N.a.v. mijn topic omtrent voeding bij een (hopelijk) zwangere teef, werd mij gevraagd of ik niet iets te melden heb

En ja, dat heb ik!! Onze Donata (Cane Corso) is drachtig!! Afgelopen donderdag is dit dmv een echo bevestigd

A.s. woensdag hebben we nogmaals een afspraak voor een echo om beter te kunnen tellen hoeveel pups ons dametje draagt.
Op Kerstavond werd ons Do, veel vroeger dan verwacht, loops. Het plan om haar bij de eerstvolgende loopsheid te laten dekken was al helemaal in kannen en kruiken. Ook de reu die haar zou dekken was uitgezocht en we hadden al contact met de reu eigenaar. Doordat Donata (evenals haar nestzus) veel sneller loops werd dan verwacht, zag onze planning er ineens volledig anders uit. In plaats van hier in NL of nabije omgeving naar de reu te kunnen gaan, hadden we plots een flinke reis voor de boeg

Op 2 januari, na progesterontesten, zijn we vertrokken naar Servië, Novi Sad om precies te zijn. Een enkele reis van zo'n 1600km. Gelukkig was ons Do volledig geënt voor zo'n reis omdat zij samen met ons meermaals per jaar op vakantie gaat naar het buitenland. De DA die de progesterontest deed, liet ons nog wel even schrikken door een (naar later bleek verouderd) papier tevoorschijn te halen met allerlei bepalingen waar wij nooit meer aan zouden kunnen voldoen als deze zouden kloppen. Dus gebeld naar de reu-eigenaar (tevens DA) in Servië. Hij wist ons gerust te stellen. Bij eventuele problemen aan de grens, konden we hem bellen. Wel een heel fijn idee, daar de taal in Servié niet echt ons sterkste punt is

De reis verliep voorspoedig en we hebben in Hongarije overnacht. Onderweg voor het laatste stuk werden we in Hongarije aangehouden door de politie nadat we getankt hadden. Drie "vriendelijke" heren. Al snauwend werden al onze papieren gevorderd. Keurig alles gegeven en tot onze grote verbazing was het enige belangwekkende in het paspoort van Donata de afgifte datum voor de heren politie.
Na dit "vriendelijke" intermezzo, zagen wij de bui al hangen voor de grensovergang Hongarije/Servië. Niets bleek echter minder waar

De Hongaarse douanebeambte sloofde zich uit om ons Do maar te kunnen knuffelen, riep zelfs zijn collega erbij om te komen kijken naar dat mooie hondje

De Servische douane was zo mogelijk nog vriendelijker... Ah, Cane Corso!! She go to mate? Have nice trip Serbia!! Hiermee was direct de toon gezet voor ons (veel te korte) verblijf in Servië!! Wat een geweldige mensen en een schitterend land!!
Ook door de eigenaar van de reu zijn we zo giga gastvrij ontvangen!! We zijn er maar 2 dagen geweest, maar zijn volledig overdonderd door de gastvrijheid en de wijze waarop men daar op een CC reageert

Wij hebben er 2 zalige dagen gehad!! En Fabian, de reu die ons meisje heeft gedekt, was meer dan wij al van foto's wisten... De lijnen matchen perfect, dat hadden we uit en te na uitgezocht samen met de fokker van ons Do, we wisten al dat deze man mooi was... Maar wat een indruk heeft hij nogmaals op ons (ën Donata

) gemaakt. En zoals een CC betaamt, zat Fabian vol met zijn snuit in de lens van mijn camera toen ik een foto van hem wilde maken op mijn knietjes

De dagen in Servië zijn voor ons onvergetelijk. We hebben al besloten om zeker terug te gaan daar, maar er dan meer tijd voor te nemen om meer van de omgeving te kunnen gaan zien.
Maar waar het allemaal mee is begonnen, een nestje voor onze Donata, is nu werkelijkheid geworden!! Rond 9 maart verwachten wij de pups van onze meid. Ik zie haar nu dagelijks veranderen. Vanaf onze thuiskomst zijn de veranderingen al gaande, maar in ons achterhoofd zat steeds nog de mogelijk van een schijnzwangerschap. Dat de dracht nu bevestigd is, is gewoon een droom die uitkomt voor ons!!!
Uit het nestje zullen wij zelf een reutje gaan aanhouden

Komende weken staan hier nu in het teken van de kamer ombouwen om ruimte te maken voor de werpkist en puppyren. We hebben vloerbedekking gekocht (hadden een mega koopje) om de vloer in de huiskamer te bedekken. Onze vloer is te glad voor puppypootjes en de vloerbedekking neemt "ongelukjes" op zodat die niet in de houten vloer kunnen dringen. De werpkist maakt Mari zelf, naar vele voorbeelden op het net, maar geheel naar onze wens. De zoektocht naar namen voor op de stambomen is inmiddels ook volop bezig, das best lastig

En ach, naast alle noodzakelijke dingen, genieten we volop van alle voorbereidingen en onze dame Do, die gewoon heerlijk in haar vel zit nu zij drachtig is!!