Ik geef mijn honden elke avond vleesbot. 's Ochtends krijgen ze of vlees of orgaan of pens. De groente verdeel is over een paar dagen.
Bijvoorbeeld, mijn hond eet 600 gram per dag. Dat is 300 gram bot en 300 gram iets anders. Ik maak altijd zakjes van 300 gram. Ik haal er dan bijvoorbeeld een zakje orgaan en een zakje groente uit. Dit is in totaal 600 gram, dus dat verdeel ik weer over 2 dagen.
Ik ben begonnen met 5 diersoorten. Ik heb het me in het begin makkelijk gemaakt, want ik heb 2 honden. 1 eet 'normaald' Barf en 1 heeft een voedselallergie, dus mag niet alles.
Ik ben begonnen met kip, eend en konijnbot. Daarnast rundvlees en paardenvlees. En dan heb je al 5 diersoorten. Orgaan heb ik van konijn, ivm voedselallergie van mijn andere hond. Soms wissel ik daarin af, bijvoorbeeld geitenpens, eendenhartjes ed.
Als ik uit ga van bovenstaand, dan krijgt hij 3 keer per week kipbot, 2 keer eendbot en 2 keer konijnbot.
Vlees zoals hierboven van 2 diersoorten. Orgaan kun je in het begin even van eend of konijn doen, lever kan van konijn of lam. En pens kan van geit, lam en rund.
Als je het prettig vind kun je ook gelijk beginnen met groente. 1 van mijn honden krijgt geen groente vanwege zijn allergie.
Daarnaast krijgt hij 2 keer per week een ei en 2 keer een vette vis. En klaar, je hebt een vrij makkelijk menu om mee te beginnen.
Nu krijgt hij meer afwisseling, maar ook afhankelijk van wat ik in huis heb. Ik heb nu veel fazant en parelhoen, dus krijgt hij dat meer. 2 maanden geleden had ik veel eend, dus kreeg hij dat meer. Maar dat komt later.
Ik wil je adviseren om eerst een makkelijk menu te maken met 5 diersoorten. Dan maak je het jezelf makkelijk en heb je toch voldoende afwisseling.