Wat een lieve schoonheid!
Ik kan alleen onze ervaring met je delen. De eerste twee kittens waren bij de fokker op brok/blik (wel topmerk) afgespeend. Nummer 1 en 2 (Eddie en Luna) kregen we met moeite aan de barf/kvv, maar Nina (nummer 3, ze zijn allemaal van dezelfde fokker) had bij de fokker al kennis gemaakt met kvv.
Toen NIna bij ons kwam hebben we haar meteen op kvv en barf overgezet, en de eerste maand hebben wel wel 20 keer per dag gevoerd. Onze dierenarts vertelde (staat geloof ik ook in het boek van Tannetje) dat ze een soort inhaalslag maakte en dat ze vanzelf haar voedselbehoefte zou reguleren. En inderdaad, na een (zeer vermoeiende, want we gaven ook 's nachts in het begin) maand ging ze vanzelf minder, en minder frequent eten.
De twee kleintjes (Evi en Nikki) kregen bij de fokker, naast brok en blik, ook al kvv.
Nikki heeft vanaf haar eerste hap vers (een muis toen ze 5 weken oud was!) niks anders meer gegeten dan kvv/barf. Ook deze twee vroegen in de eerste periode bij ons heel frequent om eten, en ook dat normaliseerde na een maandje.
Jammer genoeg is Nina de enige die volledig barft.
Zij krijgt muizen, ratten, gerbils, hamsters, kwartel, konijn en dan ook nog wat er "van de aanrecht valt" zoals een rauwe garnaal of een stukje rundvlees.
De anderen eten carnibest, aangevuld met kwartel, kipfilet, tonijn, konijn.
Ik let niet zo op de precieze samenstelling. nina heeft genoeg afwisseling in prooidieren, en de rest eet hoofdzakelijk carnibest.
Belangrijk is dat je naar je poezen kijkt, doen ze het goed, mooie vacht, vol energie, dan ben je goed bezig ;-)