Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#3365950
Dame heeft vanaf 23 december nood gedwongen blik gegeten. Tot die tijd at ze barf. Vandaag groen licht gekregen voor kvv. Gezien het feit dat ze op een koekje duidelijk enkel met een kant kauwt en nog al een doorslikker is weet ik niet of barf nog een toekomstmogelijkheid is. Maar ik vraag me ook even af of we morgen zo kvv kunnen geven na deze periode blik mede gezien het feit dat ze heel veel ab heeft gehad en ook nog twee soorten ab krijgt ze net van de morfine achtige prikken en pillen af is en op haar leeftijd van ruim elf (voor een beer behoorlijk) vanaf 23 december twee ingrijpende narcoses heeft gehad en tot vorige week bijna alle dagen hetzij lichte sedatie hetzij plaatselijke verdovingen heeft gehad. Diarree en misselijkheid kunnen we niet gebruiken dus als we beter zouden kunnen mengen en geleidelijk over gaan doe ik liever dat. Wat zou het beste zijn?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3365954
Ik kan alleen spreken uit ervaring met mijn gevoelige maag kater en die doe je geen plezier met mengen.
Eerste dagen zacht bot, goed gemalen of zelfs eerste dagen helemaal geen bot en dan opdrijven, werkt voor hem het beste. Maar zeker meteen rauw, want rauw en verhit samen geeft zeker problemen.

Overgieten met heet water zou ook een optie kunnen zijn maar heb ik zelf nooit gedaan.
Door hannabelgje
#3365968
Ik zou beginnen met een kvv zonder bot en dan over gaan op een kvv met bot. Het gemalen vlees en orgaan zou geen probleem moeten zijn. Bot verteert wat moeilijker dus dat zou ik dan even niet geven. Ik zou er zeker ook een goede probiotica bij geven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door Lizzy
#3365969
kira schreef:Dame heeft vanaf 23 december nood gedwongen blik gegeten. Tot die tijd at ze barf. Vandaag groen licht gekregen voor kvv. Gezien het feit dat ze op een koekje duidelijk enkel met een kant kauwt en nog al een doorslikker is weet ik niet of barf nog een toekomstmogelijkheid is. Maar ik vraag me ook even af of we morgen zo kvv kunnen geven na deze periode blik mede gezien het feit dat ze heel veel ab heeft gehad en ook nog twee soorten ab krijgt ze net van de morfine achtige prikken en pillen af is en op haar leeftijd van ruim elf (voor een beer behoorlijk) vanaf 23 december twee ingrijpende narcoses heeft gehad en tot vorige week bijna alle dagen hetzij lichte sedatie hetzij plaatselijke verdovingen heeft gehad. Diarree en misselijkheid kunnen we niet gebruiken dus als we beter zouden kunnen mengen en geleidelijk over gaan doe ik liever dat. Wat zou het beste zijn?
Sommige honden reageren niet goed op mengen maar andere wel. Wat ik zelf zou doen is het heel voorzichtig aanpakken. Een klein beetje rauw erbij en dit even een paar seconden koken. Elke dag steeds meer erbij en dit even kort koken. Als je op de helft KVV en de helft blik zit en het gaat goed: dan de KVV niet meer koken maar overgieten met gekookt water. Totdat je volledig KVV voert het een opbouwen en het ander afbouwen. Als je volledig op KVV zit (dat je nog steeds overgiet met gekookt water), dan beginnen met 1/4 rauw (zonder gekookt water) en 3/4 met. Als dat goed gaat (paar dagen zo geven), 1/2 rauw en 1/2 met gekookt water. Een paar dagen later 3/4 versus 1/4. En dan helemaal rauw. Langzamer dan dit kan ik haast niet bedenken. Natuurlijk volg je in deze periode goed hoe het gaat. Als het te snel gaat, ga je een stapje terug.
Gebruikersavatar
Door kira
#3365994
We gaan het langzaam opvoeren.

Het viel me trouwens tegen een barf hond op brok/blik. Dame lust alles in een dierenwinkel vreet ze een bakje brok zo leeg etc. Maar na een brok maaltijd weigerde ze alle brok en na een blik werd ze kieskeurig het moest met warm water en madam blieft niet twee dagen een zelfde smaak. Toen ze thuis kwam maakte we kipfilet pak open en ze zat vooraan. Daar ze afgevallen is geldt dus echt niet als ze honger hebben eten ze het wel.
Gebruikersavatar
Door kira
#3366232
Ja en gaat super goed niets geen hinder en gelukkig weer een stuk minder ontlasting. Denk barf wordt hem niet meer door gebrek aan te veel kiezen maar tot op heden vindt ze dit ook oké
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door