Tja. Wat zal ik ervan zeggen? Ik heb er geen goed gevoel bij, maar moet eea nog opzoeken omdat ik niet precies weet of de argumenten van de da kloppen.
Dit was de eerste keer bij deze DA dus had aantal vragen om te kijken of we op 1 lijn liggen, maar eerst het gist?probleem.
Dit is de uitkomst:
- Rode verkleuring moet van kemi's speeksel zijn. Geen wondjes, dus geen gist, want die komt niet uit zichzelf, maar alleen als opportunist in een ontsteking of wond. Testen kan niet, want huidafdruk kan niet gemaakt worden tussen tenen. Schimmel op kweek zetten kan wel, maar dat kan het niet zijn want het stinkt niet.
Toen ik zei dat ze ook rode lippen heeft en daar aan jeukt dacht ze direct aan...voedselallergie 'omdat het bij de bek zit'

Oogwrijven en oogsnotjes wijst ook duidelijk op een allergie. Da denkt dus eigenlijk zeker te weten aan allergie en bood aan:
- met stip op 1: de hypoallergene brok
- prednisonkuur
- bloedtest om allergie te testen (a 190,-)
Gist was absoluut onbespreekbaar want dat kan het onmogelijk zijn.

Verder was het niet mogelijk om de lepto los van de grote cocktail te geven, want anders kan de cocktail niet opgelost en toegediend worden. Steriliseren kan over 3 maanden (ze is nu loops aan het worden, lichtbruine waterige afscheiding, dus vroeg stadium) maar deze praktijk verwijderd standaard ook de baarmoeder onder het mom van; wat er niet is, kan niet ontsteken. Enten kan zonder problemen tijdens loopsheid, maar als ik zou willen wachten tot erna, dan kon dat.
O ja, en toen ik zei dat ik zelf samenstel en geen brokken ga voeren schreef ze op : "kookt zelf voor de hond"...

Er is niet gevraagd naar haar paspoort en vaccinatie-gegevens...

kortom...geen steek verder.