Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#280528
sylvia schreef: Ik vind dat je erg veel laat afhangen van een glimmende vacht, de meeste droogvoeders voegen supplementen toe die de vacht laten glimmen als spiegels, terwijl de hond gewoon bagger eet. Het verschil tussen mijn glimmende rauw vlees etende honden en de glimmende brokken etende honden is dat ik een hond heb die aan de binnenkant gestroomlijnd is, het is een uit spieren opgebouwde hond , het is een hond die strak in zijn vel zit . De brokken eter (of zeg de vet verbrander versus de koolhydraat verbrander)
Is dat dus niet, dat is een hond die zacht is van binnen, zelfs als hij niet te dik is is hij vadsig onder zijn vel , alles is zacht van binnen . En dat is dus wat veel belangrijker is dan een glimmend velletje, honden kunnen met de juiste supplementen toegevoegd door de fabrikant nog glimmen op Aldi brok of blik, maar ze vallen door de mand met de inhoud van hun lichaam die is bij niet rauw eters mush
Ja, dat merk ik ook aan Andor, die voelt veel harder en steviger aan dan Ashley en Scarlett destijds op die leeftijd :D
#280893
Wij hebben een Beagle & 2 katten, onze oudste kat(in) is 5 jaar & is nog altijd niet overtuigd van haar "barfmaaltijd" :'( Ze eet er wat van (2-3 hapjes) & that's it..... :-\ Dan blijft ze janken & vragen naar iets anders....Dus wat heb ik nu gedaan, YARRAH kattenbrokken gekocht (zoiets zoals Nutro-zonder conserveringsmiddelen, kleurstoffen etc...& 90% vis of vlees)...' s morgens krijgen de katten ieder 50 gr droge brokken & 's avonds hun barfmaaltijd...
Ik hoop dat dit goed is :-\ maar ik veronderstel van wel, want onze kattin is al erg vermagerd ( ze was wel al een bolletje ondertussen hoor ::) van al die Gourmet & Felix toestanden :P) & ik wil het beste voor mijn dieren, maar ik wil ook dat ze er zelf plezier aan hebben :-\!!
Onze kater is gek van zijn barfmaaltijd & is er gewoon dol op dat ik hem "voeder" want dan doet ie alsof hij mijn hand+ gemalen maaltijd gaat "aanvallen & in stukken scheuren" ::) ;D!!!! Onze hond zijn kom is op 30sec leeg.... ::) Maar onze kattin verkiest nog altijd hare "brol" of droge brokken....Dus heb ik voor haar droge brokken +paar blikjes natuurlijke kattenvoeding gekocht... Zij tevreden & ikke tevreden ;D
Door casangio
#280909
peppiekokkie schreef: hallo lizzy,

wij hebben vorige week onze ridgeback laten dekken, en de eigenaar van de reu heeft 13 honden waarvan 8 ridgebacks en de rest filippijnse honden. zij geven 5000 peso (69 euro) per maand uit aan voer. wij geven met 3 honden 6000 peso (83 euro) uit. en omdat wij straks zeker 10 honden overhouden, zet me dat aan het denken.
hun voeren hun honden high protein van optima, amerikaans.
hun doen er een heleboel rijst bij. ik moet zeggen, al hun honden zien er prachtig uit. ze glimmen, en geen plekje te bekennen. hun lopen alle shows af dus kunnen ze zich ook niet permiteren met slecht uitziende honden aan te komen.
nu fokken wij zelf ook nog de geiten, kippen en konijnen. en we kweken vis. nou slachten we nog niet optimaal de geiten en de konijnen , dus zullen de kosten wat gaan zakken maar straks met 10 honden!!!
ik vraag me af of er geen combinatie mogelijk is. b.v. half barf half rijst of met optima???
barf heeft echt zijn voordelen watbetreft de ontlasting maar glimmen doen ze dus ook voor minder.
graag wat advies

groet
andre
Misschien vind je dit artikel interessant

http://www.labjes.be/waarheid.html
Door 202spots
#281183
[quote="Anneke V"]
Wij hebben een Beagle & 2 katten, onze oudste kat(in) is 5 jaar & is nog altijd niet overtuigd van haar "barfmaaltijd" :'( Ze eet er wat van (2-3 hapjes) & that's it..... :-\ Dan blijft ze janken & vragen naar iets anders....Dus wat heb ik nu gedaan, YARRAH kattenbrokken gekocht (zoiets zoals Nutro-zonder conserveringsmiddelen, kleurstoffen etc...& 90% vis of vlees)...' s morgens krijgen de katten ieder 50 gr droge brokken & 's avonds hun barfmaaltijd...
Ik hoop dat dit goed is :-\ maar ik veronderstel van wel, want onze kattin is al erg vermagerd ( ze was wel al een bolletje ondertussen hoor ::) van al die Gourmet & Felix toestanden :P) & ik wil het beste voor mijn dieren, maar ik wil ook dat ze er zelf plezier aan hebben :-\!!
Onze kater is gek van zijn barfmaaltijd & is er gewoon dol op dat ik hem "voeder" want dan doet ie alsof hij mijn hand+ gemalen maaltijd gaat "aanvallen & in stukken scheuren" ::) ;D!!!! Onze hond zijn kom is op 30sec leeg.... ::) Maar onze kattin verkiest nog altijd hare "brol" of droge brokken....Dus heb ik voor haar droge brokken +paar blikjes natuurlijke kattenvoeding gekocht... Zij tevreden & ikke tevreden ;D
[/quote]

