Oh ja, ik snap het.
Het gaat hem om haar gewicht.
Wel, ik het nierdieet van hier op BP aan gaan houden, of, als je het niet ziet zitten om zelf samen te gaan stellen, Bandit nierdieet gaan geven. Dat is voor jou samengesteld en kan je gewoon geven zoals je vroeger brok gaf: zonder nadenken.
Dan heb je ook tijd om je rustig in te lezen in barf, want dat vraagt wel wat inlezen.
Is haar bloed volledig gecontroleerd? Ook schildklier?
Weet je waardoor ze afviel als ze nog goed at? Ze at echt evenveel als voorheen? Braakte niet merkbaar meer?
Nierpatienten vallen meestal af omdat ze misselijk worden en ofwel niet meer willen eten, ofwel het er terug uit gooien.
Als ze echter nog steeds evenveel at, lag het niet aan haar nieren, dat afvallen, en zou het dieet ook niet daarin helpen.
Nu kan vers ook wel wat meer aanzetten hoor, dus dat is geen probleem. Maar als ze dan nog niet aankomt, is het wel iets om te onthouden. Er zit misschien een andere reden achter.
Met het dieet dat je nu gaf, kan ze geen spieren kweken (te weinig eiwitten) en enkel maar vet bijkomen (koolhydraten worden omgezet in vet als ze over zijn). Dat is niet de manier die je DA bedoelt, veronderstel ik. Daarvan verbeterd haar toestand niet, maar verslechtert hij. Een hond hoort vol en gespiert te zijn, niet papperig en vet.

Verder wil ik nog aanvullen dat het vooral de koolhydraten in de voeding zijn die voor een slecht gebit zorgen. In seniorbrok zit meestal nog meer koolhydraten dan in gewone adult, dus dat werkt daar allemaal niet echt in mee.
Spijtig dat ze er niet naar laat kijken, maar het klinkt wel alsof haar gebit een ramp is. Sorry hoor...

Ik zou persoonlijk haar eens door een andere DA laten beoordelen. Of die het wel ziet zitten om haar onder narcose te brengen, op dit gewicht. Ik blijf bij mijn mening dat die tanden voor mij prioriteit zouden zijn.