Print

Auteur Topic: Pup op het oog voeren of volgens de tabel?  (gelezen 497 keer)

rosali

• *
Re: Pup op het oog voeren of volgens de tabel?
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2012 om 14:56:04 »
Hallo allemaal,
ik heb een labradorpup van zestien weken. Hij woog als ik hem kreeg op acht weken: 5kg.
Ik zou toch niet veralgemenen. Hij is een heel goed en gezond hondje. Er zijn elf pupjes geboren misschien daarom.
Een fokker waar ik na heel lang zoeken nog geen verkeerd woord kan van zeggen. Gewoon alles erop en eraan dus.
Nu heb  ik een paar dagen geleden zijn voeding wat verhoogd dat wel.
Maar hij is en blijft voorlopig klein. En ik wijt of dank dat aan het barfen. Ik heb de tabel (de barf rekenhulp dan) wél gevolgd en dat ging goed. Alleen omdat hij niet genoeg aan gewicht bijkomt heb ik het met een paar procenten verhoogd.

Ik was ook een beetje ongerust maar dat is nu over. We vergelijken teveel met brokkenpups, tenminste ik toch. Ik loop met hem ook  langer als het toegelaten is voor zijn leeftijd. Dat durf ik omdat hij zo klein is.
Dus ja heel erg blij met het barfen.

rosali

• *
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2012 om 14:58:03 »
Oei nee hij is zeventien weken. En weegt nog maar twaalf kilo. Zou normaal zeventien ongeveer moeten zijn.

Nathascha

• Liefde gaat door de maag ;-)
    • Alles over mijn ritsjes.
« Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2012 om 16:18:22 »
Labrador is een kleiner ras al een Ridgeback.
Mijn eerste nest was op 5 dagen kvv en 2 dagen brok. 8kg met 8 weken.
Mijn 2e nest was volledig kvv en ook met 8 weken 8kg
Mijn 3e nest half kvv half BARF en ook met 8 weken 8 kg.

Ds qua gewicht heb ik er niets aan gemerkt. Wel qua levendigheid en de eetlust. Barfen was voor het echt een geestelijk bezighouden. Bekaf waren ze ervan en SLAPEN dat ze deden  :D ;D

Denk zelf dat een gem herder of labrodor wel iets lichter zou mogen wegen met 8 weken al een labrador. En ook de grootte van het nest speelt mee. De eerste weken met 8 of met 11 pups aan de melkbar...das nogal een verschil. Je ziet dan dat grotere nesten de eerste weken ook iets trager groeien.

Nathascha
RR: Luca, Likozi, Nanyanika & Tau
htk; Buffy en MC; Alice

Sonnee

• *
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2012 om 16:19:12 »
ik voer de pup hier op het oog met de tabel als richtlijn
de tabellen/rekenhulp geven een gemiddelde aan, maar het kan zijn dat je pup meer of minder nodig heeft.

zolang je pupje goed in zijn vel zit (ribben wel voelen maar niet zien, glans op de vacht , slijmvliezen mooi roze, goede ontlasting en voldoende energie etc)  zou ik me niet te veel zorgen maken
gewicht is ook erg relatief aan de hoogte van een hond natuurlijk, dus een minder hoog dier, zal minder zwaar zijn .
ook merk ik hier dat Eyck erg regelmatig en rustig groeit ,  ik vermoed dat een versvoer pupje wel eens iets langer door zou kunnen groeien dan een brokkenpup...
formaat van een dier ligt tot op zekere hoogte gewoon vast in de genen , voer kan daar wel iets aan doen(grote tekorten leiden tot minder groot, overschotten tot iets meer maat)  maar echt heel veel verschil maakt het uiteindelijk niet denk ik (paar cm, geen tien)

Limbabnees

« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2012 om 18:04:06 »
Mijn pups krijgen zoveel als ze op kunnen.
Wat overblijft blijft niet over.
Ik begin een vette Husky moeder te krijgen.
Heeft nu een nieuwe roepnaam, "hey dikke" :)
Aanschouw het leven als een absurdistisch toneelstuk

boris2009

« Reactie #20 Gepost op: 10 februari 2012 om 14:48:31 »
inmiddels gaat het uitstekend met de pup, zijn lage gewicht was te wijten aan en worminfectie, sinds hij ontwormt is groeit hij goed, ik voer het op het oog en gemiddeld krijgt hij tussen de 7 en 9 ons per dag, hij weegt nu ruim 7 kg en zit op 4 voerbeurten.
Als ik hem laat eten wat hij wilt dan komen we zeker hoger uit, dat voelt ook weer niet goed om dat te doen, want hij is gek op al dat vlees, groente is wat minder maar gaat er wel in.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door