Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jt
#1179638
mijn hond is 6 jaar oud en heeft al een tijd lang opgezette lymfeklieren bij zijn keel. Ik merk verder niets aan hem dat er iets moet zijn. Hij is actief en speelt veel en de dierenarts zegt: zolang zijn lymfeklieren bij zijn oksels niet vergroot zijn hoef ik mij geen zorgen te maken. Weet iemand hier iets meer van of heeft jouw hond dit misschien ook dan hoor ik dit graag. Vraag me gewoon af waar dit vandaan komt
Door Lizzy
#1179658
Ik zou een second opinion aanvragen bij een andere DA. Ik ben het namelijk echt glad niet met jouw DA eens. Het kan een ontsteking ergens in de buurt van zijn bek zijn, het kan een ontsteking elders in zijn. En het kan lymfeklierkanker zijn, maar laten we niet van het ergste uit gaan, want meestal is dat niet aan de orde. Toch zou ik het zaak vinden dat dit goed werd onderzocht.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 15 feb 2009, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door cathrien
#1179684
Lizzy schreef: Ik zou een second opinion aanvragen bij een andere DA. Ik ben het namelijk echt glad niet met jouw DA eens. Het kan een ontsteking ergens in de buurt van zijn bek zijn, het kan een ontsteking elders in zijn bek zijn. En het kan lymfeklierkanker zijn, maar laten we niet van het ergste uit gaan, want meestal is dat niet aan de orde. Toch zou ik het zaak vinden dat dit goed werd onderzocht.
Ik heb dezelfde gedachten.
Door jt
#1179928
dank jullie wel voor de reactie.ga dan toch maar even naar een andere dierenarts voor een second opinion.ik laat het even weten als ik ben geweest.
Door vero001
#1179942
hey JT

Ik zou toch niet te lang wachten voor naar de dierenarts te gaan.
Laten we hopen dat het dit niet is, maar ge moet eens kijken naar de rubriek lymfeklierkanker.
Bij mijn hond waren de lymfeklieren onder zijn onderkaak sterk gezwollen en bleek dit hier boven te zijn.
Doordat ik er snel bij was, was dit niet uigezaaid en goed te behandelen.
Mijn bernertje loopt nu nog steeds speels rond zonder dat zijn kwaliteit van leven is aangetast.
succes
Door vagebond
#1179964
Ik heb 2 teckels met opgezette lympheklieren, van jongsafaan al. Moeder en zoon. Moeders heeft wel een soort overhangende slijmvliezen over de kiezen. Ze is nu 13 en heeft dit al jaren. Net even gekeken, moet zeggen het is iets minder geworden, mss door het barfen?? Ik was het alweer vergeten, zoon heeft soms verkleurende oren, van bleek naar donker. Verder zijn ze 100% fit. Stom zeg, ik was die slijmvliezen helemaal vergeten bij Jolly. Ik was nl. bang dat ze niet zou kunnen barfen omdat ze dan op het slijmvlies kauwt. Ze is wel eens benauwd geweest, kort nadat ze op een penslap had gekauwd. D'r hele bek was opgezet van binnen. Maar dat is dus al een poosje geleden. Ik denk dat ze nu een half jaartje aan de barf zijn. Straks na de hazenbout weer even in haar bekkie kijken. Dus het kan ook gewoon bij de hond horen, die opgezette lympheklieren.
Door DJARA
#1180030
Morgen meteen naar een andere da gaan.
Vindt het nogal kort door de bocht, met die opmerking over de oksel Lymfeknopen.

Ik wil je geen angst aanjagen maar ik heb een hond met Lymfeklierkanker.
Vandaar dat ik denk dat je zsm uitsluitsel moet krijgen!!
Sterkte in ieder geval!!!
Door kojak
#1180054
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1180295
kojak schreef: mijn hond had dit ook altijd, de d.a. vond het vaag, toen wij naar paul mandigers gingen voor zijn epilepsie heb ik het ook even gevraagd, het waren helemaal niet zijn lymfeklieren, maar zijn speekselklieren.. die worden bij hem af en toe wat dikker, en dan zakt het weer af, maar hij heeft en verder geen problemen mee..
Mijn hond Brutus heeft inderdaad ook opgezette speekselklieren. En daar is niks mis mee. En sommige DA's vinden het inderdaad heel lastig om het verschil te voelen, tussen lymfeklieren en speekselklieren. Paul Mandigers zie ik er inderdaad voor aan om wel acuut het verschil te voelen! Het is een fijne vent!
Door Jojo
#1180501
Mijn teefje (3) heeft ook al vanaf dat ze pup was wat ik dacht opgezette lymfklieren. Maar zoals ik al neerzette, ze is inmiddels bijna 3 (volgende maand) en alive en kicking :) Ben dus niet zo bang dat het iets ernstigs is bij haar ??? Heb me echter nooit gerealiseerd dat het ook speekselklieren kunnen zijn! ::) Best een goeie eigenlijk, kwijlen kan ze namelijk best goed als ze mij ziet eten of buiten wat lekkers ruikt, meer als mn reu! Dus wellicht zijn die klieren bij haar idd ietsje overactief :P

Maar als je hond het nooit gehad heeft en het er nu ineens wel is zou ik idd zeker wel eens echt willen weten wat het is!!
Door sandrra
#1180857
[quote="kojak"]
mijn hond had dit ook altijd, de d.a. vond het vaag, toen wij naar paul mandigers gingen voor zijn epilepsie heb ik het ook even gevraagd, het waren helemaal niet zijn lymfeklieren, maar zijn speekselklieren.. die worden bij hem af en toe wat dikker, en dan zakt het weer af, maar hij heeft en verder geen problemen mee..
[/quote]

Dat hebben die van mij ook. Schrok me helemaal te pletter de eerste keer dat ik het zag.

Maar ik zou toch als ik jou was ff voor de zekerheid naar een andere DA gaan. Beter een keer voor niets dan spijt hebben dat je t niet gedaan hebt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door