Dit is nog maar een deel van het verhaal, dit baasje heeft de oren van deze hond zelf geknipt met een botte schaar, dus hij heeft geen oren meer (alleen een heel klein stukje misvormde huid) en hij heette Adolf Hitler... Het lijkt er ook op dat hij altijd opgesloten heeft gezeten, want alles fascineert hem. Maar desondanks is hij ontzettend sociaal naar mensen en honden.
Ik denk dat die groenlipmossel wel goed zou zijn voor hem, want de situatie is een beetje veranderd. De overgang naar barf verliep niet goed en hij bleef overgeven en afvallen, dus hij is terug op brokken tot hij genoeg aangekomen is, hij weegt namelijk 15 kilo, maar zou toch wel minimaal 23 kg moeten wegen. Als hij weer wat aangesterkt is gaat hij weer over op barf, maar nu moet hij eerst aankomen en de mogelijkheden daar om te barfen zijn wat lastiger, beginnersbotjes zijn lastig te verkrijgen en veel variatie is er niet, dus ik denk dat het goed aangepakt moet worden en dat deze hond al herstelt moet zijn als hij weer overgaat op barf, want voorlopig heeft het een negatief effect gehad.
Volgens mij was het risico aanwezig dat hij door dit gedoe artrose zou ontwikkelen, dus dan is die groenlipmossel ook wel goed om te geven denk ik.
Ik zou hem willen ondersteunen in het herstel, hij heeft schurft (gehad), daar wordt hij nog voor behandeld, is bijna helemaal kaal, hij heeft nauwelijks spierweefsel in de aangetaste poot (dus spiersupport is dus zeker aan te raden, dat dacht ik al), hij heeft dus blijkbaar ook een hele zwakke maag, geeft snel over (op barf, met brokken niet) en is veel te dun en heeft ontzettend veel medicatie gekregen, al ruim twee maanden medicatie tegen de schurft en na de operatie ook van alles.
Eigenlijk wil ik hem gewoon laten aansterken en ondersteunen in het opbouwen van zijn spiermassa en ik denk dat iets voor zijn gevoelige maag ook geen kwaad kan, helemaal niet zodra hij weer overgaat op barf. Er is daar volgens mij niet de mogelijkheid tot fysiotherapie oid (maar ik zal het laten navragen), maar hij gaat wel zwemmen in een warm bad in overleg met de chirurg en zodra het warmer is in de zee.
Ik wil de supplementen naar Spanje opsturen, want ik vrees dat in de koffer meenemen voor problemen zou kunnen zorgen.
Bedankt voor je reactie en de link, ik ga het morgen even doorlezen