Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door willemien
#144532
wat kan ik het beste doen als mijn hond last van zijn buik heeft, dunne ontlasting,weinig eet lust,niet willen spelen,lamlendig zijn!! ik ga morgen wel naar de d.a. maar zou graag willen weten wat jullie zouden doen graag raad :-\ :-\
willemien :(
Door gonny
#144534
ik geef mn honden altijd bij diarree okugest van VSM helpt ook bij buikpijn!
Door Audrina
#144588
[quote="gonny"]
ik geef mn honden altijd bij diarree okugest van VSM helpt ook bij buikpijn!
[/quote]

Doe ik hier ook. Even een dagje vasten, als ze zelf niet drinken regelmatig met een spuitje of lepeltje wat water in de bek doen en okugest geven. Verder laat ik ze dan maar zoveel mogelijk met rust als ze zich er ziek bij voelen.
Gebruikersavatar
Door Binno
#144590
Je zou eventueel probiotica kunnen geven, dat bestaat ook in capsules. Wij geven hier bij diarree en darmproblemen altijd Perenterol capsules en dat werkt heel goed. ;)
Gebruikersavatar
Door willemien
#144781
hartelijk dank voor alle reakties,ik heb nog okugest in huis,ik geef hem zo wat, wist niet dat je dat ook aan een hond kon geven.
willemien
Door Lizzy
#144829
Ik zou hem lekker laten vasten, water met honing geven en inderdaad wat Okugest. Ben benieuwd hoe hij zich morgen voelt! Laat je het even weten?
Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door sylvia
#145221
Lizzy even een vraag over die honing, waarom isdat?
ik heb eens van mijn huisarts gehoord (was met Gail) dat je bij diaree beslist geen suikers moet geven omdat daar de bacterien die de diaree veroorzaken er harder op groeien .
Door Lizzy
#145226
[quote="sylvia"]
Lizzy even een vraag over die honing, waarom isdat?
ik heb eens van mijn huisarts gehoord (was met Gail) dat je bij diaree beslist geen suikers moet geven omdat daar de bacterien die de diaree veroorzaken er harder op groeien .
[/quote]

Huh? Wat een vreemd verhaal! Nooit eerder van gehoord. Het is een recept van JdBL. Rauwe honing bij vasten (en vasten bij diarree). De honing geeft energie en wat belangrijke mineralen en sporenelementen.

JdBL schrijft: "Honing is het krachtigste geneesmiddel voor honden. Het is de enige hartstimulant die niet verdooft. De werking ervan is geweldig heilzaam en voedzaam".

Bij diarree schrijft ze: "diarree mag nooit door onnatuurlijke middelen gestopt worden. Alleen in het geval dat diarree erg lang aanhoudt, kan men met genezende en verzachtende kruiden zoals verse bosbessen, fijn geraspte appel, honing verdund met gerstewater, proberen de diarree te laten beeindingen".

Maar goed, diarree die kort duurt moet dus (volgens haar) niet gestopt worden en je moet het lichaam reinigen door het te vasten met water en honing. En knoflook trouwens! (lees ik net). Zij schrijft dan ook: "Honing moet dagelijks gegeven worden. Als voeding en als geneesmiddel. In totaal twee eetlepels per dag".
Gebruikersavatar
Door sylvia
#145231
Raar dan hé want ik mocht bv ook geen appelsap geven voor de suikers die erin zitten :-\ ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#145276
[quote="chooky"]
honing is behalve een zoetstof, ook een antisepticum en doodt bacterieën.
[/quote]

maar dan wel rauwe honing neem ik aan niet van die geraffineerde die de meeste mensen in de kast hebben staan
Gebruikersavatar
Door chooky
#145278
[quote="sylvia"]
[quote="chooky"]
honing is behalve een zoetstof, ook een antisepticum en doodt bacterieën.
[/quote]

maar dan wel rauwe honing neem ik aan niet van die geraffineerde die de meeste mensen in de kast hebben staan
[/quote]
precies! :D
Gebruikersavatar
Door willemien
#145405
hoi allemaal,
ik heb mijn hond honing gegeven(gewone uit een pot) met water en okugest en het lijkt wel dat het al wat beter gaat diaree is minder en hij heeft belangstelling voor eten ik heb hem een rijstewafel gegeven dat ging goed,het gaat de goede kant op met de hulp van jullie!!
willemien :)
Gebruikersavatar
Door willemien
#145406
weer wat vergeten te vragen!!!
probiotica,perenterol waar kan je dat kopen in nederland ??? ???
willemien
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door