Print

Auteur Topic: Barf versus brokken  (gelezen 1817 keer)

Cupcake

Re: Barf versus brokken
« Reactie #15 Gepost op: 4 februari 2012 om 23:07:03 »
Hier wel veel mensen die het idee alleen al smerig vinden. Ik vind het vooral apart dat kvv gezond en goed en helemaal niet vies gevonden wordt, maar zodra het niet gemalen is, is het meteen vies.

YvetteenPepper

« Reactie #16 Gepost op: 4 februari 2012 om 23:47:33 »
Hier is het van Hij mankeert niets en ziet er gezond uit waarom zou je op BARF overstappen als brokken goed is
En ook van slechte brokken bestaat niet

Kim_S

• Alles komt goed, als je maar lang genoeg wacht...
« Reactie #17 Gepost op: 5 februari 2012 om 00:39:36 »
Wij hebben het "the hard way" ondervonden dat vers vlees voeren voor ons echt beter is dan brokken voeren. Beter dan welke brok dan ook.

Onze Max is 11, en heeft al 10 jaar een voedselallergie, die door de dierenarts vrolijk "bestreden" werd met prednison en hypo-allergene brokken.
Ik zal de details besparen, maar we hebben in die 10 jaar tijd alle soorten brok gevoerd, en er was er niet 1 bij waarbij Max langer dan een paar maanden jeukvrij was. Constante ellende dus, en hij mocht nooit "iets lekkers" eten, alleen elke dag hetzelfde spul.

Vers voeren werkt voor ons, en in ieder geval ook voor de mensen hier op Barfplaats, en dat zijn er echt een heleboel. "Tegenstanders" hebben vaak horror-verhalen gehoord, vaak ook van dierenartsen (je hond krijgt allerlei tekorten omdat vlees niet "uitgebalanceerd" is, salmonella besmettingen, botten zijn te hard om te voeren / ze stikken erin, je hele huis komt vol bacteriën te zitten, je kweekt zo agressieve / bloeddorstige honden, het is duur, etc. etc.).

Wij kunnen inmiddels zeggen dat, als je weet wat je doet, dus niet zomaar een kippenboutje en verder niks, vers vlees voeren voor ons het beste werkt. Jammer dat we daar pas na 10 jaar tobben achter zijn gekomen...

Niet iedereen staat er voor open, wij verdedigen ons niet meer, bij sommige mensen heeft het gewoon ook geen zin. Het heeft bij ons ook lang geduurd voordat we het een kans wilden geven. Maar onze honden zien er op vers vlees prachtig uit, zijn vrolijk en voldaan, EN een stuk gezonder dan toen ze nog (dure kwaliteits-) brokken kregen. En dat is voor ons het belangrijkste!
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2012 om 00:44:17 door Kim_S »

martine-tom

« Reactie #18 Gepost op: 5 februari 2012 om 10:49:06 »
Ik heb een hond en een kat en in mijn ervaring word het bij beiden normaal gevonden ze rauw te voeren tot een bepaalde maat.
Als ik zeg dat ik mijn kat een lekkere vis geef of gehakt of kipfilet vind men dat over het algemeen normaal, hoogstens wat gemiep over salmonella enzo. Voor de hond geld dat hart, pens en rundvlees eigenlijk vrij normaal zijn om te geven, hoogstens wat luxe.

Maar zodra het verder gaat dan dat, prooidieren, konijn, botten enz, dat word bij geen van beiden als normaal gezien  :P

Hitam

• Centrum de Oase
« Reactie #19 Gepost op: 5 februari 2012 om 11:16:19 »

Die is leuk! Ik weet van klanten in Amsterdam dat er vroeger daar een "penskar" langs de deuren kwam. Die verkocht pens aan hondenbezitters. In de stad kon je daar natuurlijk niet zo goed aankomen.

samantha

• *
« Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2012 om 11:29:29 »
In het begin keken ze hier een beetje raar maar als je dan uitlegd dat de hond een allergie heeft en veel last van jeuk had op brokken en nu niet meer vinden ze het ook logisch. Ik denk dat ik vrij makkelijk op barf ben overgegaan. Hij zat na de brokken op kvv, maar vind het zo ontzettend duur en bij onze hondenclub zitten al een paar mensen die barfen dus ging ook er makkelijk over naar barf. Alleen als hij gaat logeren krijgt hij kvv mee, durf het nog niet aan om anderen barf te laten voeren ivm bot. barf nu denk ik een half jaar en bevalt hier erg goed

Als ik aan het portioneren ben vlees bot of orgaan komen vrienden er gewoon bij staan kijken om te zien hoe het er uit ziet. Een vriendin heeft laast al een wild konijntje meegenomen om zelf op te eten.

evds

• Dwan rip 2011-07-11
    • http://www.schaapskudde-eerde.nl
« Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2012 om 16:21:31 »
Ik vind die  foto ook geweldig!  :D Is de bron bekend?

