Dank je Lizzy, hier kan ik wat mee.
Ik had begrepen dat ik bij het omschakelen van brok naar rauw eerst de boel moest verkleinen. (m.a.w. alles in de keukenmachine gemikt) het ziet er nu een beetje uit als dat hele dure kattevlees, echt die stukjes. Het mengt ook de verschillende dieren makkelijker. Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik anders 75 gr orgaanvlees van minimaal 4 verschillende diersoorten ga krijgen. Natuurlijk ik kan overal wel natuurlijk een stukkie vanaf snijden, is dat is dan beter? En spiervlees hetzelfde maar dan dus 125 gr.
ze zou nu moeten krijgen :
vleesbot 50 % = 250 gr
groentes 10 % = 50 gr
orgaanvlees 15% = 75 gr
spiervlees 25% = 125 gr
nu snap ik alleen niet zo goed hoe het met het spiervlees en vleesbot verhouding zit. Het vlees op het bot is toch ook spiervlees?
Ze heeft bijvoorbeeld gisteren 2 kippenvleugels gehad ( welke ze keurig eerst aan gort heeft gekauwd en daarna pas doorgeslikt

ik helemaal blij) en een runder enkel. Dit maal ik dus niet en ook de runderenkel is zeer weinig nog van over. Koekje ik weet nu dus sinds kort dat deze niet geschikt zijn, maar ik wist voorheen niet beter, sorry. Is het de bedoeling dat ze die helemaal opeet? Kaya laat namelijk altijd wel iets van een bot liggen om mee te spelen maar opeten doet ze het dan niet meer.
Grappig detail : de ontlasting was echt in 3 gedeeltes. gewoon, wit en wat drappig. (restje brok, bot en orgaanvlees?)
De botmix welke ik bij herby vers kan bestellen = Eend/konijn/haas, gemalen karkas. Verhouding ca 70% bot 30% vlees.
Ik begrijp je punt dat ik dus geen idee heb of dit orgaan of spiervlees is, maar jij adviseert dus echt gewoon alleen hele botten begrijp ik.
Eerlijk is eerlijk, ik vind het nu nog een heel gedoe maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik hier in Sneek gewoon moeilijk aan de juiste ingredienten kan komen. Misschien meer Sneekers hier, of in de buurt met hetzelfde probleem?
En als laatste vraag, omdat Kaya dus gewoon bijna weigerde te eten de laatste maanden en haar verder medisch gezien niets mankeert. (Ja, ze is meerder keren uitgebreid gecontroleerd omdat wij eerder zowel giardia als kennel- zweepworm in huis hebben gehad.) Is ze erg mager geworden. Is het dan ook een probleem om haar iets meer vettig vlees/ vis te geven om aan te komen?
Of kan ik beter gewoon voeren volgens het normale principe en de tijd haar werk laten doen?
nog even voor Koekje, ik weet dat mijn katten niet sporen maar ze zijn allemaal gek van doperwten en worteltjes!

O, ja toch nog een vraagje, hoe krijg ik een foto bij het berichtje? Ik zou jullie Kaya graag willen laten zien! Maar heb daar dus totaal geen verstand van, ben al aan het googlen geweest met

maar zelfs dan lukt het met niet....