Print

Auteur Topic: Gistbesmetting? UPDATE Da bezoek  (gelezen 571 keer)

Kemi

Re: Gistbesmetting?
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2012 om 19:41:12 »
Nizoral.

Bedankt!! Sorry, volgens mij heb ik dat gelezen, maar kon het even niet terug vinden...

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2012 om 21:38:00 »
AB kan wel als ze erge ontsteking heeft. Maar het helpt niet tegen de gist, enkel tegen de onsteking. Maar of het echt nodig is, dat is een andere vraag. Dat zal je samen met je DA moeten bespreken en bekijken.

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

Kemi

« Reactie #17 Gepost op: 21 januari 2012 om 10:37:40 »
Afspraak bij een andere dierenarts staat voor as dinsdag gepland. Ik moest even 'in de wacht' omdat de receptioniste nog aan de balie met een mevrouw even bezig was. Ze gaf uitleg over de DAP-stekker voor een kat blablabla...mijn eerste indruk was goed en ze vroeg aan de telefoon ook meteen al allerlei dingen.
Ik zal laten weten hoe het geweest is!

Kemi

Re: Gistbesmetting? UPDATE Da bezoek
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2012 om 15:52:09 »
Tja. Wat zal ik ervan zeggen? Ik heb er geen goed gevoel bij, maar moet eea nog opzoeken omdat ik niet precies weet of de argumenten van de da kloppen.
Dit was de eerste keer bij deze DA dus had aantal vragen om te kijken of we op 1 lijn liggen, maar eerst het gist?probleem.
Dit is de uitkomst:
- Rode verkleuring moet van kemi's speeksel zijn. Geen wondjes, dus geen gist, want die komt niet uit zichzelf, maar alleen als opportunist in een ontsteking of wond. Testen kan niet, want huidafdruk kan niet gemaakt worden tussen tenen. Schimmel op kweek zetten kan wel, maar dat kan het niet zijn want het stinkt niet.
Toen ik zei dat ze ook rode lippen heeft en daar aan jeukt dacht ze direct aan...voedselallergie 'omdat het bij de bek zit'  :o
Oogwrijven en oogsnotjes wijst ook duidelijk op een allergie. Da denkt dus eigenlijk zeker te weten aan allergie en bood aan:
- met stip op 1: de hypoallergene brok
- prednisonkuur
- bloedtest om allergie te testen (a 190,-)
Gist was absoluut onbespreekbaar want dat kan het onmogelijk zijn.

:offtopic2: Verder was het niet mogelijk om de lepto los van de grote cocktail te geven, want anders kan de cocktail niet opgelost en toegediend worden. Steriliseren kan over 3 maanden (ze is nu loops aan het worden, lichtbruine waterige afscheiding, dus vroeg stadium) maar deze praktijk verwijderd standaard ook de baarmoeder onder het mom van; wat er niet is, kan niet ontsteken. Enten kan zonder problemen tijdens loopsheid, maar als ik zou willen wachten tot erna, dan kon dat.
O ja, en toen ik zei dat ik zelf samenstel en geen brokken ga voeren schreef ze op : "kookt zelf voor de hond"... ;D
Er is niet gevraagd naar haar paspoort en vaccinatie-gegevens... :-\ kortom...geen steek verder.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2012 om 16:03:17 door Kemi »

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2012 om 16:03:23 »
Wat ga je nu doen? Eens wat opzoeken op voedselallergie om te kijken of je de diagnose kan volgen? En dan elimineren?
Die twee eerste optie's, lijken mij al geen optie.
Prednison lost niets op, is symtoombestrijding, als je stopt komt het toch terug als de oorzaak niet weg is,  en het lijkt me niet zo vreselijk erg dat dat nodig is en enigzinds opweegt tegen de nadelen van prednison.  Als je prednison geeft, kan je er trouwens niet achter komen waar het aan ligt, want je merkt niets meer.

Die allergietesten schijnen niet helemaal waterdicht te zijn, dan moet je alsnog testen of het wel klopt. Of dat heb ik hier al een aantal keer gehoord. Weet niet in hoeverre dat klopt.
Er zijn wel wat topics te vinden over allergie (die honden hebben meestal wel jeuk of iets dergelijks), en elimineren.
Veel succes ermee!

