is inderdaad zalm, sardien, makreel, haring.
#2313785
Hoi Lizzy,

Bedankt voor reactie. Aardappel is toch familie van nachtschade, gaat hier niet zo goed. Brood stond wel in het artikel en lusten ze hier graag als beloning voor het slapen gaan 's avonds. Hoe zit het met die eieren, hoe vaak per week? 2, 3 x en dan gewoon zoals altijd helemaal met schil?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door