Geef jij het rauw Dory?
In Spanje hebben wij hetzelfde 'probleem', de honden krijgen kip, lamskoppen, runderpens en runderorganen, soms kalkoen (soms krijgen we konijnenkoppen, maar heel soms) en mijn vriend is zo gek om weleens kwartels te kopen, maar ik vind dat echt te duur. Ze krijgen ook wekelijks een blikje vis en regelmatig een rauw ei. En binnenkort ook extra supplementen, visolie en chlorella.
Maar over het algemeen bestaat het menu dus uit veel kip, lamskop, runderorgaan en een heel klein deel kalkoen. Dat zijn dus net vier diersoorten.
Ik merk geen enkel verschil aan de gezondheid van mijn honden, ook niet als ze soms maanden alleen maar lam, rund en kip krijgen, maar voor mijn gevoel is het niet ok. Varkensvlees is heel veel verkrijgbaar in Spanje en betaalbaar.
Maar goed, ik vind eigenlijk ook wel dat als je niets negatiefs merkt aan de gezondheid van je honden, waarom zou je dan dat risico nemen. Ik zorg dat de honden wel regelmatig groentemix krijgen.
Xada, merk jij iets negatiefs aan de gezondheid van je honden? En denk jij dat dit te wijten is aan de weinige variatie?