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

*Dorothea*

• Mijn dalmatier Indy
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2012 om 16:03:44 »
Gist is heel makkelijk vast te stellen door met een plakbandje wat materiaal tussen de tenen te verzamelen, dit te kleuren en onder de microscoop te bekijken.  ;)

Mevroi Kruim

« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2012 om 17:09:32 »
Volgens mij moet jij gewoon ff bij Dorothea langs

Do not do as I do or do as others do. That's a lot of do do, and we all know what that smells like
by Puppetji

Lizzy

• Beheerder
    • Siamsa - Kennel voor Dalmatische Honden
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2012 om 17:40:38 »
Tja. Wat zal ik ervan zeggen? Ik heb er geen goed gevoel bij, maar moet eea nog opzoeken omdat ik niet precies weet of de argumenten van de da kloppen.
Dit was de eerste keer bij deze DA dus had aantal vragen om te kijken of we op 1 lijn liggen, maar eerst het gist?probleem.
Dit is de uitkomst:
- Rode verkleuring moet van kemi's speeksel zijn. Geen wondjes, dus geen gist, want die komt niet uit zichzelf, maar alleen als opportunist in een ontsteking of wond. Testen kan niet, want huidafdruk kan niet gemaakt worden tussen tenen. Schimmel op kweek zetten kan wel, maar dat kan het niet zijn want het stinkt niet.
Toen ik zei dat ze ook rode lippen heeft en daar aan jeukt dacht ze direct aan...voedselallergie 'omdat het bij de bek zit'  :o
Oogwrijven en oogsnotjes wijst ook duidelijk op een allergie. Da denkt dus eigenlijk zeker te weten aan allergie en bood aan:
- met stip op 1: de hypoallergene brok
- prednisonkuur
- bloedtest om allergie te testen (a 190,-)
Gist was absoluut onbespreekbaar want dat kan het onmogelijk zijn.

:offtopic2: Verder was het niet mogelijk om de lepto los van de grote cocktail te geven, want anders kan de cocktail niet opgelost en toegediend worden. Steriliseren kan over 3 maanden (ze is nu loops aan het worden, lichtbruine waterige afscheiding, dus vroeg stadium) maar deze praktijk verwijderd standaard ook de baarmoeder onder het mom van; wat er niet is, kan niet ontsteken. Enten kan zonder problemen tijdens loopsheid, maar als ik zou willen wachten tot erna, dan kon dat.
O ja, en toen ik zei dat ik zelf samenstel en geen brokken ga voeren schreef ze op : "kookt zelf voor de hond"... ;D
Er is niet gevraagd naar haar paspoort en vaccinatie-gegevens... :-\ kortom...geen steek verder.

Ja, sorry dat ik het zeg maar hier moet je dus gewoon niet wezen, bij de DA. Wat een stuk onbenul  ::)

Hij kan bij de DHP enting gewoon voor 2.50 euro een doosje oplosstof bestellen. Fysiologisch zout schijnt ook prima te gaan. 

Siamsa - Dalmatische Honden

tt-tjes

« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2012 om 19:12:55 »
Jeetje, wat een ... van een DA. Ze kan wel roepen dat het dat niet kan zijn, maar als jij wil dat ze daar op test heeft ze toch niets meer te melden.

Woont er niemand van BP bij jou in de buurt die een goede DA weet?

De discussie over dat het niet apart kan met de enting heb ik ook een keer gehad met mijn DA. Ik heb toen ook aangegeven dat ze  fysiologisch zout konden gebruiken en dat hebben ze toen ook gedaan.

Groetjes
Carole & TT's

Balou, Fjurdy en Chendo
Tibetaanse Terriers

Kemi

« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2012 om 19:23:09 »
Vandaag een andere dierenarts gebeld. Die kon een afschraapsel maken en opsturen naar een lab voor een kweek. Maar die vertelde ook dat het zou moeten stinken en dat doet het niet. Stonk het bij jullie die er ervaring mee hebben???

tt-tjes

« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2012 om 19:26:19 »
Volgens mij stinkt het alleen als er ook bacterieën bijzitten, dus een ontsteking.
Groetjes
Carole & TT's

Balou, Fjurdy en Chendo
Tibetaanse Terriers

Kemi

« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2012 om 19:31:08 »
Volgens mij stinkt het alleen als er ook bacterieën bijzitten, dus een ontsteking.

Aha. Ja, en volgens die ene dierenarts kwam een gist alleen maar voor tijdens een ontsteking en nooit 'op zichzelf'...
Zo nog maar dat engelse stuk lezen die je stuurde.

annielaumen

« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2012 om 20:57:08 »
Toen het vastgesteld werd stonk Astrid ook niet

Print

Barfplaats wordt gesponsord door