Print

Auteur Topic: Ieeeks. een vlo gevonden !  (gelezen 220 keer)

pearlsofpassion

• Luís
Re: Ieeeks. een vlo gevonden !
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2012 om 14:18:57 »
tegen die parasieten beschermd stronghold volgens mijn dierenarts niet. het beschermt wormen omdat het voorkomt dat die door vlooien worden overgedragen, maar als ze gaan eten dan lukt dat niet meer.

overigens is het recept niet echt een recept hoor, je kunt het niet in de dierenwinkel kopen, maar wel gewoon bij de dierenarts en die zet het dan in de computer op naam van 1 van je huisdieren.

Dus als ik het goed begrijp, dan werkt stonghold niet om wormen te bestrijden als ze die hebben en geen vlooien? Weet je dat heel zeker?

Valerie & Kleintje, Cuzco en Luís

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

*Yvje*

« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2012 om 14:28:49 »
tegen die parasieten beschermd stronghold volgens mijn dierenarts niet. het beschermt wormen omdat het voorkomt dat die door vlooien worden overgedragen, maar als ze gaan eten dan lukt dat niet meer.

overigens is het recept niet echt een recept hoor, je kunt het niet in de dierenwinkel kopen, maar wel gewoon bij de dierenarts en die zet het dan in de computer op naam van 1 van je huisdieren.

Oooh.. gelukkig, was al bang dat ik ook nog eens onnodig 30 aan consult kon gaan betalen ..  ::)

*Yvje*

« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2012 om 14:29:36 »
Oooh.. gelukkig, was al bang dat ik ook nog eens onnodig 30 aan consult kon gaan betalen ..  ::)

fem fatale

« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2012 om 15:12:23 »
Dus als ik het goed begrijp, dan werkt stonghold niet om wormen te bestrijden als ze die hebben en geen vlooien? Weet je dat heel zeker?
niet heel zeker, maar het is een preventief middel tegen wormen, er staat volgens mij nergens op dat het ook werkt tegen bestaande worminfecties.

mijn katten komen alleen in mijn eigen tuin, en hebben nooit vlooien, daarom vind ik ontwormen niet zo nodig. maar bij honden en katten die dingen vreten buiten zou ik dat wel doen.

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2012 om 15:27:35 »
Nee, tis dat dat een middel is dat gebruikt wordt om konijnen te ontwormen omdat die zo erg gevoelig zijn aan dat soort zaken. En Stronghold verdragen ze en ik meende dat het werkte tegen de meest voorkomende wormen bij konijnen.
Maar als wat jij vertelt klopt, zou dat dan niet werken?  :-\

The greatest thing you'll ever learn is to love a cat and to be loved in return.

fem fatale

« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2012 om 16:50:37 »
waarschijnlijk wel, want de da zei dat de meeste vlooibesmettingen van vlooien komen. en konijnen eten ook niet zo vaak halfvergane vogeltjes lijkt mij (ik denk dat dat zelfs niet eens meteen een wormbesmetting oplevert, want maagzuur zal de meeste wormen wel doden, maar als het maar vaak genoeg gebeurt zit er mogelijk een superworm bij).

pearlsofpassion

• Luís
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2012 om 17:38:40 »
Nee, konijnen krijgen wormen van eitjes in de uitwerpselen van andere (besmette) dieren die op het gras terechtkomen. Dat gras eten ze dan, en zo krijgen ze wormen.  (en vlooien kan wss ook)
Ze krijgen ze niet zo gemakkelijk inderdaad, maar soms wel. En dan is dit het enige middel dat ik ken. Maar werkt het dan, als ze ze al hebben? Niet dus?

Ik vind het allemaal maar vreemd...  :-\

Limpy

« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2012 om 18:15:32 »
niet heel zeker, maar het is een preventief middel tegen wormen, er staat volgens mij nergens op dat het ook werkt tegen bestaande worminfecties.

Preventief ontwormen kan toch niet? Of bedoel je ontlarven?
groetjes, Tanja

Limpy (ekh)        Blixa (htk)          Obi-wan   en    Pekke  (oosterse kortharen)

fem fatale

« Reactie #23 Gepost op: 13 januari 2012 om 19:08:55 »
Nee helemaal niet ontwormen, gewoon voorkomen dat er wormen komen door de voornaamste oorzaak van wormen aan te pakken.

@pearlsofpassion: als het werkt, dan werkt het. Mijn dierenarts zei dit en het klonk logisch, maar DA's zeggen wel vaker onzinnige dingen.

koekje

• Tuuterdetuut
« Reactie #24 Gepost op: 14 januari 2012 om 00:11:14 »
En wat ik van mijn DA heb vernomen (en van de verpakking van stronghold zelf) is dat het wel werkt tegen wormbesmetting en vlooien. Officieel werkt het niet tegen lintworm, maar volgens mijn DA in de praktijk wel, omdat een middel tegen lintworm een extra licentie nodig heeft, waardoor het duurder wordt. Toen Sien net bij mij was, zat ze onder de vlooien en had een enorme wormenbuik. Met 1 pipetje stronghold voor kittens vielen alle vlooien dood neer en verdween de wormenbuik heel snel als sneeuw voor de zon.

Ot: nepturk
Sien: rode appelsien

Print

Barfplaats wordt gesponsord door