Print

Auteur Topic: voor uitgangswaarden testen??  (gelezen 401 keer)

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
Re: voor uitgangswaarden testen??
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2012 om 20:28:19 »
De meeste brokkenhonden hebben ook geen afwijkende bloedwaardes, zegt dat dat hun dieet goed is?
En wat voor diet raad JIJ als DA aan om de patienten te geven?? ??? of verkoop je ook brokken?
Ik denk dat de brokkenhonden met goede bloedwaardes dan toch wel voldoende van alles naar binnen krijgen wat ze nodig hebben.
maar of 't gezonder is dat kan jij als DA toch wel besluiten?
En wanneer je naar de gebit en vacht kijkt van BARF honden en brokkenhond? zie je daar verschill tussen?
of zeg je dan weer dat slecht gebit en slechte vacht niks met bloed of voedingswaardes heeft te maken? ::)
Ik ken honden die alleen maar brok hebben gegeten en toch parelwitte tanden en prachtige vacht hebben,
en als je op BP leest dan zijn er ondanks de rauwe botten diet toch genoeg honden die evengoed plak hebben...
Ik ken genoeg gezonde honden die 13-14 jaar zijn en alleen maar brok hebben gegeten,zal wel genoeg voedingwaardes hebben om ze zo lang in leven te houden toch?
Omdat ik zelf geen brokken meer voer,betekend dat niet dat ik van alle brokken honden zal zeggen dat ze 'n verkeerd diet krijgen.
Maar ik begrijp eigenlijk niet wat je van me wil Dorothea.. wil je zeggen dat 't onzin is om te laten testen of zo? ???
Nog maar 'n keer dan..
Citaat
Nu is alles goed, dus ik hoef ook niks in hun diet te veranderen, en zoals ik al schreef.. voor MIJ is dat 'n bevestiging dat ik 't goed doe..that's all.

Of moet ik aan jou verantwoording of zo geven waarom ik iets doe? ???
Of vind jij 't niet nodig of handig wanneer 'n patient vergelijkende waardes voor je heeft of zo ?
Maar eh.. Lizzy heeft trouwens zelf wel eerder op soortgelijke bericht, om de vergelijkingswaardes te doen, gereageerd dat ze er voor Linga en Biscuit ook aan dacht om te laten doen,
ook puur voor vergelijkings waardes.
Misschien heeft ze dit topic nog niet gezien, anders vraag je aan Lizzy wat zij er van denkt?
En misschien dat je van haar 'n beter antwoord krijgt dan dat ik je kan geven...of ze kan het op 'n andere manier uitleggen dan dat ik doe..
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

*Flip*

• ff chillûh
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2012 om 20:54:29 »
Het is nooit verkeerd om goede referentiewaardes te hebben. Het is zo als je zelf zegt: "honden op brokken kunnen er ook super goed uit zien en honden op Barf kunnen nog
steeds tandplak hebben."  Ondanks het verschil in voeding kunnen bij beide honden de bloedwaarden helemaal goed zijn.

Met dat in gedachte zegt de bloedwaarde dus niets over de voeding van de hond, maar enkel iets over de gezondheid van de hond. 

*Dorothea*

• Mijn dalmatier Indy
« Reactie #17 Gepost op: 28 januari 2012 om 21:37:27 »
En wat voor diet raad JIJ als DA aan om de patienten te geven?? ??? of verkoop je ook brokken?
Ik denk dat de brokkenhonden met goede bloedwaardes dan toch wel voldoende van alles naar binnen krijgen wat ze nodig hebben.
maar of 't gezonder is dat kan jij als DA toch wel besluiten?

Dat is geen antwoord op mijn vraag, het gaat erom dat jij hier suggereert dat je middels een standaard bloedonderzoek kan zien dat je dieet goed is.

202Spots

• Cis & Tor.....
    • Barf Foto's
« Reactie #18 Gepost op: 28 januari 2012 om 22:40:30 »
Dat is geen antwoord op mijn vraag,
Je vraag was...
Citaat van: *Dorothea*
De meeste brokkenhonden hebben ook geen afwijkende bloedwaardes, zegt dat dat hun dieet goed is?
en dat heb ik net beantwoord in mijn vorige post
Citaat
van  Dorothea*het gaat erom dat jij hier suggereert dat je middels een standaard bloedonderzoek kan zien dat je dieet goed is.
En WAAR doe ik dat dan?? Hier??? Ik suggereer helemaal niks, ik geef alleen MIJN mening
Citaat
van Dory*
Ja,ik vind 't  fijn om te weten dat ze beide gezond zijn en geen problemen hebben.
Betekend ook dat hun diet in orde is, en dat is voor mij ook belangrijk om te bevestigen.
Ik heb nou al 4 keer gezed dat 't voor MIJN eigen gevoel ,voor mij ZELF en aan MIJ zelf betekend dat IK ze 'n goed diet geef...
Wanneer er ergens met de organen waardes grote afwijking waren dan kan het zijn dat het diet aangepast of veranderd moet.
Citaat
van Dory*Wanneer er bepaalde afwijkende waardes zijn en vooral bij de orgaan waardes, dan zou ik zelf denken dat hun diet ergens aangepast moet worden.
en iedereen die in de Medische afdeling leest,weet denk ik ook dat je bij 'n hond met afwijkende lever,nier of pancreas waardes  dan toch wel 't diet moet aanpassen...
Nu is alles goed, dus ik hoef ook niks in hun diet te veranderen, en zoals ik al schreef.. voor MIJ is dat 'n bevestiging dat ik 't goed doe..that's all.
Aangezien de waardes allemaal goed zijn,hoef ik niks te veranderen of aan te passen omdat IK voor MEZELF nu weet dat ik 't goed doe met wat IK ze nu te eten geef.
Maar wanneer JIJ er wat anders van wil maken dan wat ik heb geschreven dan is dat JOU probleem Dorothea en NIET mijn probleem.
En als jij geen antwoord op je eigen vragen weet, tja dat is dan jammer en daarom beantwoord jij MIJN vragen denk ik niet..
Maar prima hoor, ik ben blij dat ik de waardes heb, en Dr.Bill als hun DA, is blij dat hij de waardes weet,en dat de resultaten nu in hun folder heeft zitten voor referentie of vergelijking in de toekomst.
Dory ,Dalmatians Bo & Starr
Angels Cissy & Torro
If tears could build a stairway,and memories a lane,I'd walk right up to heaven,and bring you home again....

