Print

Auteur Topic: Kalfs knook (heup)  (gelezen 1841 keer)

Martine M

• AreSera
Re: Kalfs knook (heup)
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2008 om 17:42:09 »
Lamsbout welk stuk van het lam is dat juist ?

Antonia

• Loslaten is niet vergeten maar liefdevol herdenken
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2008 om 23:25:21 »
Lamsbout welk stuk van het lam is dat juist ?

Lamsbout is een poot, een dragend deel dus. Ik kan me vinden in wat Tineke schreef, ook hier geen kleine hondjes maar ook hier geen poten. Overigens ben ik ook niet zo'n fan van kalfsbotten, tenzij het kalf nog heel jong was. Als het kalf al wat ouder is dan worden ook deze botten behoorlijk scherp.

That golden heart stopped beating, hard working paws at rest.
God broke our hearts to prove to us: He only takes the best!

Adam en eva wisten al, dat een blad niet voor de mond gehouden moest worden..

Martine M

• AreSera
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2008 om 23:38:18 »
Ik vind het wel erg dat erop een lijst zoals Herby dan verschillende foute botten staan die je kan kopen.
Ik als leek, koop zo al vlug toch iets fout.

Minna

• hondensport is leukste sport!
    • site over ons en onze honden
« Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2008 om 23:45:51 »
Nou het probleem is dat "goed" en "fout" bestaat eigenlijk niet. Ik heb een keer iets gehad waar de honden niet tegen konden, dat was wilde eend of fazant. Dat koop ik dus nooit meer, maar vind het geen "foute" product, alleen onze honden werden er super beroerd op. Hier heeft verder niks geen enkele probleem gegeven. Een hond stikt in een lamsrib, andere knaagt prima een runderrib weg.
Hier laten de honden zelf het liggen als het te hard is, wat jou hond dus ook doet met het mergpijp-achtige stuk. Prima, daarom durf ik ze ook best wel veel dingen te geven, ze denken zelf ook een beetje waar ze wel en niet vol in bijten.

Hollandse smoushond, mechelse herders, ruwharige hollandse herders, zwarte mechelse herder

Martine M

• AreSera
« Reactie #19 Gepost op: 24 juni 2008 om 18:08:49 »
Ik ben deze namiddag naar de islam slager geweest,toch op de slachthuislaan in Anwterpen " Salembier".

Heb 10 lams pensen gekocht aan o,90 per stuk (komt op 1,70 /kg)

2,2 kilo runderhart aan 2,50 /kg (om te drogen met droogmachine)

2 lamskoppen  0,90 per stuk

En 5,90 kilo lams ragout aan 6,25 /kg

Ik vroeg lams schouder en ze gaven die ragout, dat zijn dus ribben, er is wel een communicatie probleem,
ik versta hen slecht en zij verstaan mij niet, dus als leek weer niet makkelijk natuurlijk.
het waren hele grote stukken en heb ze in 4 laten snijden, thuis woog elk stuk 500 gram, dat is 1 maaltijd voor ares (hij krijgt 2 x 500 gram)
Nu hoop ik alleen dat ik weer niet fout heb gedaan met het in stukken te laten snijden.
Als het de kleine ribben zijn, zijn het verschillende aan elkaar.
De grootste ribben zijn soms wel 1 rib met heel veel vlees, mag ik dat nou geven ?

Oh ja, die koppen die wegen 1 kg en 1,5 kg, dat is eigenlijk teveel voor een maaltijd, kan dat kwaad ?

« Laatst bewerkt op: 26 juni 2008 om 20:45:24 door Martine M »

Print

Barfplaats wordt gesponsord door