Print

Auteur Topic: pup van brok naar vlees  (gelezen 247 keer)

Senna99

• Raiko mijn lieve witje!!
Re: pup van brok naar vlees
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2012 om 12:58:41 »
vanmiddag ben ik begonnen met wat kipgehakt en wat vond hij dat heerlijk, ik heb meteen alle aandacht in de keuken  ;), het smaakt hem veel beter dan die puppiebrok, dus het wordt straks een lekkere eter schat ik zo in. Ik schrok alleen wel van zijn gewicht wat maar 4,5 kilo was ( hij is 7,5 week ), en als ik de tabellen aan zou moeten houden dan zou ik tussen de 7 en 10% aan moeten houden met voeren dat houdt in tussen de plusminus 325- 450 gram per dag, deze week dan.
Goeie tip van de probiotica erbij, ik zal vanavond een klein beetje toevoegen., morgen is de carnibest ontdooid dan dan gaat hij de eerste week aan de carnibest, het voelt wel goed om hem meteen aan het vlees te zetten, ik ben benieuwd hoe zijn darmen erop zullen reageren, bedankt voor jullie tips !

Ik heb even gekeken hoe zwaar Raiko was op die leeftijd. (Ik heb alles bij gehouden qua gewicht in de beginperiode). En Raiko was op die leeftijd ook circa 4,5 kilo. Raiko is een zwitserse witte herder. Dus qua bouw en grootte ongeveer hetzelfde. Dus niet iets om je zorgen om te maken!

Check Raiko's website: www.hagridvanzwieten.nl

boris2009

« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2012 om 18:39:49 »
dank je wel senna, ik maak me er ook niet enorme zorgen over, ik vind hem alleen nog zo ontzettend klein terwijl wij al eerder herders hebben gehad. Maar eerlijk is eerlijk, hij is ook pas bijna 8 weken en de laatste pup die we hier hadden kwam met 9 weken.
Vandaag heeft hij goed gegeten, goed gepoept en hij mocht net een kippenpootje wat afkluiven ( alleen beetje vlees en vel ), we waren benieuwd hoe hij er als brokpup mee om zou gaan, maar een machtig mooi gezicht, ten eerste was het een feest voor hem en hij zette zijn voorpoten ook al in om er wat af te rukken, hij was hard aan het werk met dat scherpe bekkie van hem  :). Zo zie je maar weer hoe sterk de natuur gewoon is, of hij nooit anders heeft gedaan. ik snap nu echt niet meer dat ik ooit brok heb gevoerd, ik denk dat Sem er wel blij mee is.

boris2009

« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2012 om 12:47:58 »
het is wel een feest om hem vlees te voeren, hij wordt helemaal dol, gisteren mocht hij ook een beetje pens, kreeg echt het idee dat hij in de hemel is gekomen met al dat lekkers....vanavond krijgt hij een kipkarkasje, ik plet hem wel een beetje van te voren

Print

Barfplaats wordt gesponsord door