Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door judith vd
#2959521
In een aantal topics lees ik over het gebruik van Diatom tegen vlooien en tegen wormen.
Daarnaast bevat het ook nog bergen mineralen.

Waartegen gebruiken jullie dit en met welke frequentie? Voor vlooien las ik al dat je je handen licht inpoederd en het dan in de vacht van je hond smeert.
Hoe gebruik je het tegen wormen? Het hele jaar door of alleen als er wormen worden geconstateerd?

alvast bedankt!

Judith
Door Martine-Tom
#2959717
een vriendin van me gebruikt het tegen giardia bij haar katten, bij de besmette katten als soort kuur, 6 weken door het eten, en in de tuin om besmetting door slakken (oid) tegen te gaan.
Door miik
#2959787
Ik gebruik het tegen vlooien bij de honden (5) en katten (2).
Ik doe wat poeder op een bord, doop daar mn handen in en wrijf dat door de vacht van de dieren.
Het werkt hier prima, en ze hoeven dus niet elke maand vlooiendruppels. Alleen als ik wegga waar veel teken zitten (of mogelijk vlooien) dan geef ik ze een keer druppeltjes erbij.
Door Annemarie Rijnveld
#2959830
Gebruikt bij Yuma toen zij Giardia had, verder geef ik het de katten als standaard ontwormingsmiddel (paar keer per jaar door het eten vermengd) en als anti-vlooienmiddel onder hun kussen.
Ik zou het ook als ontwormingsmiddel bij de honden gebruiken, maar zij hebben nooit wormen :)
Door Ruisje
#2960372
Ik ben ook wel benieuwd. Miik jij schrijft tegen vlooien bij honden en katten, hoevaak wrijf je de vachten dan in? En Annemarie, jij gebruikt het als standaard ontwormingsmiddel door het eten, maar hoeveel doe je er dan door?
Ik geef geen vlooiendruppels en tot nu toe gaat dat goed, maar wil het wel zo houden. :)
Verder kwam ik deze site tegen, welke van de twee moet ik hebben?
Door Annemarie Rijnveld
#2960386
Ruisje schreef: Ik ben ook wel benieuwd. Miik jij schrijft tegen vlooien bij honden en katten, hoevaak wrijf je de vachten dan in? En Annemarie, jij gebruikt het als standaard ontwormingsmiddel door het eten, maar hoeveel doe je er dan door?
Ik geef geen vlooiendruppels en tot nu toe gaat dat goed, maar wil het wel zo houden. :)
Verder kwam ik deze site tegen, welke van de twee moet ik hebben?
Hoi, ik heb Diatom van de Baroen.nl
De site van jou is meen ik chinees, dat heeft toen @Lady Garfield uitgezocht.

Bij de katten als kuur tegen eventuele aanwezige wormen geef ik een klein theelepeltje door het voer, 3 weken. Yuma een eetlepel en Ale een halve eetlepel.

Als je klikt op Baroen + Diatom kan je er info over lezen en de juiste hoeveelheden.
Gebruikersavatar
Door Irta
#2960449
Ik heb het vorig jaar gebruikt tegen vlooien omdat Tadej vlooienallergie heet. Hielp hier helemaal niks tegen de vlooien , haar vacht ging er van naar de ***** en de jeuk werd veel erger :-[ Hier absoluut geen succes dus! Ik spuit haar nu gewoon iedere dag ff in met azijn. Werkt als een tierelier. Helpt ontzettend tegen de jeuk, werkt veel beter tegen de vlooien en haar vacht wordt er ook nog eens heerlijk zacht van.
Door Ruisje
#2960455
Annemarie Rijnveld schreef: Hoi, ik heb Diatom van de Baroen.nl
De site van jou is meen ik chinees, dat heeft toen @Lady Garfield uitgezocht.

Bij de katten als kuur tegen eventuele aanwezige wormen geef ik een klein theelepeltje door het voer, 3 weken. Yuma een eetlepel en Ale een halve eetlepel.

