Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2306805
Je hebt barf en barf.
Zo heb ik een mevrouw gehad die om de twee weken alleen maar lamshart kocht. Ik maak een opmerking dat ik mag aannemen dat de hond nog meer krijgt dan lamshart waarop die mevrouw beantwoord "nee want ik barf!" Ik leg haar uit dat barf-en wel meer is dan alleen lamshart en geef voorbeelden.
" NOU! ze krijgt al zes jaar alleen lamshart en ze doet het prima, heb nooooooit klachten en ben nooooooit bij de dierenarts!" was het antwoord.

Tja  :-\ :-X
#2306834
Och, sommige moet je maar gewoon laten zoals ze zijn.
Geef het de tijd en ze zien het misschien in.

Ik heb soortgelijks meegemaakt waar ik een hond was aan het heropvoeden.
De dochter kwam op visite en studeerde ook diergeneeskunde.
Ze had vroeger ook wel eens paard gereden en wist mij even te vertellen hoe ik een hond moest opvoeden.
Ze had nog nooit iets met een hond te maken gehad :)
Ik kan wel in details treden, maar och... uiteindelijk heeft ze (moederkindje) de boel mooi geboycot, sneu voor de hond.
Het was zelfs zo erg dat wanneer ik over Barf begon, ze een lelijk gezicht trokken en afkerend in hun stoel kropen.
#2306900
Tja, Bindi barft nu al een jaar of 4,  ze is inmiddels 3x  geopereerd aan een darmafsluiting die NIET veroorzaakt werd door  ingredienten van een maaltijd.
Maar wel door het opeten van niet-consumeerbare  voorwerpen  :-\
Ze is elke keer weer goed hersteld, en ik schrijf het deels toe aan een goede conditie die ze heeft door haar  gezonde voeding  :)

Ik vrees voor veel klok-klepel verhalen  als het om  vleesvoeding en honden gaat :-\
#2307253
[quote="Limbabnees"]
Och, sommige moet je maar gewoon laten zoals ze zijn.
Geef het de tijd en ze zien het misschien in.

Ik heb soortgelijks meegemaakt waar ik een hond was aan het heropvoeden.
De dochter kwam op visite en studeerde ook diergeneeskunde.
Ze had vroeger ook wel eens paard gereden en wist mij even te vertellen hoe ik een hond moest opvoeden.
Ze had nog nooit iets met een hond te maken gehad :)
Ik kan wel in details treden, maar och... uiteindelijk heeft ze (moederkindje) de boel mooi geboycot, sneu voor de hond.
Het was zelfs zo erg dat wanneer ik over Barf begon, ze een lelijk gezicht trokken en afkerend in hun stoel kropen.
[/quote
]

:biggrin2:
#2308933
Ik ken veel honden die barfen die toch veel dingen krijgen die ik niet geschikt vind voor honden, te harde botten, recreatiebotten in de vorm van kalfspoten, dragende botten van grote dieren en ga zo nog maar even door. Als er bij zo'n hond iets fout gaat dan staat het ook in de boekjes als een hond die barft en daardoor problemen heeft gekregen. Als je die mensen aan hun verstand wil brengen dat ze toch wel een risico nemen dan krijg je te horen dat ze alles kopen bij lupa en dat ze daar echt geen dingen verkopen die niet geschikt zijn.  ::)
Door Martine-Tom
#2308943
hannabelgje schreef: Ik ken veel honden die barfen die toch veel dingen krijgen die ik niet geschikt vind voor honden, te harde botten, recreatiebotten in de vorm van kalfspoten, dragende botten van grote dieren en ga zo nog maar even door. Als er bij zo'n hond iets fout gaat dan staat het ook in de boekjes als een hond die barft en daardoor problemen heeft gekregen. Als je die mensen aan hun verstand wil brengen dat ze toch wel een risico nemen dan krijg je te horen dat ze alles kopen bij lupa en dat ze daar echt geen dingen verkopen die niet geschikt zijn.  ::)
Ohjaa....dat ken ik.
Een pittje hier in de buurt moest met spoed naar de da nadat ze een dinobot had gekregen en er een splinter van in haar keel geschoten was.

"de winkel verkoopt toch niks wat niet goed is dus hoe dit nou kan??"

Tja...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door