tieneke

« Reactie #19 Gepost op: 28 januari 2012 om 23:27:09 »
Pfff Dory...je gaat je toch niet nog verder verdedigen..... lekker op jouw manier doorgaan en een ander op zijn/haar manier .... met of zonder brokkies en/of bami  :P

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2012 om 09:46:49 »
Dorothea stelt gewoon een vraag Dory en Tieneke. Haar vraag is waarom je aan het bloedonderzoek de conclusie verbind dat het dieet dat je voert goed is. Want Dory, jij schrijft op pagina 1:

Citaat
Betekend ook dat hun diet in orde is, en dat is voor mij ook belangrijk om te bevestigen

Dorothea vraagt dan:

Citaat
Hoezo weet je aan de hand van bloedonderzoek dat hun dieet in orde is?

Waarop jij o.a. schrijft:

Citaat
Weet je dat niet dan ???

Ik zou ook wel willen weten waarom je die conclusie trekt. Want tenzij je specifiek op allerlei vitamines en mineralen in het bloed zoekt, kun je uit een bloedonderzoek niet concluderen dat het dieet dat je voert goed is. Als je bedoeld dat je het dieet niet aan hoeft te passen, omdat alle bloedwaardes in orde zijn, dan heb je gelijk. Maar dat staat er dus niet. Dus dat kun JIJ voor jezelf wel vinden maar het BLIJFT een verkeerde conclusie. En wat je daar mee doet moet je inderdaad zelf weten. Maar ik heb een groter belang, namelijk dit forum. Dus voordat er onjuistheden worden verspreid en het doel van bloedonderzoek mistig wordt:

Het doel van een bloedonderzoek: bij gezonde honden een bloedonderzoek laten doen zodat je weet wat de voor jouw hond normale waardes zijn (zeker CREA, UREA/BUN). Mocht je hond dan wat mankeren en er zijn waardes verhoogd, dan weet je ook tenminste dat deze verhoogd zijn.

Dus voor de duidelijkheid (zoals het gegaan is): Dorothea is de eerste die aanbeveelt om een beginwaarde bloedtest te laten doen. Sterker nog, zij is de dierenarts die dit aanbevolen heeft, dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen. Zij was de behandelend dierenarts van Linga, toen Linga ineens veel dronk, veel plaste en uitdrogingsverschijnselen had. Linga had ook verhoogde nierwaardes, maar we konden niet achter de oorzaak komen. UREA en CREA waren verhoogd, maar binnen de marges van Dr Dodds, voor BARF etende honden. En wij niet wisten wat haar "normaal waardes" waren dus wisten we ook niet of we nou op zoek waren naar nierproblemen.... Of niet.

En zoals je weet Dory is Dr Dodds diegene die beweerd dat honden die BARF eten, verhoogde nierwaardes kunnen hebben. En volgens Dr Dodds waren haar verhoogde waardes wel normaal, binnen de marge van wat het mag zijn als een hond BARF eet. Maar achteraf bleken ze dus verre van normaal, want een jaar na wat er met Linga was gebeurd (en Linga weer helemaal op en top gezond was, niet meer meer dronk een geen uitdrogingsverschijnselen meer had), is er opnieuw bloed geprikt (voor de knie operatie) en vielen alle waardes wel binnen de normale waardes zoals deze normaal/standaard gehanteerd worden.

Wat me trouwens nieuwsgierig maakt naar wat het onderzoek van Any Animal heeft opgeleverd :g:. Het zou best eens kunnen zijn dat vrijwel alle BARF etende honden gewoon ook binnen de normaal gehanteerde waardes vallen en niet in de marges die Dr. Dodds hanteert :g:. Ik zal gelijk Any Animal vragen, hoe het met het onderzoek staat.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2012 om 10:13:35 door Lizzy »

Siamsa - Dalmatische Honden

Print

Barfplaats wordt gesponsord door