Print

Auteur Topic: Veel rollen in relatie met rugproblemen?  (gelezen 327 keer)

kira

• en ik ben de zolderkat
Re: Veel rollen in relatie met rugproblemen?
« Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2012 om 21:09:51 »
Hier ook rollende beren. Theemuts rolde altijd heel veel, bij voorkeur op mos en heide. Grote beer rolt bij voorkeur in het zand of op kort gras, maar ze rolt hier ook op de stenen en ook wel in huis. Bij grote beer is het 2 ledig, kriebelen (ze heeft veel kriebels) en het was ook de bedoeling dat Theemuts dan om haar heen ging springen en blaffen en haar steeds even in de keel en poten beet. Die functie heb ik nu over genomen. Als grote beer in het bos rolt dan maak ik met mijn hand hapbewegingen, wordt ze helemaal gelukkig van. Kleine beer rolt alleen door lekkere plekjes heen. Foppe rolt als die nat is, hij houdt er niet van om nat te zijn. Een relatie met rugproblemen zie ik bij het rollen niet. Grote beer heeft wel soms blokkades in de rug, maar dan rolt ze niet meer, vaak zelfs minder omdat het dan au doet.

Alba

• 'The best gift you can give your dog is your time'
    • Nuphar's
« Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2012 om 21:31:08 »
Ik heb er ook hier die rollen. Zeker als ze nat zijn. En Maci doet het allemaal op bepaalde ondergronden, die rent gewoon en in een keer klapbang, koprolletje en rollen maar.
Ik heb nooit aan rugproblemen gedacht, is ook niks dat dat aannemelijk maakt, ik denk dat hij het puur voor de leuk doet. ALs ze nat zijn doen ze het ook om zichzelf te drogen.

Há, nog één die aan judo-rollen doet! Alba kan dat ook, die is vrolijk aan het rennen en dan ineens hupsa, over de schouder en rollen maar.
Alba doet ook spelen op haar rug, met haar speeltje tussen de voorpoten als een soort kat.

www.nuphars.nl

Sammy1980

« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2012 om 06:54:52 »
Há, nog één die aan judo-rollen doet! Alba kan dat ook, die is vrolijk aan het rennen en dan ineens hupsa, over de schouder en rollen maar.
Alba doet ook spelen op haar rug, met haar speeltje tussen de voorpoten als een soort kat.

Dat doet Jillz ook, geweldig om te zien.
Jillz rolt ook, maar dan voornamelijk binnen op het kleed en eigenlijk gewoon omdat ze vrolijk is.

Sammy rolt ook, op het gras, zand en binnen op het kleed, ze doet dat voornamelijk als ze heel vrolijk is en ontspannen is, maar ze heeft ook een rug probleem  :-[

boris2009

« Reactie #18 Gepost op: 27 januari 2012 om 08:27:22 »
Spondylose is een serieus iets, een van de symptomen zijn dat hij stijf wordt en pijn gaat krijgen, dat is wat je van de buitenkant kan waarnemen, ik denk dat het zaak is dat je er zeker van wordt (of het uit kan sluiten )dat het dit ook is ipv waarschijnlijk.
Een 'slappe' achterkant kan verschillende oorzaken hebben en is ook goed trainbaar om de hond sterkter te maken, maar dan moet je wel zeker weten wat je wel en niet kan trainen.
Denk aan zwemmen, draven naast de fiets etc.

Kaio

• Dit forum is het helemaal !
    • kaio's & maci's homepage
« Reactie #19 Gepost op: 27 januari 2012 om 09:46:18 »
ojaa van haar heb ik dat leuke filpje geizen waarin ze dat ook doet, ja dat is inderdaad hetzelfde  ;D

3 newfoundlanders

Lil

« Reactie #20 Gepost op: 27 januari 2012 om 10:00:57 »
Sinds dat we Ivan hebben (nu zo'n 1,5 jaar) rolt hij graag tijdens de wandeling gewoon ''zomaar'' in het gras, dacht ik.
Nou heb ik Ivan is laten bekijken en doormeten door een natuurgeneeskundige en zij merkte een blokkade in zijn rug, waarschijnlijk spondylose. Ivan trilt ook heeel erg met de achterpoten. Maar nu lijkt het rollen steeds meer toe te nemen. Bijvoorbeeld als ik hem laat rausen met Kaat, dan trektie een sprintje achter haar aan om vervolgens opeens te gaan rollen. Na een sprintje gaatie vaak stil staan en mij aankijken en als ik dan zeg ''toe maar'' dan gaatie weer achter Kaat aan. Ivan houdt haar niet bij, dus gaatie langzamer lopen en hop, weer rollen. Wat is dat rollen toch?

Ik weet het niet. Hier geen spondylose, maar mij viel op met de rugklachten dat er niet meer gerold werd en ook niet meer op de rug gelegen.

Als je het zeker wilt weten, is er maar 1 oplossing: foto's.

smulpaap

« Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2012 om 12:20:33 »
Ik weet het niet. Hier geen spondylose, maar mij viel op met de rugklachten dat er niet meer gerold werd en ook niet meer op de rug gelegen.

Dat valt ons dus altijd met Noa op , zodra opoe op haar rug gaat liggen rollen voelt ze zich goed , er wordt dan tegelijkertijd een ""woeste leeuwenact met geluid "" bij opgevoert en dan zit het snor  :biggrin2:

Met het kleine monster denk ik weleens jij loopt eens een rugkwaal op met al dat rollebollen  :D Ook van de duinen af naar beneden toe
Amber doet nadat ze heeft gegeten altijd even ""de tour de france "" buiten in de tuin , op haar rug rollen en fietsen maar  :biggrin2:

Irish

« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2012 om 16:18:07 »

Ik heb Ivan al 2x van voor tot achter door de rontgen gehaald en er kwam niks zorgwekkends naar voren...  :-\
Diagnose die me toen gegeven werd was zwak in de pezen/spieren...
Hij krijgt nu tendon compositum en het gaat redelijk qua kreupel zijn nu.
Alleen nog steeds enorm trillende achterpoten, actie of geen actie.

Lil

« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2012 om 08:18:34 »
Ik heb Ivan al 2x van voor tot achter door de rontgen gehaald en er kwam niks zorgwekkends naar voren...  :-\
Diagnose die me toen gegeven werd was zwak in de pezen/spieren...
Hij krijgt nu tendon compositum en het gaat redelijk qua kreupel zijn nu.
Alleen nog steeds enorm trillende achterpoten, actie of geen actie.

en men heeft nooit verder gekeken?  :-\
Boris liep ook zwaar belabberd. Was verder op foto's niets te zien. Zwak werd gezegd, totdat ik zei dat het een sporthond was en dat het wel erg vreemd was dat hij sinds een aantal maanden klachten had en voorheen nooit. Ja ehhhh ik moest eens naar een fysio.
Nu zat hier in de buurt een fysio die tevens osteopaat is. Bleek wel degelijk een hernia met uitvalsverschijnselen te zijn (dat rare lopen, hij toonde geen reflex onder zijn pootjes). De wervels zijn na meerdere behandelingen op de plek gekomen en gebleven en alle klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Dat heet... ik heb bijna 1,5 jaar lang dagelijks oefeningen met Boris gedaan. Maar als je kijkt hoe het met hem ging, fantastisch.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door