??? ??? ??? ??? ???
Ikke nie snappe...
Door 202spots
#281356
[quote="sylvia"]
Wat snap je niet Dory ?
[/quote]
Ikke nie snappe wat dat berichie in deze topic aan 't doen is...'t gaat niet over de topic waar 't bij is gezet...
(barf goedkoper met rijst??en toch glimmen)
en d'r word niks van de topic gezegd of gevraagd...of d'r word eigenlijk niks gevraag geloof ik...alleen maar geschreven dat de katten tevreden zijn met de brokken ...me think ???
't Berichie is de weg kwijt of IK ben verdwaald.. :-\
#281357
[quote="202spots"]
Ikke nie snappe wat dat berichie in deze topic aan 't doen is...'t gaat niet over de topic waar 't bij is gezet...
(barf goedkoper met rijst??en toch glimmen)
en d'r word niks van de topic gezegd of gevraagd...of d'r word eigenlijk niks gevraag geloof ik...alleen maar geschreven dat de katten tevreden zijn met de brokken ...me think ???
't Berichie is de weg kwijt of IK ben verdwaald.. :-\
[/quote]

ooooo op die fiets, nee dan snap ik jou weer ;D
#281723
[quote="Lizzy"]

Dus je wilt half brok geven half barf? Ja, dat kan wel. Dat is beter als half barf half rijst, denk ik. Ik dacht dat dat was wat je wilde? (heb ik het niet goed begrepen...).

Goed, beter voer je alleen barf. Maar als je persee brokken wil voeren, dan kun je dat wel combineren. Kijk alleen wel uit met de vertering van botten.
[/quote]

Omdat het hier ging over combineren van brokken & barf, haalde ik gewoon aan dat ik met onze kattin verplicht ben van dit te doen....... ::)
#281928
[quote="peppiekokkie"]
wij hebben vorige week onze ridgeback laten dekken, en de eigenaar van de reu heeft 13 honden waarvan 8 ridgebacks en de rest filippijnse honden. zij geven 5000 peso (69 euro) per maand uit aan voer. wij geven met 3 honden 6000 peso (83 euro) uit. en omdat wij straks zeker 10 honden overhouden, zet me dat aan het denken.
[/quote]

Misschien dat het verschil tussen jou en die fokker is, dat die fokker waarschijnlijk direct de honden herplaatst zodra die in minder goede conditie zijn en/of die (foktechnisch) geen geld meer opbrengen.

De meeste mensen hier op BP hebben en houden hun honden/katten tot het einde en dan wil je graag de hele periode een optimaal gezonde hond/kat hebben.
Heb je bijvoorbeeld de ontlasting van die honden vergeleken met de ontlasting van jouw honden en de gebitten ???

Er zijn hele legioenen mensen die hun dieren met minderwaardige producten voeren en die dieren die krijgen niets en als dat wel zo is dan krijgen ze een spuitje of ze worden gedumpt.

Ik denk dat als je einddoel is om ca 10 grote honden te hebben, dat je je dan moet kunnen permitteren om niet te hoeven bezuinigen op voeding.

Maar dat dit je aan het denken zet is toch hartstikke goed! Als je zelf geen grond ziet om extra werk en vrieskasten te hebben om te BARF-en of kvv te voeren, waarom het dan doen!
Door 202spots
#282021
[quote="Anneke V"]
Omdat het hier ging over combineren van brokken & barf, haalde ik gewoon aan dat ik met onze kattin verplicht ben van dit te doen....... ::)
[/quote]

Ahhww...NOU snap ik 't!! ;)
Als er 'n citaatje bij had gestaan had ik 't meteen gesnapt!! 8)
#282530
[quote="202spots"]
Ahhww...NOU snap ik 't!! ;)
Als er 'n citaatje bij had gestaan had ik 't meteen gesnapt!! 8)
[/quote]
In't vervolg zal ik zoveel mogelijk citaatjes gebruiken.. ;D ;D ;D
Maar ik denk dat ik gewoon een beetje te lui was om te zoeken in welke reactie dit weer voorkwam :-[
;D
#282535
Anneke V schreef: In't vervolg zal ik zoveel mogelijk citaatjes gebruiken.. ;D ;D ;D
Maar ik denk dat ik gewoon een beetje te lui was om te zoeken in welke reactie dit weer voorkwam :-[
;D
Wordt hier gelijk afgestraft ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door