Nekken en schildklier

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Nekken en schildklier

Berichtdoor Barfplaats

pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 20 Mar 2018, 07:20

Dat plaatje maakt mij niet veel duidelijker want als ik vergroot kan ik de woorden niet meer lezen. Maar ik kan wel rzden welk ze bedoelen.
En qua locatie die Pike noemt, zou dat nog wel kunnen. Als die tegen de ribben aan gaat plakken dan. Het ligt echt tegen de ribben aan en een tikje boven hart en longen, maar wel aan de voorzijde van de borstkas als ik mijn foto nog eens goed bestudeer. Je ziet nog net de ruggegraad aan de andere zijde...
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 20 Mar 2018, 08:18

Ik denk dat je het bij het rechte eind hebt PoP, wat ik altijd voor een flieber vet hield is ongetwijfeld de zwezerik. Leuk gevonden!
Ik ben dit plaatje tegengekomen, helaas staat niet alle tekst er meer op, maar nr. 1 is een deel van de thymus. Qua ligging klopt het dus, maar ook qua vorm. Want ik heb ook dit gelezen:
Een thymus bestaat uit twee delen; de hartzwezerik die rond en compact is (en als stukje vlees op je bord komt) en de halszwezerik die langwerpig en los van structuur is (die verwerkt wordt in soepen). Die vorm komt dus heel mooi overeen met wat ik op jouw foto zie.

En ook aardig om te weten: Zwezerik bevat veel eiwitten, fosfor en zink. Het is een van de weinige dierlijke voedingsmiddelen die vitamine C bevat.

IMG-20160301-WA0037.thumb.jpeg.ef54d30698a9024de113b8301fec6c0f.jpeg
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 20 Mar 2018, 10:14

He ja, dan is het wss dat! :)

Ok, dan blijft ie er vanaf nu zeker in! :)
Tenzij voor nierpatienten dan, als er zoveel fosfor in zit.
pike
5-sterren

Berichtdoor pike » Di 20 Mar 2018, 12:09

Het zal bij zo'n klein fliebel konijnenzwezerikje toch niet om grote hoeveelheden gaan?
pearlsofpassion
Moderator

Berichtdoor pearlsofpassion » Di 20 Mar 2018, 12:20

Nee nee, maar dan zou je het wel kunnen verwijderen. Alle beetjes helpen als het op fosfor bij nierpatiënten aan komt. Maar het zal ook geen ramp zijn als je het laat zitten...
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”