Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2292949
haba schreef: denk dat er wel een groot verschil is tussen het een of ander kraakbeen, wat ik aan de honden geef is bijna dubbel te vouwen
en wat hebben ze er dan aan?
kwa knagen niks en kwa voedingswaarde ook niet....
waarom dit geven terwijl er zoveel anders te halen valt..
oh en zeker dat van richard, in een ver verleden ook besteld.......knetterhard..
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2293033
vanaalst schreef: en wat hebben ze er dan aan?
kwa knagen niks en kwa voedingswaarde ook niet....
waarom dit geven terwijl er zoveel anders te halen valt..
oh en zeker dat van richard, in een ver verleden ook besteld.......knetterhard..
hm, omdat erbij staat zacht.... afijn het gaat mij erom wat afwisseling te hebben.
Kaya is nou eenmaal geen gemakkelijke eter en uiteraard moet ik ook om de inhoud van mijn portomonee denken.... Ik vond dit wel een leuk prijsje per kilo, vandaar.
Door Anne in Zweden
#2293071
The snoeischaar rules! :rock:

Ik heb in het verleden regelmatig kalfsborstbeen gegeven. Soms zaten daar wat stukken rib aan, die waren te hard en heb ik verwijderd. Maar het borstbeen zelf is met een snoeischaar makkelijk door te snijden, dus dat kregen ze gewoon. Waarom? Omdat m'n honden er ondanks de zachtheid toch lang mee bezig waren. Ik weet niet waarom dat is, hetzelfde geldt voor runderstrot. Deden ze veel langer over dan een kalkoennek van 600 gram! :o

Dat zou je trouwens ook kunnen geven, runderstrot. Weinig voedingswaarde, hoge amusementsfactor! ;D Ik geef geen strot of kalfsborstbeen meer omdat ik die niet in bio/scharrelkwaliteit kan vinden, maar als dat wel zo was, kregen m'n honden ze gewoon weer van me.
Door job
#2293074
hier krijgen ze elke week lekker knars van Hooglanders,
gewoon als snoepgoed.
Ook de honden van 3 en 4 kilo krijgen het prima weg.
Ze zijn er inderdaad lekker lang zoet mee.
Door malimaniac
#2293078
Ik vind het te hard, zit ook bijna geen vlees aan. Iza kreeg het wel goed weg, maar had knetter harde ontlasting de dag erna. Zelfs met een flinke lap spiervlees erbij.
Ik geef het dus niet meer. Wat ik wel geef om te knagen is een halve jonge geitenkop met een flinke lap pens. Daar is ze zo'n 3 kwartier zoet mee.
Door KarinM
#2293098
Ik kan alleen mijn ervaring melden, ik heb het ook van Richards (is nu van Henk Versluis), er zit wel vet aan en niet zoveel vlees dat klopt, (ze vinden het wel altijd heel erg lekker) als je er bij blijft zie je zelf welk stuk ze niet of moeilijk wegkrijgen. Ik had niet zo lang geleden een keer gegeven en ik zag dat er een stukje overbleef waar ze wel op bleef knagen. Dat heb ik weggepakt en weggegooid. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb het nu twee keer besteld en ik zou het niet meer kopen. Volgens mij heeft Richards versvoer nog veel meer niet al te duur geprijsd bevleesd bot?

Karin
Door KarinM
#2293099
vanaalst schreef: da's ook nog wat id, een lamskop!
niet te oud dan he, vinden ze hier ook geweldig!!!
Mij lijkt een lamskop erg hard! Kan mij niet voorstellen dat mijn hondjes dat zouden kunnen opeten.
Door BAC
#2293105
ulla schreef: Dat zou je Erwin moeten vragen.

Ik voor mijzelf weet dat ik in al die jaren eenmaal runderknars heb gevoerd, en dat was heel makkelijk te knagen voor de honden, de stukjes die ze eraf kregen waren super klein,maar die drollen de dag erop wit en keihard ondanks het spiervlees wat ze erbij kregen.
Maar goed ieder voor zich en er is hier op het forum al genoeg voor gewaarschuwd, voor mij in ieder geval geen knars .
Hij kwam met een hele rits termen aanzetten waarom zit juist zo gezond was (sorrie ben vergeten waarom) maar ik geef het dus met regelmaat om die redenen
Door job
#2293124
ach ja jonge lamsribben en de kippennekken (kuikennekken)
bestaan vaak net als het knars voornamelijk uit kraakbeen, daarom is het ook zo zacht.
Het feit dat de dag er op de hond krijtpoep zou geven zegt al genoeg,
dat doet het ook van ander "bot".
Ze krijgen van mij op de dag van de knars dan ook geen botvlees meer maar alleen spiervlees.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2293126
KarinM schreef: Mij lijkt een lamskop erg hard! Kan mij niet voorstellen dat mijn hondjes dat zouden kunnen opeten.
dat dacht ik ook altijd, totdat ik aan jonge lamskopjes kon komen, en die tijd komt/is er weer aan!
enkel dan een kies of wat bleef er niet over...
Gebruikersavatar
Door zhiva
#2293131
de lamskop ligt al in de koelkast om te ontdooien sinds gisteren dus dat gaat ze vanavond proberen.
Ik voer compleet dus als er veel bot is dan ook gelijk een dosis orgaan/pens erbij, dan blijft het wel in evenwicht  ;)
Door haba
#2293226
een rib hoort niet bij het borstbeen! een rib is keihard , kraakbeen en dan het kraakbeen van het borstbeen, dus niet het borstbeen zelf is prima om te geven.ik heb nog steeds geen andere botten gegeven omdat ik daar nog steeds huiverig voor ben ,maar het kraakbeen wat ik geef ,geef ik met vertrouwen
Door nienk
#2293236
haba schreef: een rib hoort niet bij het borstbeen! een rib is keihard , kraakbeen en dan het kraakbeen van het borstbeen, dus niet het borstbeen zelf is prima om te geven.ik heb nog steeds geen andere botten gegeven omdat ik daar nog steeds huiverig voor ben ,maar het kraakbeen wat ik geef ,geef ik met vertrouwen
dus je geeft kraakbeen in plaats van vleesbot? dat zou ik persoonlijk toch niet te lang doen. ik ken de precieze voedingsstoffen enzo niet, maar kraakbeen is geen bot, kan nooit dezelfde (hoognodige) voedingswaarde hebben en is daarmee geen volwaardige vervanging of uberhaupt vervanging.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door