@Xada: mijn moeder woont in Madrid en daar heb je een soort slagers (Casqueria) waar ze alleen maar orgaanvlees ed verkopen, dat vinden ze daar erg lekker en daar verkopen ze ook vaak mooie kleine lamskoppen, mijn moeder besteld ze. Ook koopt ze daar lamskopvlees (carrillada) en lamstongen (lengua de cordero). Ik weet dat het niet echt ok is, maar je hebt ook slagerijen die het vlees verkopen van jonge stiertjes die gedood zijn in stierengevechten, dit vlees wordt redelijk betaalbaar verkocht.
Waar mijn vriend zit heb je geen casqueria, dat is blijkbaar regio-afhankelijk, dus hij koopt lamskoppen bij de islamitische slager, die zijn vaak wel iets groter, maar zelfs Yuka (weegt 4 kg) eet ze helemaal op (ze krijgt wel een kwart).
Bij carrefours willen ze weleens lamskoppen hebben, maar ik vind heel veel orgaanvlees daar stinken, ik weet niet of dat alleen bij de onze is...
Zijn er in Portugal geen islamitische slagerijen? In Spanje zitten er steeds meer. Mijn vriend kan daar ook vaak aan kalkoennekken komen, wel beperkt qua hoeveelheid, maar toch wel met enige regelmaat.