Foto's door Ellen van Aalst
http://www.schaapskudde-eerde.nl

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2012 om 17:12:47 »
Ik vind die  foto ook geweldig!  :D Is de bron bekend?

http://www.petshopgouda.nl/dieren/honden

klik op hier op honden- en dan bij  Verschillende soorten voer, brokken, KVV en BARF producten klik op kvv en barf
deze is ook leuk
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2012 om 17:15:01 door 202Spots »
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

madeleine

« Reactie #23 Gepost op: 6 februari 2012 om 23:06:31 »
Vet, waar komt die foto vandaan??  :)

Edit: Eerst goed lezen voor je iets typt...  :biggrin2:
Groetjes Madeleine

Barf

• http://www.honden-offtopic-forum.nl/index.php
« Reactie #24 Gepost op: 10 februari 2012 om 08:00:56 »
Ik geef aan dat we terug gaan naar de wolf
En als ze zeggen van dat botten slecht is dan geef ik aan dat gekookte/gebraden kippen slecht is voor de hond en dat structuur gaat veranderen

Maar ik pak het wel af van als Pepper botjes op straat ziet liggen of ik trek met mij mee
Dat van die wolf vind ik ook een aparte gedachtengang, we hebben huishonden :biggrin2:
Honden zijn carnivoren, simpel zat, verder zit in brokken pure meuk en met barfen weet je precies wat je voert en in welke samenstelling ;)
Het is niet alleen beter voor hun lichaam maar ook voor hun geest, niets is zo ontspannend als op lekkere ribben kauwen.

madeleine

« Reactie #25 Gepost op: 10 februari 2012 om 13:00:49 »
Die is gaaf he. Ik denk dat je daar allemaal verschillende slachtafval producten kon kopen. Denk ook dat men toen wat minder huiverig was over voeren van te harde botten ik denk dat ze toen het de honden zelf lieten uitvogelen en dingen die bleven liggen dan weggooiden. Mijn opa had vroeger DH's fokte en trainde ze. Mijn moeder weet zich te herinneren dat die honden ook altijd slachtafval kregen (vooral de herinnering aan pens is erg levendig ;) )

Als je de echt oude generetie van Dierenartsen spreekt dan zul je merken dat die dus ook zeggen dat honden vroeger afvalproducten van vlees kregen en dat ze het daar wel beter op deden..
Ik kan me dus inderdaad zulke vlees-verkoop-kraampjes voorstellen.. Wat een wereld van verschil he! Zouden er nog meer van zulke foto's ergens verscholen zijn??  :D
Groetjes Madeleine

YvetteenPepper

« Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2012 om 13:21:32 »
Als je de echt oude generetie van Dierenartsen spreekt dan zul je merken dat die dus ook zeggen dat honden vroeger afvalproducten van vlees kregen en dat ze het daar wel beter op deden..
Ik kan me dus inderdaad zulke vlees-verkoop-kraampjes voorstellen.. Wat een wereld van verschil he! Zouden er nog meer van zulke foto's ergens verscholen zijn??  :D

Dierenartsen van deze generatie promoten juist de brokken dat schuurt langs het gebit
Bij ons in Lelystad zijn maar 2 dierenartsenpraktijken die barf-producten promoten

siempie73

« Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2012 om 13:37:19 »
Yvette, wie zijn dat?
Dierenbus denk ik, zij verkopen ook een barfmix noemen ze het geloof ik (mi gewoon kvv, gemalen kant en klaar dus)

Maar wie is de andere?

Groetjes

madeleine

« Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2012 om 17:44:03 »
Dierenartsen van deze generatie promoten juist de brokken dat schuurt langs het gebit
Bij ons in Lelystad zijn maar 2 dierenartsenpraktijken die barf-producten promoten

Daarom zei ik ook oude generatie  ;D ;D
Groetjes Madeleine

madeleine

« Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2012 om 17:47:11 »
Daarom zei ik ook oude generatie  ;D ;D

Mijne promoot het niet in ieder geval.. Toen ik zie dat de mijne op barf stond zag ik een vraagteken boven haar hoofdje waarna ik
zei dat ik vers zelf samenstel.. Toen kreeg ik ook nog een vraag of mijn hond dan wel genoeg kan kauwen om de tandjes beter te houden:biggrin2:
Groetjes Madeleine

Print

Barfplaats wordt gesponsord door