Print

Auteur Topic: vers vlees en allergie  (gelezen 235 keer)

Limpy

Re: vers vlees en allergie
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2012 om 15:48:59 »
In de CB eend zit wel plantaardige olie, daar zou zijn huid alsnog op kunnen reageren...
(kan dus, hoeft niet hoor)
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

Benchy

• *
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2012 om 15:50:38 »
Hij heeft echt wel olie nodig, hij heeft echt een hele droge huid, heb extra velcote gekocht, voor zijn huid.

Limpy

« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2012 om 15:54:24 »
Denk dat een goeie visolie meer zoden aan de dijk zet, en/of af en toe een vette vis voeren.
(zalm, anjovis, haring, (hors-)makreel zijn lekker vet)
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2012 om 15:55:44 »
Ik zou ook een Kvv geven zonder toevoegen.  Ik zou zeker 120-150gr per dag geven.  Maar neem dan een niet te vette Kvv.  Maar rustig afvallen lijkt me wel gezond.  100gr is wel erg weinig.

Verder zou ik een visolie toevoegen als je vind dat hij olie nodig heeft. Dat is het veiligst.  Maar, als je dan alsnog moet gaan elimineren, zal hij toch even zonder olie moeten (zo werkt elimineren) en kan je de visolie ook pas wat later toevoegen als hij het al gehad heeft. 
Je zegt dat hij olie echt nodig heeft, maar misschien wordt zijn huid vanzelf al een stuk beter als hij niets meer krijgt waar hij allergisch aan is. Dat lijkt me logischer. Dus staar je daar niet blind op, op die olie. ;)

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

Benchy

• *
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2012 om 15:57:12 »
Fijn, dat julie me zo helpen hiermee.

smulpaap

« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:22:00 »
Mijn beagle reageerde juist heel erg slecht op Carnibest, daar zit nl lijnzaadolie en daar reageren sommige honden verkeerd op.

Ik heb dat idd ook gehad met Noa , zij kon ook absoluut niet tegen lijnzaadolie in CB

Benchy

• *
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:24:22 »
Had Noa ook een allergie?

smulpaap

« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:42:52 »
Had Noa ook een allergie?

Noa verdraagt geen granen , geen lijnzaadolie , geen worteltjes en geen kipproducten uit de bio-industrie . Ze had veel last van o.a een rode huid ,slechte vacht , oorontstekingen , anaalklierontstekingen , slechte conditie en weerstand , slechte stinkende vacht , en slechte stinkende ontlasting .

Benchy

• *
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:44:43 »
Is echt zielig als ik dat zo lees. Benchy ook, ik wil hem helpen maar je weet gewoon niet wat het beste is, het zijn net kinderen.

smulpaap

« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:49:31 »
Is echt zielig als ik dat zo lees. Benchy ook, ik wil hem helpen maar je weet gewoon niet wat het beste is, het zijn net kinderen.

Ja zulke klachten zijn erg naar voor een hond , maar op vers kan je best veel bereiken hoor ! Noa is inmiddels helemaal klachtenvrij

Benchy

• *
« Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2012 om 16:50:42 »
Fijn om te lezen. Hopelijk lukt het mij ook met Benchy.

Print

Barfplaats wordt gesponsord door