Als je klikt op Baroen + Diatom kan je er info over lezen en de juiste hoeveelheden.
Dankjewel Annemarie! Ik zag dat je tot de 25e ook nog eens korting krijgt, dus ga het as weekend bestellen. :)
Door Ruisje
#2960456
[quote="Irta"]
Ik heb het vorig jaar gebruikt tegen vlooien omdat Tadej vlooienallergie heet. Hielp hier helemaal niks tegen de vlooien , haar vacht ging er van naar de ***** en de jeuk werd veel erger :-[ Hier absoluut geen succes dus! Ik spuit haar nu gewoon iedere dag ff in met azijn. Werkt als een tierelier. Helpt ontzettend tegen de jeuk, werkt veel beter tegen de vlooien en haar vacht wordt er ook nog eens heerlijk zacht van.
[/quote]
Ik zie me de katten nog niet inspuiten met azijn, lijkt me niet gezond als ze zich daarna gaan wassen. ;)
Door miik
#2962922
[quote="Ruisje"]Miik jij schrijft tegen vlooien bij honden en katten, hoevaak wrijf je de vachten dan in?
[/quote]
Het advies is geloof ik inwrijven, na 4 dagen nog een keer en dan daarna elke 3 weken.
Maar toen ik vorig jaar terug kwam uit een huis vol met vlooien heb ik een tijdje elke 4 dagen volgehouden. Nu zou ik ze elke 3 weken moeten doen, maar daar zit ook weleeens 5 weken tussen- net hoe het uitkomt.
Enige nadeel wat ik merk is dat de vacht er wat stroever van wordt en de katten wat meer haren binnen krijgen... ik vind dan vaak een extra haarbal....
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3002059
Ik ga er een dezer dagen mee starten..ben erg benieuwd naar resultaat...hopen dat het werkt want wel klaar met al die vlooien! Wil het met name voor kleedjes gebruiken. KAn meerendeel wassen en in vriezer gooien, maar schapenvacht vrij groot..en helaas ligt meneer daar het liefst op, en is die nu even buiten gebruik...
Door MirandaS
#3003188
Sinds kort in gebruik, omdat we af en toe eens een vlooi tegen kwamen bij haar. Inderdaad wat poeder in je handen doen en dan op de hond wrijven. Heb het ook op de mat bij voordeur en achterdeur gestrooid (zowel binnen als buiten) en op het kleed in huis, bench en kleden van de hond. Tevens de enige plek met vloerbedekking, onze slaapkamer. Doe het nu al een week of 4 niet meer en we controleren de hond regelmatig, maar zien geen vlooien of vlooienpoep meer. Of het nu hierdoor komt geen idee  :). De vacht werd inderdaad wel iets stroever en op sommige plekken was ze niet echt wit meer. Maar liever dat dan vlooien. Het is het proberen waard denk ik altijd maar.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3005344
Hier ook geen vlooien meer volgens mij...maar of dat aan de aarde ligt moet blijken...gaf en ook ecostyle vlovrij bij, en fenegriek door het eten...Vind het niet zo fijn op de vacht, maar op de kleedjes (en in het kippenhok) is het ideaal
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3012705
Van mening veranderd...op kleedjes toch niet heel ideaal...er staat bij dat het luchtwegen kan irriteren, en als jehet op kleedjes gooit, stuift het nogal...en als ik er dan op klap met mijn hand, komen er wolkjes diatoomaarde af....gebeurt dus ook als hondje zich erop nestelt...

even bedenken hoe dat te tackelen....idee is nog steeds goed.

las ergens ook iets over vernevelen met water..misschien dat nog een idee voor de kleedjes..

vlooien vind ik trouwens niet meer, wel bijt hij zich elke dag nog wel 1 of 2 keer...dus geen vlooienplaag, maar er loopt nog wel wat rond...maar beter dat, een keer krabben en verder geen last, dan chemische troep of een plaag...
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door