Walter ziet vele z.g ""hardere rassen "" zoals bv ook de Am .Staf . Zeker als het om bv knieproblemen gaat . De Engelse Bulldoggen die ik ken en door Walter zijn geopereert aan een knie herstellen snel , en wandelen na de ingreep weer goed . Ik ken ze echter ook die elders zijn geopereert , en het blijft aanmodderen met de knie .
Mensen komen bv ook uit Belgie en Frankrijk om hun hond daar te laten behandelen en/of opereren . Vaak ook als een eerste operatie al mislukt is .
Een Cherry-Eye bv idem , In Sleeuwijk slagen dergelijke ingrepen vaak erg goed , Ik heb buren met een zoon die ook een E.B heeft , hond had een Cherry-Eye , ik zei de man goh joh ga naar Sleeuwijk , of anders naar een oogarts . Hij ging niet naar Sleeuwijk en heeft het hier door een plaatselijke d.a uit laten voeren , het is op een mislukking uitgelopen
Een ras als een E.B onderzoeken vraagt om ervaring , ze zijn snoeihard en laten veelal zeer moeilijk pijn zien . Het is ook echt niets bijzonders als een Bul doodleuk doorwandeld op een knie die helemaal kapot is . En dat rustig maandenlang .
Toen mijn eigen Bull een noodlanding maakte in een enorme kuil was het weekend en ik had geen pijnstilling in huis , dus dan ga je alvast naar een d.dd.a die weekenddienst heeft om alvast rust en pijnstilling in te zetten . De d.a onderzocht haar , en er was niets aan de hand . Het zou wel overgaan met benchrust en medicatie .
Wij hadden al gelijk zoiets van we laten haar in Sleeuwijk onderzoeken , het was ons op dat moment te doen om pijnstilling
Eenmaal in Sleeuwijk onderzocht Walter haar en zei , dit is foute boel . Nadat de knie geopend was zag hij dat de kruisband helemaal was afgescheurt en de meniscus ook helemaal kapot was . Ze heeft 6 weken absolute benchrust gehad , heeft drie controles gehad in die periode van drie maanden , plus huiswerk mee naar huis om te oefenen , hierna fysio en hydro en ze wandeld weer zoals voorheen . Heeft nooit opstartproblemen (gehad ) mankt nooit meer . En loopt dagelijks zo,n 2 uur buiten .
Deze methode wordt bij Bullen uitgevoert
http://www.dierenkliniek-sleeuwijk.nl/honden/orthopedie/tta-operatie